در دو دهه پس از جنگ جهانی دوم، خودروسازان آمریکایی با ترکیب طراحیهای خیرهکننده، پیشرانههای قدرتمند و امکانات لوکس، کوپههایی خلق کردند که به نمادهای جاودانه صنعت خودرو تبدیل شدند.
دهههای ۵۰ و ۶۰، دوران هیجانانگیزی برای صنعت خودروی آمریکا بود. مهندسان با پیشرفتهای چشمگیر، پیشرانههایی قدرتمندتر طراحی کردند و طراحان با خلاقیت خود، ظاهر خودروهای تولیدی را متحول ساختند. در این میان، کوپههای لوکس بهعنوان نمادهایی از تجمل و پرفورمنس، به اوج رسیدند و شاهکارهایی خلق شد که تا امروز در یادها ماندهاند. در ادامه، پنج کوپه لوکس نمادین از این دوران را بررسی میکنیم.
لینکلن کانتیننتال مارک II سالهای ۱۹۵۶ و ۱۹۵۷
فورد پس از توقف تولید لینکلن کانتیننتال در سال ۱۹۴۸، جانشینی برای آن معرفی نکرد اما در سال ۱۹۵۳، فشارهای داخلی و تقاضای عمومی، مدیران فورد را وادار کرد تا توسعه یک کانتیننتال جدید را تأیید کنند. نتیجه، کانتیننتال مارک II بود که در پاییز ۱۹۵۵ در نمایشگاه خودروی پاریس با مدل ۱۹۵۶ رونمایی شد. این خودرو بهجای برند لینکلن، تحت بخش جدید «کانتیننتال» عرضه شد. این کوپه دو در با طراحی پیشرو، کابین مجلل و سواری نرم، یکی از بهترین خودروهای لوکس جهان در زمان خود بود. پیشرانه ۶ لیتری V8 لینکلن با ۱۶ سوپاپ، در سال ۱۹۵۶ قدرت ۲۸۵ اسب بخار و در سال ۱۹۵۷ قدرت ۳۰۰ اسب بخار تولید میکرد. کانتیننتال مارک II در دو سال تولید شد ولی با وجود عمر کوتاه، این خودرو به یکی از نمادینترین کوپههای لوکس آمریکا تبدیل شد.
کرایسلر 300B سال ۱۹۵۶
کرایسلر در سال ۱۹۵۵ مدل C300 را معرفی کرد تا سبد محصولات خود را با یک کوپه لوکس گسترش دهد و همزمان خودرویی برای مسابقات نسکار ارائه کند. این خودرو با پیشرانه V8 فایرپاور، اولین موتور تولیدی آمریکایی با قدرت ۳۰۰ اسب بخار بود. یک سال بعد، کرایسلر مدل بهروز شده 300B را معرفی کرد. از نظر ظاهری، 300B شباهت زیادی به C300 داشت، اما اضافه شدن بالههای عقب آن را متمایز کرد. مهمترین بهبود اما در پیشرانه صورت گرفت. موتور ۵.۸ لیتری فایرپاور همی V8 با قدرت ۳۴۰ اسب بخار، قدرتمندترین پیشرانه در خودروهای تولیدی آمریکا در آن زمان بود. نسخهای با نسبت تراکم بالاتر نیز بهعنوان آپشن ارائه شد که ۳۵۵ اسب بخار تولید میکرد. این کوپه لوکس برای ثروتمندان علاقهمند به سرعت جذاب بود و مانند مدل قبلی، در سری نسکار موفقیتهای چشمگیری کسب کرد.
فورد تاندربرد کوپه سالهای ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۰
فورد تاندربرد در فوریه ۱۹۵۴ در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد و اولین خودروی دونفره فورد از سال ۱۹۳۸ محسوب میشد. این خودرو که برای رقابت با شورلت کوروت طراحی شده بود، موفقیت خوبی کسب کرد اما برای پیشی گرفتن از رقیب، فورد در نسل دوم دو صندلی عقب و آپشنهای لوکس بیشتری اضافه کرد. این نسل که تا پایان سال ۱۹۶۰ در نسخههای کوپه و کانورتیبل تولید شد و از یک خودروی اسپرت به یک خودروی لوکس شخصی تبدیل شد. طراحی ظریف بدنه و کابین مجلل، گواه این تغییر بود. پیشرانه ۵.۸ لیتری V8 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت، عملکردی مناسب ارائه میداد و در سال ۱۹۵۹، پیشرانه ۷ لیتری با ۳۴۵ اسب بخار بهعنوان آپشن اضافه شد. نسل دوم تاندربرد یکی از موفقترین و نمادینترین نسلهای این نام تجاری شد. فورد درمجموع یازده نسل از تاندربرد تولید کرد، اما برای بسیاری، نسل دوم همچنان بهترین است.
