معرفی خودروهایی که بیشترین هزینه نگهداری را دارند

یک‌شنبه 12 تیر 1401 - 14:30
مطالعه 12 دقیقه
Untitled-4
چه زمانی یک معامله خوب پیامدهای خوبی نخواهد داشت؟ پاسخ زمانی است که خودرویی در زمان خرید عالی به نظر برسد اما وقتی از آن استفاده کنید معایبش را...
تبلیغات

چه زمانی یک معامله خوب پیامدهای خوبی نخواهد داشت؟ پاسخ زمانی است که خودرویی در زمان خرید عالی به نظر برسد اما وقتی از آن استفاده کنید معایبش را بیشتر از مزیت‌هایش بدانید. یکی از مثال‌های بارز این مورد را می‌توان در 20 خودروی لیست پیش رو مشاهده کرد که تقریباً جیب‌های مالکان را به راحتی خالی می‌کنند! وب‌سایت کار اِج به منظور رتبه‌بندی خودروهایی که بیشترین هزینه‌های نگهداری را دارند شاخص جامعی را از هزینه‌های نگهداری و تعمیر 10 ساله خودروهای لوکس و غیر لوکس در نظر گرفته است. البته باید در نظر داشت که در لیست ما 20 خودرو با بدترین نتایج ذکر شده‌اند. در ادامه هزینه‌های 10 سال هر خودرو را ذکر کرده‌ایم و به احتمال تعمیرات سنگین هر خودرو در آینده نیز اشاره داشته ایم. این وب‌سایت هر سرویسی را که هزینه بیشتر از 500 دلار در نظر می‌گیرد. ما همچنین هزینه‌های بازدیدهای دوره‌ای سالانه را نیز در طول 10 سال وارد شاخص می‌کنیم. این هزینه‌ها کمتر نمی‌شوند زیرا با افزایش سن خودرو هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری نیز می‌تواند به شدت بالا رود. در بازه زمانی 10 ساله، اختلاف بین کمترین هزینه‌های نگهداری یک خودرو یعنی تسلا مدل 3 با خودرویی که بیشترین هزینه‌های نگهداری را دارد (وانت فول سایز و هوی دیوتی رم 3500) به رقم قابل‌توجه 22257 دلار می‌رسد.

البته نیمه پر لیوان اینکه تمامی خودروهای صفرکیلومتر عرضه شده در بازار از گارانتی‌هایی سود می‌برند که هزینه‌های تعمیرات عمده را در چند سال اولیه مالکیت پوشش می‌دهند. هرچند باید دانست خودروسازان از مالکان می‌خواهند سرویس‌های نگهداری مشخص را رعایت کنند و البته هزینه این سرویس‌ها نیز بسته به نوع سرویس و خودروسازان مختلف متفاوت خواهد بود. در نظر داشته باشید که هزینه‌های یاد شده به‌صورت متوسط ملی آمریکا محاسبه شده‌اند. هزینه‌های واقعی به محل زندگی مالک، مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه یا نمایندگی‌های رسمی و... بستگی خواهند داشت. همچنین هزینه‌های سرویس و نگهداری خودروهای لوکس معمولاً بیشتر از محصولات رده میانی است. نرخ تعمیرات، قیمت قطعات یدکی و دستمزد تکنسین‌ها نیز بسته به منطقه موردنظر فرق می‌کند. در ادامه شما را با 20 خودرویی که بیشترین هزینه نگهداری را در طول 10 سال دارند آشنا می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

  • رم 5500-2500

نسخه‌های هوی دیوتی وانت فول سایز رم برای انجام‌وظیفه در سخت‌ترین شرایط تولید می‌شوند. این خودروها درعین‌حال پرهزینه‌ترین وانت‌ها و محصولات حاضر در بازار نیز هستند.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 25134 تا 25844 دلار
  • هزینه‌های سالانه: شروع از 849 دلار و رسیدن به 4889 دلار تا 10 سال
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 79.19 درصد (بیشترین میزان بین تمامی خودروها)
  • پورشه کاین

شاسی‌بلند میان سایز کاین به عنوان یکی از اسپرت ترین قدبلندان بازار شناخته می‌شود و از پیشرانه‌های پرقدرت و هندلینگی درخور سود می‌برد. البته برای لذت بردن از این پرفورمنس باید بهایش را نیز بپردازید.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 20552 دلار
  • هزینه‌های سالانه: شروع از زیر 2 هزار دلار برای یک سال (تا 5 سال اول مالکیت) و افزایش به 3827 دلار تا 10 سال
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 60.89 درصد
  • پورشه ماکان

