چشم انداز

کوپه‌های لوکس افسانه‌ای آمریکایی دهه‌های 50 و 60، از تاندربرد تا الدورادو

در دو دهه پس از جنگ جهانی دوم، خودروسازان آمریکایی با ترکیب طراحی‌های خیره‌کننده، پیشرانه‌های قدرتمند و امکانات لوکس، کوپه‌هایی خلق کردند که به نمادهای جاودانه صنعت خودرو تبدیل شدند.

دهه‌های ۵۰ و ۶۰، دوران هیجان‌انگیزی برای صنعت خودروی آمریکا بود. مهندسان با پیشرفت‌های چشمگیر، پیشرانه‌هایی قدرتمندتر طراحی کردند و طراحان با خلاقیت خود، ظاهر خودروهای تولیدی را متحول ساختند. در این میان، کوپه‌های لوکس به‌عنوان نمادهایی از تجمل و پرفورمنس، به اوج رسیدند و شاهکارهایی خلق شد که تا امروز در یادها مانده‌اند. در ادامه، پنج کوپه لوکس نمادین از این دوران را بررسی می‌کنیم.

لینکلن کانتیننتال مارک II سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۵۷

فورد پس از توقف تولید لینکلن کانتیننتال در سال ۱۹۴۸، جانشینی برای آن معرفی نکرد اما در سال ۱۹۵۳، فشارهای داخلی و تقاضای عمومی، مدیران فورد را وادار کرد تا توسعه یک کانتیننتال جدید را تأیید کنند. نتیجه، کانتیننتال مارک II بود که در پاییز ۱۹۵۵ در نمایشگاه خودروی پاریس با مدل ۱۹۵۶ رونمایی شد. این خودرو به‌جای برند لینکلن، تحت بخش جدید «کانتیننتال» عرضه شد. این کوپه دو در با طراحی پیشرو، کابین مجلل و سواری نرم، یکی از بهترین خودروهای لوکس جهان در زمان خود بود. پیشرانه ۶ لیتری V8 لینکلن با ۱۶ سوپاپ، در سال ۱۹۵۶ قدرت ۲۸۵ اسب بخار و در سال ۱۹۵۷ قدرت ۳۰۰ اسب بخار تولید می‌کرد. کانتیننتال مارک II در دو سال تولید شد ولی با وجود عمر کوتاه، این خودرو به یکی از نمادین‌ترین کوپه‌های لوکس آمریکا تبدیل شد.

کرایسلر 300B سال ۱۹۵۶

کرایسلر در سال ۱۹۵۵ مدل C300 را معرفی کرد تا سبد محصولات خود را با یک کوپه لوکس گسترش دهد و هم‌زمان خودرویی برای مسابقات نسکار ارائه کند. این خودرو با پیشرانه V8 فایرپاور، اولین موتور تولیدی آمریکایی با قدرت ۳۰۰ اسب بخار بود. یک سال بعد، کرایسلر مدل به‌روز شده 300B را معرفی کرد. از نظر ظاهری، 300B شباهت زیادی به C300 داشت، اما اضافه شدن باله‌های عقب آن را متمایز کرد. مهم‌ترین بهبود اما در پیشرانه صورت گرفت. موتور ۵.۸ لیتری فایرپاور همی V8 با قدرت ۳۴۰ اسب بخار، قدرتمندترین پیشرانه در خودروهای تولیدی آمریکا در آن زمان بود. نسخه‌ای با نسبت تراکم بالاتر نیز به‌عنوان آپشن ارائه شد که ۳۵۵ اسب بخار تولید می‌کرد. این کوپه لوکس برای ثروتمندان علاقه‌مند به سرعت جذاب بود و مانند مدل قبلی، در سری نسکار موفقیت‌های چشمگیری کسب کرد.