بیوک ریویرا گرن اسپرت سال ۱۹۶۵
بیوک ریویرا در سال ۱۹۶۲ معرفی شد و هدف آن رقابت با فورد تاندربرد در بخش خودروهای لوکس شخصی بود. این خودرو با طراحی شیک و مدرن، موفقیت خوبی کسب کرد و بیوک در سالهای بعد به بهبود آن ادامه داد. در سال ۱۹۶۵، آخرین سال عرضه نسل اول ریویرا، بیوک پکیج گرن اسپرت را معرفی کرد که تمرکز بیشتری بر پرفورمنس داشت. ریویرا ۱۹۶۵ با ویژگیهای ظاهری جدید، مثل کاورهای برقی دوتکه چراغهای جلو، یکی از زیباترین کوپههای لوکس زمان خود بود؛ اما نقطه قوت اصلی، پکیج گرن اسپرت بود که شامل بهبودهای عملکردی، بهویژه پیشرانه ۷ لیتری سوپر وایلدکت V8 با ۳۶۰ اسب بخار بود. این کوپه لوکس اسپرت شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۷.۵ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۵.۳ ثانیه طی میکرد و به یکی از کوپههای عضلانی لوکس نمادین تبدیل شد.
کادیلاک الدورادو سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰
الدورادو از سال ۱۹۵۳ یکی از برترین مدلهای کادیلاک بود. در سال ۱۹۶۷، این مدل با طراحی کاملاً جدید و بهصورت یک کوپه دو در با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو معرفی شد. الدورادو بر پایه پلتفرم E-body ساخته شد که یک سال قبل در اولدزمبیل تورنادو و نسل دوم بیوک ریویرا استفاده شده بود. بدنه کمی پایینتر و طراحی تیز و ظریف، این خودرو را به یکی از زیباترین کوپههای زمان خود تبدیل کرد. این کوپه لوکس با آپشنهای متعدد، ابتدا با پیشرانه ۷ لیتری V8 کادیلاک با ۳۴۰ اسب بخار عرضه شد. در سال ۱۹۶۸، این پیشرانه با نسخه ۷.۷ لیتری با ۳۷۵ اسب بخار جایگزین شد. سپس در سال ۱۹۷۰، کادیلاک پیشرانه ۸.۲ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار را معرفی کرد که در آن زمان، بزرگترین پیشرانه در یک خودروی تولیدی آمریکایی محسوب میشد. نسل هشتم الدورادو موفقیتی بزرگ برای کادیلاک بود و به یکی از نمادینترین کوپههای لوکس تاریخ آمریکا تبدیل شد.
𝐀𝐥𝐢
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴خدایان ابهت
خصوصا الدورادو
ناشناس
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اولین کوپه پر سرعت و پر شتاب آمریکایی
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Luxury-Coupe-2.jpg
Cadillac-V
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اصالت ناب آمریکایی رو مشاهده میکنید
کادیلاکی با بیش از ۱۲۰ سال قدمت
با اون همه اختراعات و نوآوری های مختلف در صنعت خودروسازی
با اولین موتور V8 دنیا
اولین خودرویی که دوربین دید در شب داشت
اولین شرکتی که سیستم تعلیق بادی رو اختراع کرد
اولین شرکتی که استارت برقی رو اختراع کرد
اولین شرکتی که با مدل K با کابین سرپوشیده، سرآغاز ایمنی، راحتی و لوکس بودن برای سرنشینانش بود و…
همون کادیلاک الدورادو شاهکاریه که میشه به تنهایی با کل صنعت خودروسازی کره و چین معاوضش کرد.
قدمت این شاهکار های آمرکیایی از قدمت کل شرکتهای خودروسازی کرهای و چینی بیشتره.