برادر کوچک‌تر کاین یعنی ماکان کامپکت از نظر پرفورمنس کمبودی ندارد و از DNA خاص محصولات پورشه سود می‌برد. این خودرو البته هزینه‌های نگهداری بالایی دارد.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 20137 دلار
  • هزینه‌های سالانه: شروع از 679 دلار در سال و رسیدن به مبالغ بالاتر در سال‌های بعد
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 60.89 درصد
  • ون رم پرو مستر سیتی/کارگو

رم پرو مستر سیتی یک ون تجاری جمع‌وجور بوده که بهترین گزینه برای کسب‌وکارهای کوچک در مناطق شهری به شمار می‌رود. البته این خودرو از نظر هزینه‌های نگهداری خودروی پرخرجی خواهد بود.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 19870 دلار تا 20061 دلار
  • هزینه‌های سالانه: هزینه سالانه 1513 دلار (تا 5 سال اول مالکیت) و افزایش دو برابری تا سال 10
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 63.20 درصد

 

  • بی ام و X6 M

این خودرو در واقع نسخه پرفورمنس خانواده X6 محسوب می‌شود. X6 M از خط سقف خمیده‌تری نسبت به X5 سود می‌برد و همین امر علیرغم ایجاد ظاهر جذاب‌تر باعث قربانی شدن فضای سر و بار شده است.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 18900 دلار
  • هزینه‌های سالانه: شروع نسبتاً ملایم هزینه‌ها و افزایش شدید از سال هفتم و رسیدن به 3479 دلار در سال دهم
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 54.61 درصد
  • ون مرسدس بنز اسپرینتر

ون‌های تجاری و بزرگ مرسدس بنز با ابعاد و طول سقف‌های متفاوتی عرضه می‌شوند تا نیازهای مختلف را برآورده سازند. البته ون اسپرینتر هزینه‌های نگهداری و تعمیراتی قابل‌توجهی خواهد داشت.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 18634 دلار
  • هزینه‌های سالانه: رسیدن به حد بالای 3513 دلار پس از یک دهه استفاده
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 56.68 درصد
  • بی ام و X7

X7 بزرگ‌ترین شاسی‌بلند سه ردیفه باواریایی هاست. این خودرو طراحی بسیار زیبایی ندارد اما اسپرت بوده و با پیشرانه‌های 6 و 8 سیلندر در دسترس است. البته برای تملک این خودرو می‌بایست از پس هزینه‌های نگهداری آن نیز بربیایید.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 18550 دلار
  • هزینه‌های سالانه: 5 سال اول ارزان‌ترین هزینه‌ها را دارند و بین 658 تا 1429 دلار هستند
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 54.61 درصد
  • پورشه 911

911 یک معامله واقعی بین خودروهای اسپرت بوده و اگرچه خرید و نگهداری آن امری هزینه‌بر بوده اما از پرفورمنس و پرستیژ واقعاً محصولی برجسته نشان می‌دهد.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 18231 دلار
  • هزینه‌های سالانه: هزینه‌های سالانه در 10 سال به 3208 دلار می‌رسند
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 47.59 درصد
  • لندروور رنجروور

رنجروور اولین شاسی‌بلند لوکس واقعی است که در دهه 80 میلادی روانه بازار آمریکا شد. این خودرو در سال جاری وارد نسل جدید خود شد و همچنان ویژگی‌های لوکس و آفرود را به رخ همگان کشید هرچند باید نگران هزینه‌های نگهداری و تعمیر بالای آن بود.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 18228 دلار
  • هزینه‌های سالانه: برای استفاده از این شاسی‌بلند لوکس باید 735 تا 3267 دلار بپردازید
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 49.63 درصد
  • بی ام و X6

جایگزین کوپه مانند X5 با چهار درب و خط سقف خمیده‌تر عرضه می‌شود. این خودرو سواری هیجان‌انگیزی دارد اما بخشی از فضای سر و بار را در فرایند تبدیل وضعیت به حالت کوپه مانند از دست داده است.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 18148 دلار
  • هزینه‌های سالانه: هزینه‌های تقریباً مشابه با نسخه اسپرت تر X6 M که در سال دهم به 3404 دلار می‌رسد
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 54.61 درصد
  • ون مرسدس بنز متریس

برادر جمع و جورتر اسپرینتر خودرویی منعطف برای مأموریت‌های مختلف است اما برای نگهداری و استفاده از آن باید بودجه مناسبی را کنار بگذارید.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 18045 دلار
  • هزینه‌های سالانه: متریس پس از سال ششم واقعاً هزینه‌های زیادی را به مالک تحمیل می‌کند
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 56.68 درصد
  • بی ام و X3

این شاسی‌بلند تقریباً به اندازه سری 3 سدان هیجان‌انگیز بوده اما فضای بار و کابین بیشتری دارد. X3 بین کراس اوورهای لوکس انتخابی هزینه‌بر خواهد بود.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 17771 دلار
  • هزینه‌های سالانه: آغاز از 1120 دلار در سال چهارم و رسیدن به 3361 دلار در سال دهم
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 54.61 درصد
  • رم 1500