فورد تاندربرد کوپه سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۰

فورد تاندربرد در فوریه ۱۹۵۴ در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد و اولین خودروی دونفره فورد از سال ۱۹۳۸ محسوب می‌شد. این خودرو که برای رقابت با شورلت کوروت طراحی شده بود، موفقیت خوبی کسب کرد اما برای پیشی گرفتن از رقیب، فورد در نسل دوم دو صندلی عقب و آپشن‌های لوکس بیشتری اضافه کرد. این نسل که تا پایان سال ۱۹۶۰ در نسخه‌های کوپه و کانورتیبل تولید شد و از یک خودروی اسپرت به یک خودروی لوکس شخصی تبدیل شد. طراحی ظریف بدنه و کابین مجلل، گواه این تغییر بود. پیشرانه ۵.۸ لیتری V8 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت، عملکردی مناسب ارائه می‌داد و در سال ۱۹۵۹، پیشرانه ۷ لیتری با ۳۴۵ اسب بخار به‌عنوان آپشن اضافه شد. نسل دوم تاندربرد یکی از موفق‌ترین و نمادین‌ترین نسل‌های این نام تجاری شد. فورد درمجموع یازده نسل از تاندربرد تولید کرد، اما برای بسیاری، نسل دوم همچنان بهترین است.

بیوک ریویرا گرن اسپرت سال ۱۹۶۵

بیوک ریویرا در سال ۱۹۶۲ معرفی شد و هدف آن رقابت با فورد تاندربرد در بخش خودروهای لوکس شخصی بود. این خودرو با طراحی شیک و مدرن، موفقیت خوبی کسب کرد و بیوک در سال‌های بعد به بهبود آن ادامه داد. در سال ۱۹۶۵، آخرین سال عرضه نسل اول ریویرا، بیوک پکیج گرن اسپرت را معرفی کرد که تمرکز بیشتری بر پرفورمنس داشت. ریویرا ۱۹۶۵ با ویژگی‌های ظاهری جدید، مثل کاورهای برقی دوتکه چراغ‌های جلو، یکی از زیباترین کوپه‌های لوکس زمان خود بود؛ اما نقطه قوت اصلی، پکیج گرن اسپرت بود که شامل بهبودهای عملکردی، به‌ویژه پیشرانه ۷ لیتری سوپر وایلدکت V8 با ۳۶۰ اسب بخار بود. این کوپه لوکس اسپرت شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۷.۵ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۵.۳ ثانیه طی می‌کرد و به یکی از کوپه‌های عضلانی لوکس نمادین تبدیل شد.

کادیلاک الدورادو سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰

الدورادو از سال ۱۹۵۳ یکی از برترین مدل‌های کادیلاک بود. در سال ۱۹۶۷، این مدل با طراحی کاملاً جدید و به‌صورت یک کوپه دو در با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو معرفی شد. الدورادو بر پایه پلتفرم E-body ساخته شد که یک سال قبل در اولدزمبیل تورنادو و نسل دوم بیوک ریویرا استفاده شده بود. بدنه کمی پایین‌تر و طراحی تیز و ظریف، این خودرو را به یکی از زیباترین کوپه‌های زمان خود تبدیل کرد. این کوپه لوکس با آپشن‌های متعدد، ابتدا با پیشرانه ۷ لیتری V8 کادیلاک با ۳۴۰ اسب بخار عرضه شد. در سال ۱۹۶۸، این پیشرانه با نسخه ۷.۷ لیتری با ۳۷۵ اسب بخار جایگزین شد. سپس در سال ۱۹۷۰، کادیلاک پیشرانه ۸.۲ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار را معرفی کرد که در آن زمان، بزرگ‌ترین پیشرانه در یک خودروی تولیدی آمریکایی محسوب می‌شد. نسل هشتم الدورادو موفقیتی بزرگ برای کادیلاک بود و به یکی از نمادین‌ترین کوپه‌های لوکس تاریخ آمریکا تبدیل شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۸ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    خدایان ابهت
    خصوصا الدورادو

    موافقم 68
    مخالفم 11
    1. ناشناس

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      اولین کوپه پر سرعت و پر شتاب آمریکایی
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Luxury-Coupe-2.jpg

      موافقم 29
      مخالفم 3
    2. Cadillac-V

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (287 ديدگاه)

      اصالت ناب آمریکایی رو مشاهده میکنید
      کادیلاکی با بیش از ۱۲۰ سال قدمت
      با اون همه اختراعات و نوآوری های مختلف در صنعت خودروسازی
      با اولین موتور V8 دنیا
      اولین خودرویی که دوربین دید در شب داشت
      اولین شرکتی که سیستم تعلیق بادی رو اختراع کرد
      اولین شرکتی که استارت برقی رو اختراع کرد
      اولین شرکتی که با مدل K با کابین سرپوشیده، سرآغاز ایمنی، راحتی و لوکس بودن برای سرنشینانش بود و…

      همون کادیلاک الدورادو شاهکاریه که میشه به تنهایی با کل صنعت خودروسازی کره و چین معاوضش کرد.
      قدمت این شاهکار های آمرکیایی از قدمت کل شرکت‌های خودروسازی کره‌ای و چینی بیشتره.