(Ali(chevynova
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴کاربراتور ۴ دهنه
دلکو
گیربکسهای اتومات ۳ دنده
گشتاورهای بالای ۴۵۰ نیوتن با قدرتهای بالای ۲۵۰ اسب
همه اینها نشون از ماشینهایی داره که اونقدر با اصالتن و با پشتوانه که در ۲۰۲۵ همچنان میتونن جذاب باشن و کارآمد
ماشینهایی که بیش از سنگینی وزنشون ،قدرت و اصالت دارن
امریکا=خدای خودروسازی💪
بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه
بابا مرحبا سرسیلندر چدنی
بابا مرحبا فنر لول جلو
بابا مرحبا موتور ۸ سیلندر حجیم
amir
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴همینکه تونستم ماشالا از دهنت بندازم و مرحبا جایگزینش کنم دستاورد بزرگیه
حالا تا به این عادت کنیم
(Ali(chevynova
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴با اونکه اروپایی فنا از این دست مقالات متنفرن و علاقه ندارن کسی از قدرت خودروسازی امریکا در گذشته بدونه، اما پدال در بهترین موقع این مطلب ارزنده رو گذاشت
به هرحال:
((پیشرانه ۶ لیتری V8 لینکلن با ۱۶ سوپاپ، در سال ۱۹۵۶ قدرت ۲۸۵ اسب بخار و در سال ۱۹۵۷ قدرت ۳۰۰ اسب بخار تولید میکرد))
((موتور ۵.۸ لیتری فایرپاور همی V8 با قدرت ۳۴۰ اسب بخار، قدرتمندترین پیشرانه در خودروهای تولیدی آمریکا در آن زمان بود. نسخهای با نسبت تراکم بالاتر نیز بهعنوان آپشن ارائه شد که ۳۵۵ اسب بخار تولید میکرد))
((در سال ۱۹۵۹، پیشرانه ۷ لیتری با ۳۴۵ اسب بخار بهعنوان آپشن اضافه شد. نسل دوم تاندربرد یکی از موفقترین و نمادینترین نسلهای این نام تجاری شد))
((اما نقطه قوت اصلی، پکیج گرن اسپرت بود که شامل بهبودهای عملکردی، بهویژه پیشرانه ۷ لیتری سوپر وایلدکت V8 با ۳۶۰ اسب بخار بود. این کوپه لوکس اسپرت شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۷.۵ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۵.۳ ثانیه طی میکرد))
((این کوپه لوکس با آپشنهای متعدد، ابتدا با پیشرانه ۷ لیتری V8 کادیلاک با ۳۴۰ اسب بخار عرضه شد. در سال ۱۹۶۸، این پیشرانه با نسخه ۷.۷ لیتری با ۳۷۵ اسب بخار جایگزین شد. سپس در سال ۱۹۷۰، کادیلاک پیشرانه ۸.۲ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار را معرفی کرد که در آن زمان، بزرگترین پیشرانه در یک خودروی تولیدی آمریکایی محسوب میشد))
حمیدرضا
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴از توهم توطئه دست بکش توهمعلی کاربرای سایت با امریکا و ماشیناش هیچ مشکلی ندارن مشکلشون با بعضی طرفداراشون هست که برای اثبات خوب بودن ماشینای امریکایی میان ماشینای اروپایی رو تحقیر میکنن بخدا با این کار نه تنها ماشینای امریکایی پیش کاربرا محبوب نمیشن بلکه منفور میشن نتیجه این رویکرد رو هممون طی سالها توی همین پدال دیدیم و لمس کردیم. من اینا رو دوستانه عرض کردم کسی دوباره جبهه نگیره لطفا.
حمیدرضا
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴میگن حرف رو بزار زمین صاحبش میاد دیسلایک میده😁
amir
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط منم که از تاندر برد خوشم نمیاد؟
انتخابم ریویرا گرن اسپرت البته مدل ۱۹۷۲ ۱۹۷۳ اشم که به دم قایقی مشهوره عالیه
Yaghoob
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴یه الدورادو کوپه آبی رنگ چندین سال پیش در شیراز بود. عجیب بزرگ بود تا حالا خودرویی با اون ابعاد ندیدم. واقعا بزرگ بود.
khashayar..
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اگر پیکان زیبا باشه اینها هم زیبا هستند
امیدوارم نوادگان افیالتس (Ephialtes ) ناراحت نشوند و مدام دم تکان ندهند.