وانت فول سایز رم 1500 یکی از خودروهای شیک کلاس خود بوده و از کابینی لوکس به ویژه در تریم های بالا سود می‌برد. برای این خودرو پیشرانه‌های 6 و 8 سیلندر از جمله نسخه 8 سیلندر سوپرشارژردار 702 اسبی با نام TRX عرضه می‌شود.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 17677 دلار
  • هزینه‌های سالانه: هزینه‌های نگهداری این وانت از سال هفتم به بعد شدیداً بیشتر می‌شود
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 54.80 درصد
  • بی ام و X2

X2 ساب کامپکت اساساً همان X1 با ظاهری اسپرت تر بوده و سواری لذت بخشی هم دارد ولی باید با هزینه‌های نگهداری بالای آن کنار بیایید.

  • هزینه مالکیت 10 ساله: 17602 دلار
  • هزینه‌های سالانه: سه برابر شدن در شش سال اول مالکیت و افزایش در سال‌های بعد
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 54.61 درصد
  • بی ام و X1

X1 شاسی‌بلندی با ظاهر مرسوم‌تر بوده و از ویژگی‌های اسپرت و فضای کابین و بار خوب سود می‌برد. این خودرو به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک و با پیشرانه 4 سیلندر توربو عرضه می‌شود.

  • هزینه‌های مالکیت 10 ساله: 17516 دلار
  • هزینه‌های سالانه: کوچک‌ترین شاسی‌بلند بی ام و هزینه‌های بالایی دار و به 3341 دلار پس از یک دهه می‌رسد
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 54.61 درصد
  • لندروور رنجروور اسپرت

برادر کوچک‌تر و چابک‌تر رنجروور پرچم‌دار از نظر قابلیت‌های خارج از جاده کمبودی ندارد. این خودرو در جاده‌ها نیز می‌درخشد و با پیشرانه‌های 6 سیلندر توربو یا 8 سیلندر سوپرشارژردار قابل انتخاب است.

  • هزینه‌های مالکیت 10 ساله: 16989 دلار
  • هزینه‌های سالانه: نگهداری این خودرو به ویژه در سال‌های آخر مالکیت هزینه‌های بالایی خواهد داشت
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 49.63 درصد
  • لندروور رنجروور ولار

ولار میان سایز خودرویی جذاب بوده و سواری نرم و توانایی‌های آفرود را به‌صورت هم‌زمان ارائه می‌کند. این خودرو از تجهیزات مناسب و پیشرانه‌های پرقدرت سود می‌برد.

  • هزینه‌های مالکیت 10 ساله: 16755 دلار
  • هزینه‌های سالانه: این لندروور شیک همچنان پرهزینه بوده و در سال می‌توان تا 3120 دلار نیز برای آن خرج کرد
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 49.63 درصد
  • مرسدس بنز G کلاس

با استایل جعبه‌ای و تقریباً یکسان از چند دهه پیش تاکنون، شاسی‌بلند G کلاس طرفداران زیادی دارد. نسخه AMG این خودرو گل سرسبد خانواده بوده اما حتی مدل پایه هم هزینه‌های بالایی خواهد داشت.

  • هزینه‌های مالکیت 10 ساله: 16561 دلار
  • هزینه‌های سالانه: خرید و نگهداری این خودرو ارزان نیست و هزینه‌های نگهداری از 721 دلار در سال شروع شده و به 2898 دلار در سال دهم مالکیت می‌رسد
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 42.69 درصد
  • پورشه پانامرا

یکی از اسپرت ترین خودروهای چهار درب بازار پانامرا نام دارد که با پیکربندی‌های متنوعی عرضه می‌شود. البته هیجان سواری پانامرا با هزینه‌های نگهداری بالایی همراه خواهد شد.

  • هزینه‌های مالکیت 10 ساله: 16531 دلار
  • هزینه‌های سالانه: سدان لوکس پورشه هزینه 666 دلاری در سال اول داشته و این رقم در سال دهم مالکیت به 2963 دلار می‌رسد
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 45.03 درصد
  • لندروور دیسکاوری

دیسکاوری میان سایز برای حمل خانواده‌های بزرگ و ماجراجو طراحی‌ شده و از حداکثر ظرفیت 7 نفر سود می‌برد. این خودرو به لطف سیستم پاسخ به سطوح انتخابی در آفرود می‌درخشد.

  • هزینه‌های مالکیت 10 ساله: 16485 دلار
  • هزینه‌های سالانه: شما فورا خواهید فهمید که دیسکاوری خودرویی گران بوده و هزینه نگهداری آن پس از 10 سال به بالای 3 هزار دلار می‌رسد
  • احتمال نیاز به تعمیر سنگین: 49.63 درصد
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.