      موافقم 69
      مخالفم 13
    3. (Ali(chevynova

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7735 ديدگاه)

      کاربراتور ۴ دهنه
      دلکو
      گیربکسهای اتومات ۳ دنده
      گشتاورهای بالای ۴۵۰ نیوتن با قدرتهای بالای ۲۵۰ اسب
      همه اینها نشون از ماشینهایی داره که اونقدر با اصالتن و با پشتوانه که در ۲۰۲۵ همچنان میتونن جذاب باشن و کارآمد

      ماشینهایی که بیش از سنگینی وزنشون ،قدرت و اصالت دارن
      امریکا=خدای خودروسازی💪
      بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه
      بابا مرحبا سرسیلندر چدنی
      بابا مرحبا فنر لول جلو
      بابا مرحبا موتور ۸ سیلندر حجیم

      موافقم 56
      مخالفم 33
      1. amir

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3887 ديدگاه)

        همینکه تونستم ماشالا از دهنت بندازم و مرحبا جایگزینش کنم دستاورد بزرگیه
        حالا تا به این عادت کنیم

        موافقم 39
        مخالفم 19
    4. (Ali(chevynova

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7735 ديدگاه)

      با اونکه اروپایی فنا از این دست مقالات متنفرن و علاقه ندارن کسی از قدرت خودروسازی امریکا در گذشته بدونه، اما پدال در بهترین موقع این مطلب ارزنده رو گذاشت
      به هرحال:

      ((پیشرانه ۶ لیتری V8 لینکلن با ۱۶ سوپاپ، در سال ۱۹۵۶ قدرت ۲۸۵ اسب بخار و در سال ۱۹۵۷ قدرت ۳۰۰ اسب بخار تولید می‌کرد))

      ((موتور ۵.۸ لیتری فایرپاور همی V8 با قدرت ۳۴۰ اسب بخار، قدرتمندترین پیشرانه در خودروهای تولیدی آمریکا در آن زمان بود. نسخه‌ای با نسبت تراکم بالاتر نیز به‌عنوان آپشن ارائه شد که ۳۵۵ اسب بخار تولید می‌کرد))

      ((در سال ۱۹۵۹، پیشرانه ۷ لیتری با ۳۴۵ اسب بخار به‌عنوان آپشن اضافه شد. نسل دوم تاندربرد یکی از موفق‌ترین و نمادین‌ترین نسل‌های این نام تجاری شد))

      ((اما نقطه قوت اصلی، پکیج گرن اسپرت بود که شامل بهبودهای عملکردی، به‌ویژه پیشرانه ۷ لیتری سوپر وایلدکت V8 با ۳۶۰ اسب بخار بود. این کوپه لوکس اسپرت شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۷.۵ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۵.۳ ثانیه طی می‌کرد))

      ((این کوپه لوکس با آپشن‌های متعدد، ابتدا با پیشرانه ۷ لیتری V8 کادیلاک با ۳۴۰ اسب بخار عرضه شد. در سال ۱۹۶۸، این پیشرانه با نسخه ۷.۷ لیتری با ۳۷۵ اسب بخار جایگزین شد. سپس در سال ۱۹۷۰، کادیلاک پیشرانه ۸.۲ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار را معرفی کرد که در آن زمان، بزرگ‌ترین پیشرانه در یک خودروی تولیدی آمریکایی محسوب می‌شد))

      موافقم 38
      مخالفم 22
      1. حمیدرضا

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (477 ديدگاه)

        از توهم توطئه دست بکش توهمعلی کاربرای سایت با امریکا و ماشیناش هیچ مشکلی ندارن مشکلشون با بعضی طرفداراشون هست که برای اثبات خوب بودن ماشینای امریکایی میان ماشینای اروپایی رو تحقیر میکنن بخدا با این کار نه تنها ماشینای امریکایی پیش کاربرا محبوب نمیشن بلکه منفور میشن نتیجه این رویکرد رو هممون طی سالها توی همین پدال دیدیم و لمس کردیم. من اینا رو دوستانه عرض کردم کسی دوباره جبهه نگیره لطفا.