ناشناس
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴تمامی مدل های پیکان سواری برای من زیباست به تولیدی های جدید ایران از جمله پراید و تیبا و کوئیک و ساینا و اطلس ترجیحش میدم، گزینه های این مقاله که سهله بیوک آپولو کوپه بدون کولر و بخاری هم برای من زیباست و اگر بدن سوار میشم، فقط هم علاقه مند به آمریکایی نیستم کوپه های آلمانی دهه 90 میلادی رو هم میتونم نگهداری کنم و ازشون لذت ببرم، مهم کیف کردنه از نظر من تمامی ماشین های کلاسیک برای استفاده روزمره کاملا راحت و مناسب هستن.
(Ali(chevynova
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴پیکان اگه زشته بخاطر اونکه ساخت اروپاست
شاهکارهای ۸ سیلندر آمریکایی کجا و ماشیتهای بدترکیب و ۴ سیلندر اروپا کجا
فقط کافیه یه سرچ بکنید
BMW is GOD
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴مهم اینه که همون خودروهای ۴ سیلندر اروپایی عین آب خوردن اون خودروهای ۸ سیلندر آمریکایی رو قورت میدادن
انقدر اروپاییها رو نکوبون انقدر خوشمزه بازی در نیار همون خودروهای آشغال آمریکایی با ۸ تا سیلندر و حجم موتور بالای ۷۰۰۰ سی سی نتونستن یه خودروی اروپایی با ۶ تا سیلندر و ۲۹۰۰ سی سی حجم موتور رو بگیرن
در ضمن خودرو رو اروپایی ها اختراع کردن پس دیگه چرت و پرت نگو
خودروهای آمریکایی واقعا خودروهای خوبی هستن ولی با این ادا بازیات و مسخره بازیات باعث شدی که همه از ماشین آمریکایی بدشون بیاد اونم به خاطر تو
خودروهای آمریکایی ماشینهای خوبی هستن ولی اینو یادت باشه در برابر اروپاییها و حتی آسیاییها هیچی نیستم و هیچ حرفی برای گفتن ندارن و عین آب خوردن لوله میشن
همین چین که انقدر مسخرهاش میکنید یه موتور ۱۵۰۰ سی سی توربو زده که یه خودرو های ۸ سیلندر ۶۰۰۰ سی سی آمریکایی تویین توربو جدید رو راحت تو درگ ریس میزنه
شاهین امریکن
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴شما پشت امریکایی بشین گاز بده ببین واقعا دستت به داشبورد میرسه دوست عزیز خواهشا با اطلاعات صحبت کنید ممنون
Majed_Cadillak
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴عمو 60 سال پیش رو با الان مقایسه نکن. دوما سوار نشدی سمت شاگرد یک ماشین آمریکایی
BMW is GOD
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اصلاحیه : خودروهای آمریکایی ماشینهای خوبی هستن ولی در برابر اروپاییها و حتی آسیاییها حرفی برای گفتن ندارن و هیچی نیستن
Cadillac-V
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴این نظر رو فقط یه اروپایی فن بیش از حد فشاری میتونه بده😂
فعلا که سوپرسدان کادیلاک، M5 رو که انقد بهش افتخار میکردین لوله کرده
اروپایی ها و ژاپنی ها هم از نظر اختراعات و نوآوری ها و تکنولوژی های جدید از آمرکیا عقب هستند، هم از نظر تاریخچه و اصالت و هم از نظر کیفیت
Ali.d
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴حرفی واس گفتن نیست
فقط خوشا با سعادت اونا که در زمان این ماشینا ۱۸ ساله بودن توی میامی و لس آنجلس و … این ها رو وقتی نو بودن می روندن
واقعا زندگی نا عادلانس
johnmarston
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴مقاله ای با میانگین طول بیش از ۵ ونیم متر
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴بوی بنزین میاد
(Ali(chevynova
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴البته قبلش بوی اصالت و پشتوانه اومده و بوی بنزین همراه با قدرتهای بالای ۲۵۰ اسب
از لحاظ طراحی هم که…
نانو
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴به امید باز طراحی نوین این خودروها برای تولید
مازیار
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ریویرا خیلی خوبه
یکپارچگی خاص و جذابی تو طراحیش هست که هم اسپرته هم باوقار
Hf
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴تا حالا هیچ ماشینی با قیافه ریویرا ندیدم واقعا خیلی خاصه
yektachafi
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴بهترین نسل طراحی خودرو ها!