        موافقم 18
        مخالفم 1
        1. حمیدرضا

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (477 ديدگاه)

          میگن حرف رو بزار زمین صاحبش میاد دیسلایک میده😁

          موافقم 7
          مخالفم 1
    5. amir

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3887 ديدگاه)

      فقط منم که از تاندر برد خوشم نمیاد؟
      انتخابم ریویرا گرن اسپرت البته مدل ۱۹۷۲ ۱۹۷۳ اشم که به دم قایقی مشهوره عالیه

      موافقم 13
      مخالفم 22
  2. Yaghoob

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    یه الدورادو کوپه آبی رنگ چندین سال پیش در شیراز بود. عجیب بزرگ بود تا حالا خودرویی با اون ابعاد ندیدم. واقعا بزرگ بود.

    موافقم 38
    مخالفم 2
  3. khashayar..

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اگر پیکان زیبا باشه اینها هم زیبا هستند
    امیدوارم نوادگان افیالتس (Ephialtes ) ناراحت نشوند و مدام دم تکان ندهند.

    موافقم 8
    مخالفم 52
    1. ناشناس

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      تمامی مدل های پیکان سواری برای من زیباست به تولیدی های جدید ایران از جمله پراید و تیبا و کوئیک و ساینا و اطلس ترجیحش میدم، گزینه های این مقاله که سهله بیوک آپولو کوپه بدون کولر و بخاری هم برای من زیباست و اگر بدن سوار میشم، فقط هم علاقه مند به آمریکایی نیستم کوپه های آلمانی دهه 90 میلادی رو هم میتونم نگهداری کنم و ازشون لذت ببرم، مهم کیف کردنه از نظر من تمامی ماشین های کلاسیک برای استفاده روزمره کاملا راحت و مناسب هستن.

      موافقم 35
      مخالفم 2
    2. (Ali(chevynova

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7735 ديدگاه)

      پیکان اگه زشته بخاطر اونکه ساخت اروپاست

      شاهکارهای ۸ سیلندر آمریکایی کجا و ماشیتهای بدترکیب و ۴ سیلندر اروپا کجا
      فقط کافیه یه سرچ بکنید

      موافقم 34
      مخالفم 30
      1. BMW is GOD

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (340 ديدگاه)

        مهم اینه که همون خودروهای ۴ سیلندر اروپایی عین آب خوردن اون خودروهای ۸ سیلندر آمریکایی رو قورت می‌دادن
        انقدر اروپایی‌ها رو نکوبون انقدر خوشمزه بازی در نیار همون خودروهای آشغال آمریکایی با ۸ تا سیلندر و حجم موتور بالای ۷۰۰۰ سی سی نتونستن یه خودروی اروپایی با ۶ تا سیلندر و ۲۹۰۰ سی سی حجم موتور رو بگیرن
        در ضمن خودرو رو اروپایی ها اختراع کردن پس دیگه چرت و پرت نگو
        خودروهای آمریکایی واقعا خودروهای خوبی هستن ولی با این ادا بازیات و مسخره بازیات باعث شدی که همه از ماشین آمریکایی بدشون بیاد اونم به خاطر تو
        خودروهای آمریکایی ماشین‌های خوبی هستن ولی اینو یادت باشه در برابر اروپایی‌ها و حتی آسیایی‌ها هیچی نیستم و هیچ حرفی برای گفتن ندارن و عین آب خوردن لوله میشن
        همین چین که انقدر مسخره‌اش می‌کنید یه موتور ۱۵۰۰ سی سی توربو زده که یه خودرو های ۸ سیلندر ۶۰۰۰ سی سی آمریکایی تویین توربو جدید رو راحت تو درگ ریس می‌زنه

        موافقم 13
        مخالفم 8
        1. شاهین امریکن

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (7 ديدگاه)

          شما پشت امریکایی بشین گاز بده ببین واقعا دستت به داشبورد میرسه دوست عزیز خواهشا با اطلاعات صحبت کنید ممنون

          موافقم 10
          مخالفم 2
        2. Majed_Cadillak

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          عمو 60 سال پیش رو با الان مقایسه نکن. دوما سوار نشدی سمت شاگرد یک ماشین آمریکایی

          موافقم 8
          مخالفم 2
      2. BMW is GOD

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (340 ديدگاه)

        اصلاحیه : خودروهای آمریکایی ماشین‌های خوبی هستن ولی در برابر اروپایی‌ها و حتی آسیایی‌ها حرفی برای گفتن ندارن و هیچی نیستن

        موافقم 6
        مخالفم 26
        1. Cadillac-V

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (287 ديدگاه)

          این نظر رو فقط یه اروپایی فن بیش از حد فشاری می‌تونه بده😂

          فعلا که سوپرسدان کادیلاک، M5 رو که انقد بهش افتخار میکردین لوله کرده
          اروپایی ها و ژاپنی ها هم از نظر اختراعات و نوآوری ها و تکنولوژی های جدید از آمرکیا عقب هستند، هم از نظر تاریخچه و اصالت و هم از نظر کیفیت

          موافقم 12
          مخالفم 11
  4. Ali.d

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    حرفی واس گفتن نیست

    فقط خوشا با سعادت اونا که در زمان این ماشینا ۱۸ ساله بودن توی میامی و لس آنجلس و … این ها رو وقتی نو بودن می روندن

    واقعا زندگی نا عادلانس

    موافقم 40
    مخالفم 2
  5. johnmarston

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (182 ديدگاه)

    مقاله ای با میانگین طول بیش از ۵ ونیم متر

    موافقم 37
    مخالفم 1
  6. حسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (242 ديدگاه)

    بوی بنزین میاد

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7735 ديدگاه)

      البته قبلش بوی اصالت و پشتوانه اومده و بوی بنزین همراه با قدرتهای بالای ۲۵۰ اسب
      از لحاظ طراحی هم که…

      موافقم 24
      مخالفم 17
  7. نانو

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    به امید باز طراحی نوین این خودروها برای تولید

    موافقم 31
    مخالفم 3
  8. مازیار

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    ریویرا خیلی خوبه
    یکپارچگی خاص و جذابی تو طراحیش هست که هم اسپرته هم باوقار

    موافقم 31
    مخالفم 4
  9. Hf

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (110 ديدگاه)

    تا حالا هیچ ماشینی با قیافه ریویرا ندیدم واقعا خیلی خاصه

    موافقم 27
    مخالفم 3
  10. yektachafi

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    بهترین نسل طراحی خودرو ها!

    موافقم 28
    مخالفم 3
  11. Cadillac-V

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بنظرم الان وقتشه که کادیلاک یه گرند تور بسازه برای ادامه میراث الدورادو، با سلستیک و سولی که رفت به جنگ رولزرویس و بنتلی، با اسکالیدم که GLS و X7 رو رَنده کرد، با سوپرسدان CT5-V بلک وینگشم که M5 رو رَنده کرد و شد بهترین تو سگمنت خودش
    الان وقتشه که بره به جنگ بنتلی کانتیننتال و استون مارتین

    https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/

    https://www.pedal.ir/lincoln/%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-gls-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-x7/

    موافقم 4
    مخالفم 6
  12. (Ali(chevynova

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7735 ديدگاه)

    پدال در بهترین زمان این مقاله رو گذاشت

    خیلیها دوست ندارن کسی با گذشته پرافتخار خودروسازی آمریکا آشنا بشه و سریع میخوان با ۴ تا حرف نخ نما و پوسیده مثل هندلینگ ضعیف و مصرف بالا از این ماشینها یاد کنن اما این مطلب نشون داد که اصالت ، قدرت ، زیبایی و ماندگاری با خودروسازی امریکا گره خورده

    بابا مرحبا فورد تاندربرد ۱۹۵۶
    بابا مرحبا شوی کوروت ۱۹۵۷ انژکتوری
    بابا مرحبا دوج فونیکس ۱۹۶۰
    بابا مرحبا طراحی الهام گرفته شده از موشک

    موافقم 21
    مخالفم 19
  13. amirboss

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    هنوز هیچ رقیبی برای طراحی های آمریکایی بخصوص اون دوران نیومده.
    آثار هنری چرخ دار.
    بالای پنجاه ساله یه دنیا دارن نگاهشون می‌کنن هنوز تکراری نشدن.
    فقط کافیه همین الآن یکیشون بیاد تو خیابون، اون دوست عزیزی که داره تیکه میندازه اولین نفریه که با دهن باز گوشی دست میگیره میره رو دوربین….