Cadillac-V
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴بنظرم الان وقتشه که کادیلاک یه گرند تور بسازه برای ادامه میراث الدورادو، با سلستیک و سولی که رفت به جنگ رولزرویس و بنتلی، با اسکالیدم که GLS و X7 رو رَنده کرد، با سوپرسدان CT5-V بلک وینگشم که M5 رو رَنده کرد و شد بهترین تو سگمنت خودش
الان وقتشه که بره به جنگ بنتلی کانتیننتال و استون مارتین
https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/
https://www.pedal.ir/lincoln/%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-gls-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-x7/
(Ali(chevynova
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴پدال در بهترین زمان این مقاله رو گذاشت
خیلیها دوست ندارن کسی با گذشته پرافتخار خودروسازی آمریکا آشنا بشه و سریع میخوان با ۴ تا حرف نخ نما و پوسیده مثل هندلینگ ضعیف و مصرف بالا از این ماشینها یاد کنن اما این مطلب نشون داد که اصالت ، قدرت ، زیبایی و ماندگاری با خودروسازی امریکا گره خورده
بابا مرحبا فورد تاندربرد ۱۹۵۶
بابا مرحبا شوی کوروت ۱۹۵۷ انژکتوری
بابا مرحبا دوج فونیکس ۱۹۶۰
بابا مرحبا طراحی الهام گرفته شده از موشک
amirboss
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴هنوز هیچ رقیبی برای طراحی های آمریکایی بخصوص اون دوران نیومده.
آثار هنری چرخ دار.
بالای پنجاه ساله یه دنیا دارن نگاهشون میکنن هنوز تکراری نشدن.
فقط کافیه همین الآن یکیشون بیاد تو خیابون، اون دوست عزیزی که داره تیکه میندازه اولین نفریه که با دهن باز گوشی دست میگیره میره رو دوربین….
Shahriar
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴قابل توجه آقای اشتری و سایر دوستان مسئول سایت
من وقتی این قبیل مقالات رو باز میکنم سریع از روی فهرستش اسکرول میکنم و سعی میکنم نخونمش تا هر خودرو و هر سطر غافلگیرم کنه، احساس میکنم اون فهرست اسپویل و لو دادن قصه هست، نمیدونم نظر دیگران چیه و خواهش میکنم یه بررسی و تجدیدنظری روی اون قسمت انجام بدین.
J
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اونکه خوبه. من امیدوارم قالب جدید سایت هرچه زودتر آماده بشه و قابلیت پنهان کردن کامنت هم داشته باشه.مثلا کاربرهایی که مایل نیستیم کامنتاشونو ببینیم به لیست اضافه کنیم و کامنتاشون نمایش داده نشه.
مازیار
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴این بهترین کاری هست که پدال میتونه انجام بده
البته اگه با مسئله میزان بازدیدها منافات نداشته باشه
Taha Ayoobi
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴شهریار عالی گفتی
منم همیشه اونجارو نمیخونم که هر کدوم جدید باشه.
سوشیانت
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اون الدورادو قوی ترین کوپه دف جلو جهانه بعد این همه سال🔥
(Ali(chevynova
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴البته تورنادو هم در کنارش این لقب رو داره اونم بعد بیش از ۵۰ سال
Taha Ayoobi
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴همه عالی
عشق من ریویرا
بهترین طراحی های دنیا
yektachafi
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اقا من دقت کردم مقاله هایی که آقای دهقان ترجمه میکنن و مینویسن یه رنگ و بوی دیگه ای دارن
نه حس چینیا و ماشینای داخلی نه اخبار منفی
عشق خالص به خودرو
یک دنیا تشکر
ar-ma-n
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴یکی از یکی بهتر اون زمان میشه گفت اوج خودرو سازی آمریکا بوده خودروی تولید میکرده که روح داشتن
اون زمان میشه گفت آمریکا جلوتر از زمان حالا خودروسازی کل کشور ها بوده
از مدل ریویرا نمیشه گذاشت آمریکای بودن از رخش
طراحی و موتورش میچکه حیف که این نسل این مدل من ندیدم تو ایران یا اگه باشه خیلی کمیاب
جدا از اون این ماشین یک پکیج تیونینگ هست چه شهری و مسابقه یعنی خوراکش البته کل ماشین ها آمریکایی تیونینگ خوره خوبی دارن ولی ماشین های هستن که بیس و بکیج تیونینگ ساخته شدن مثل چارجر کامارو و موستانگ و ریویرا و ایمپلا ها و ….(بیشتر ماسل کار و پونی کار ها )
البته اون زمان برای هر قشر اجتماعی خودرو بوده از اسپرت بگیر تا لوکس و پیکاپ ها و…
Vahi Javierà
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴آمریکاییها اون دوران طراحی خاص خودشونو داشتن، با هیچچیز قابل مقایسه نیستن، از کوپه هاشون گرفته تا سدانها و ماشینای نمادینشون مثل بلایر،مونت کارلو،فورد فرلین همشون جور دیگه ای اصالت و زیبایی رو معنا میکنن،در بین اون همه افسانه که اون دوران تولید شد خیلی ها ناشناخته موندن، مثل پونتیاک چیفتن و بیوک رودمستر پیشنهاد میکنم حتما عکسهاشون رو مشاهده کنید
مهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴همیشه گفتم ریویرا ۶۵ جز زیباترین خودروهای تاریخ هست.
J
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴شما همون کاربر مهدی هستید که الدزمبیل داشت؟
مهدی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴بله .چطور ؟
Taha Ayoobi
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴مهدی جان نظرتون در مورد ریویرا 71 چیه؟
مهدی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴والا من عاشقش بودم قبل از اینکه بدونم مدل ۶۵ ریویرا وجود داره. خودم ۶۵ رو به ۷۱ ترجیح میدم البته که شیشه عقب ۷۱ تکرار نشدنیه
Taha Ayoobi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چه جالب
من خودم عاشق 71 ام ولی همون اندازه از 65 هم خوشم میاد.
مصطفی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴کل خودروسازی دنیا یک طرف
آمریکا یک طرف…
(Ali(chevynova
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴حرف حق
Mehdi
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴حدود یک سال پیش تو دیوار یه کادیلاک الدورادو پلاک ملی به قیمت ۱۴میلیارد گذاشته شده بود چقدر ناز بود هنوز عکس هاشو دارم
Saman
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴الدورادو الهه زیبائی 😊 جلو ماشین آمریکائی باید به صورت خبردار ایستاد
ar-ma-n
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اوج کیفیت داره از تمام قطعات میبار داخل عکس ها
جدا از اون ابهت ماشین هستش فقط یک قطعه موزیک ویگن کم داره بزنی به جاده
ابوالفضل
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ریویرا ببین چی ساخته اون زمان
با اون طراحی زیبا و عملکرد قابل توجه
چه شتابی داشته اون زمان
اون چراغ های زیباش هم که فراموش نمیشه
شاهین امریکن کارز
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴خانوادتن ماشین بازیم همه ماشینا رو داشتیم بهتریناش ژاپنی از لحاظ استفاده روزمره و آلمانی از بعضی لحاظ ..اما کلا ماشین امریکایی یه سبک جداس و جذابترینو خاصترینه…کلا دقت کنید ۷۰% ماشین بازای دنیا امریکایی بازن دلیلش چیه به نظرتون ..بعضی از دوستان میگن حجم بالا هورس پاور پایین که اونم به خاطر قوانین آلایندگی آمریکا تو اون سالها بود قبل از سال ۷۵ میلادی همه هورس پاور ماسل کارا تا ۳۵۰ اسب هم بود بعد از سال ۷۵ هورس پاورو آوردن پایین قدرتو شتابو از گیربکسو دیفرانسیل گرفتن مجبور بودن به خاطر آلایندگی بالا دلیلش اینه مثلا الدورادوعه ۸۳ رو دیدم بعضیا گفتن فقط ۱۲۵ اسب در حالیکه نمیدونن کلی از قدرت ماشین امریکاییه تو اون سالها برای شتاب گرفتن تو گیربکسو دفرانسیله…یکی از دوستان گفته بود اشغالای امریکایی در جواب این دوستمون باید بگم دوست عزیز غول آخر تمام موتورالات صنعتی موتورهای امریکایی هست من کارم صنعتیه کاترپیلار حرف اولو میزنه تو معادنی که موتور الات اروپایی میترکن فقط کاترپیلار و کامینز کار میکنه و همه برای پروژه هاشون میرن سراغ امریکاییا که بهترین الیاژو متریالو دارن و سخت جون تر از همه هستن ..مخلص همه رفقا
Taha Ayoobi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴👏👏👏👌
Vahi Javierà
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴جوری زیبان که حاضرم یه هفته نگاهشون کنم، خودروسازی آمریکا از دهه۳۰تا ۷۰ واقعا تو یه لیگ دیگه بود
Mustang
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی خوبن