    موافقم 20
    مخالفم 7
  14. Shahriar

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    قابل توجه آقای اشتری و سایر دوستان مسئول سایت
    من وقتی این قبیل مقالات رو باز میکنم سریع از روی فهرستش اسکرول میکنم و سعی میکنم نخونمش تا هر خودرو و هر سطر غافلگیرم کنه، احساس میکنم اون فهرست اسپویل و لو دادن قصه هست، نمیدونم نظر دیگران چیه و خواهش میکنم یه بررسی و تجدیدنظری روی اون قسمت انجام بدین.

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. J

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (73 ديدگاه)

      اونکه خوبه. من امیدوارم قالب جدید سایت هرچه زودتر آماده بشه و قابلیت پنهان کردن کامنت هم داشته باشه.مثلا کاربرهایی که مایل نیستیم کامنتاشونو ببینیم به لیست اضافه کنیم و کامنتاشون نمایش داده نشه.

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. مازیار

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        این بهترین کاری هست که پدال میتونه انجام بده
        البته اگه با مسئله میزان بازدیدها منافات نداشته باشه

        موافقم 9
        مخالفم 6
    2. Taha Ayoobi

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6120 ديدگاه)

      شهریار عالی گفتی
      منم همیشه اونجارو نمیخونم که هر کدوم جدید باشه.

      موافقم 7
      مخالفم 5
  15. سوشیانت

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4158 ديدگاه)

    اون الدورادو قوی ترین کوپه دف جلو جهانه بعد این همه سال🔥

    موافقم 12
    مخالفم 11
    1. (Ali(chevynova

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7735 ديدگاه)

      البته تورنادو هم در کنارش این لقب رو داره اونم بعد بیش از ۵۰ سال

      موافقم 4
      مخالفم 5
  16. Taha Ayoobi

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6120 ديدگاه)

    همه عالی
    عشق من ریویرا
    بهترین طراحی های دنیا

    موافقم 18
    مخالفم 9
  17. yektachafi

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    اقا من دقت کردم مقاله هایی که آقای دهقان ترجمه میکنن و مینویسن یه رنگ و بوی دیگه ای دارن
    نه حس چینیا و ماشینای داخلی نه اخبار منفی
    عشق خالص به خودرو
    یک دنیا تشکر

    موافقم 16
    مخالفم 2
  18. ar-ma-n

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر اون زمان میشه گفت اوج خودرو سازی آمریکا بوده خودروی تولید میکرده که روح داشتن
    اون زمان میشه گفت آمریکا جلوتر از زمان حالا خودروسازی کل کشور ها بوده

    از مدل ریویرا نمیشه گذاشت آمریکای بودن از رخش
    طراحی و موتورش میچکه حیف که این نسل این مدل من ندیدم تو ایران یا اگه باشه خیلی کمیاب
    جدا از اون این ماشین یک پکیج تیونینگ هست چه شهری و مسابقه یعنی خوراکش البته کل ماشین ها آمریکایی تیونینگ خوره خوبی دارن ولی ماشین های هستن که بیس و بکیج تیونینگ ساخته شدن مثل چارجر کامارو و موستانگ و ریویرا و ایمپلا ها و ….(بیشتر ماسل کار و پونی کار ها )
    البته اون زمان برای هر قشر اجتماعی خودرو بوده از اسپرت بگیر تا لوکس و پیکاپ ها و…

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. Vahi Javierà

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      آمریکایی‌ها اون دوران طراحی خاص خودشونو داشتن، با هیچ‌چیز قابل مقایسه نیستن، از کوپه هاشون گرفته تا سدان‌ها و ماشینای نمادینشون مثل بل‌ایر،مونت کارلو،فورد فرلین همشون جور دیگه ای اصالت و زیبایی رو معنا میکنن،در بین اون همه افسانه که اون دوران تولید شد خیلی ها ناشناخته موندن، مثل پونتیاک چیفتن و بیوک رودمستر پیشنهاد میکنم حتما عکس‌هاشون رو مشاهده کنید

  19. مهدی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1806 ديدگاه)

    همیشه گفتم ریویرا ۶۵ جز زیباترین خودروهای تاریخ هست.

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. J

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (73 ديدگاه)

      شما همون کاربر مهدی هستید که الدزمبیل داشت؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. مهدی

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1806 ديدگاه)

        بله .چطور ؟

    2. Taha Ayoobi

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6120 ديدگاه)

      مهدی جان نظرتون در مورد ریویرا 71 چیه؟

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. مهدی

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1806 ديدگاه)

        والا من عاشقش بودم قبل از اینکه بدونم مدل ۶۵ ریویرا وجود داره. خودم ۶۵ رو به ۷۱ ترجیح میدم البته که شیشه عقب ۷۱ تکرار نشدنیه

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6120 ديدگاه)

          چه جالب

          من خودم عاشق 71 ام ولی همون اندازه از 65 هم خوشم میاد.

  20. مصطفی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    کل خودروسازی دنیا یک طرف
    آمریکا یک طرف…

    موافقم 16
    مخالفم 7
    1. (Ali(chevynova

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7735 ديدگاه)

      حرف حق

      موافقم 13
      مخالفم 7
      1. Mehdi

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (27 ديدگاه)

        حدود یک سال پیش تو دیوار یه کادیلاک الدورادو پلاک ملی به قیمت ۱۴میلیارد گذاشته شده بود چقدر ناز بود هنوز عکس هاشو دارم

        موافقم 8
        مخالفم 2
  21. Saman

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    الدورادو الهه زیبائی 😊 جلو ماشین آمریکائی باید به صورت خبردار ایستاد

    موافقم 7
    مخالفم 2
  22. ar-ma-n

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اوج کیفیت داره از تمام قطعات میبار داخل عکس ها
    جدا از اون ابهت ماشین هستش فقط یک قطعه موزیک ویگن کم داره بزنی به جاده

    موافقم 15
    مخالفم 1
  23. ابوالفضل

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (341 ديدگاه)

    ریویرا ببین چی ساخته اون زمان
    با اون طراحی زیبا و عملکرد قابل توجه
    چه شتابی داشته اون زمان
    اون چراغ های زیباش هم که فراموش نمیشه

  24. شاهین امریکن کارز

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خانوادتن ماشین بازیم همه ماشینا رو داشتیم بهتریناش ژاپنی از لحاظ استفاده روزمره و آلمانی از بعضی لحاظ ..اما کلا ماشین امریکایی یه سبک جداس و جذابترینو خاصترینه…کلا دقت کنید ۷۰% ماشین بازای دنیا امریکایی بازن دلیلش چیه به نظرتون ..بعضی از دوستان میگن حجم بالا هورس پاور پایین که اونم به خاطر قوانین آلایندگی آمریکا تو اون سالها بود قبل از سال ۷۵ میلادی همه هورس پاور ماسل کارا تا ۳۵۰ اسب هم بود بعد از سال ۷۵ هورس پاورو آوردن پایین قدرتو شتابو از گیربکسو دیفرانسیل گرفتن مجبور بودن به خاطر آلایندگی بالا دلیلش اینه مثلا الدورادوعه ۸۳ رو دیدم بعضیا گفتن فقط ۱۲۵ اسب در حالیکه نمیدونن کلی از قدرت ماشین امریکاییه تو اون سالها برای شتاب گرفتن تو گیربکسو دفرانسیله…یکی از دوستان گفته بود اشغالای امریکایی در جواب این دوستمون باید بگم دوست عزیز غول آخر تمام موتورالات صنعتی موتورهای امریکایی هست من کارم صنعتیه کاترپیلار حرف اولو میزنه تو معادنی که موتور الات اروپایی میترکن فقط کاترپیلار و کامینز کار میکنه و همه برای پروژه هاشون میرن سراغ امریکاییا که بهترین الیاژو متریالو دارن و سخت جون تر از همه هستن ..مخلص همه رفقا

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6120 ديدگاه)

      👏👏👏👌

  25. Vahi Javierà

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    جوری زیبان‌ که حاضرم یه هفته نگاهشون کنم، خودروسازی‌ آمریکا از دهه۳۰تا ۷۰ واقعا تو یه لیگ دیگه بود

    موافقم 4
    مخالفم 1
  26. Mustang

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی خوبن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا