پیشرانههای تنفس طبیعی به لطف پاسخگویی فوری، صدای خالص و دور بالا، تجربهٔ رانندگی فوقالعادهای را فراهم میکنند که حتی بهترین موتورهای توربو هم بهسختی میتوانند با آن رقابت کنند.
در نظر بسیاری از علاقهمندان جدی خودرو، موتورهای تنفس طبیعی مهمترین ویژگی یک خودروی رانندگی اصیل هستند. بله، از نظر حداکثر قدرت و گشتاور، موتورهای با القای اجباری (توربو و سوپرشارژر) در این بحث برتری دارند اما برای لذت بردن از رانندگی فقط قدرت و گشتاور بالا مهم نیست؛ بنابراین، برای تجلیل از نمادینترین موتورهای تنفس طبیعی ۲۵ سال گذشته، ۱۰ مورد از بهترینها را انتخاب و بررسی کردیم که چه چیزی باعث برجسته شدن آنها شده است. همه آنها نقطه اوج طراحی موتور نبودند، اما هرکدام به خودرویی که روی آن نصب شده بودند شخصیت و تجربه رانندگی فراموشنشدنی بخشیدند.
بامو M5
سالهای تولید: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰
بامو در اوایل دهه ۲۰۰۰ در اوج دوران موتورهای تنفس طبیعی خود قرار داشت و ما میتوانستیم این فهرست را با موتورهای شش سیلندر خطی و V8 این شرکت که بهترین مدلهای آن دوران را نیرو میدادند، پر کنیم. برای حفظ تنوع لیست، ما موتوری را انتخاب کردیم که به نظر میرسد چشمگیرترین پیشرانهٔ جادهای تاریخ بامو یعنی ۵ لیتری V10 با نام S85 بود که روی M5 و M6 نصب شد. این موتور با تولید ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از موتور ۵ لیتری V8 قبلی که روی M5 نسل E39 نصب شده بود، غرشی فوقالعاده داشت و حتی برای M5 سنگینوزن پرفورمنس فوقالعادهای را فراهم میکرد هرچند که به مشکلات فنی شهرت داشت.
شورلت کوروت Z06
سالهای تولید: ۲۰۲۳ تاکنون
شورلت کوروت C8 Z06 فقط یک خودروی اسپرت آمریکایی چشمگیر نیست بلکه با بهترینهای اروپا قابلمقایسه است و با این قیمت، رقیب چندانی ندارد. موتور میللنگ تخت آن تفاوتی اساسی را با کوروتهای V8 قدیمی نشان میدهد و مانند سوپرکارهای اروپایی دور میگیرد و عملکردی فوقالعاده دارد. هرچند این پیشرانه برجستهترین ویژگی Z06 است اما این کوروت از لحاظ هندلینگ هم فوقالعاده است و در پیست کاملاً نزدیک به پورشه ۹۱۱ GT3 عمل میکند خود مجهز به یکی از بهترین موتورهای تنفس طبیعی تاریخ است.
فراری دودیچی چیلیندری
سالهای تولید: ۲۰۲۴ تاکنون
فراری به خاطر موتورهای V12 باشکوه خود شهرت دارد که اولین آنها یک موتور کوچک ۱۵۰۰ سیسی بود که در خودروی اسپرت 125S در سال ۱۹۴۷ استفاده شد. از آن زمان تاکنون، قدرت و حجم این موتورها بهطور پیوسته افزایش یافته است و دودیچی چیلندری کنونی اوج تواناییهای فراری را نشان میدهد. این موتور ۶.۵ لیتری توسعهیافته از موتور فراری ۸۱۲ است اما ۳۰ اسب بخار بیشتر تولید میکند. نام این خودرو نیز در زبان ایتالیایی به معنای ۱۲ سیلندر است. ممکن است آخرین موتور V12 تنفس طبیعی فراری باشد و اگر اینطور باشد نیروگاهی فوقالعاده برای خداحافظی است.
فراری ۴۵۸ اسپشاله
سالهای تولید: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵
سعی کردیم این لیست را به یک مورد برای هر سازنده محدود کنیم اما مجبور شدیم ۴۵۸ اسپشاله را به این فهرست اضافه کنیم، زیرا اوج فناوری موتور V8 تنفس طبیعی فراری را نشان میدهد. این موتور آخرین نمونه از سری طولانی موتورهای V8 میللنگ تخت فراری بود که اولین بار در سال ۱۹۷۳ در مدل ۳۰۸ GT4 معرفی شدند. موتور اسپشاله از نظر معماری پایه با ۴۵۸ معمولی مشترک بود اما ارتقاهای جزئی، قدرت را از ۵۷۰ به ۶۰۵ اسب بخار افزایش داد. این موتور در زمان خود بالاترین خروجی قدرت به ازای هر لیتر را در میان موتورهای تنفس طبیعی داشت. با توربوشارژ شدن جانشین آن یعنی ۴۸۸، مدل ۴۵۸ اسپشاله پایان دوران ۴۲ ساله باشکوه موتورهای V8 تنفس طبیعی فراری را رقم زد.
فورد موستانگ شلبی GT350
سالهای تولید: ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰
فورد موستانگ GT350 یکی از آن خودروهای نادری بود که فراتر از وعدههایش عمل کرد. کلید جذابیت آن در موتور V8 میللنگ تخت ۵.۲ لیتری «وودو» بود که بهطور خاص برای این مدل طراحی شده بود. این موتور بهاندازه GT500 سوپرشارژ با ۷۶۰ اسب بخار دیوانهوار و قدرتمند نبود اما این موتور پیشرفته، GT350 را به ماشینی کاملاً متعادل تبدیل کرد و نسخه GT350R حتی عملکرد بهتری در پیست داشت. بهترین ویژگی GT350 این بود که موتور میللنگ تخت وودو را در کنار گیربکس دستی قرار داد.
گوردون موری T.50
سالهای تولید: ۲۰۲۳ تاکنون
سه دهه پس از ساخت مکلارن F1 افسانهای، گوردون موری برای ساخت جانشین معنوی آن، شرکت خودش را با نام GMA (گوردون موری اتوموتیو) تأسیس کرد. T.50 و F1 هردو دارای موقعیت رانندگی مرکزی، موتور V12 در وسط و گیربکس دستی هستند اما موری بهجای استفاده از موتور بامو، از کاسورث خواست یکی از چشمگیرترین موتورهای جادهای جهان را توسعه دهد. با دور موتور ۱۲,۱۰۰ دور در دقیقه و خروجی ۶۶۳ اسب بخار از تنها ۴ لیتر، این موتور بالاترین دور موتور تولیدی و بالاترین خروجی قدرت به ازای هر لیتر در میان خودروهای جادهای تنفس طبیعی را دارد. با وجود ۲.۱ لیتر حجم کمتر، موتور V12 گوردون موری ۳۶ اسب بخار قدرت بیشتری از V12 مکلارن F1 تولید میکند.
هوندا S2000
سالهای تولید: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹
تا زمان عرضه S2000 در سال ۱۹۹۹، هوندا بهعنوان سازنده برخی از بهترین موتورهای تنفس طبیعی شهرت پیدا کرده بود که به لطف سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ VTEC، قدرتی چشمگیر در دورهای بالا تولید میکردند. البته بامو و پورشه سیستمهای پیشرفتهتری برای زمانبندی متغیر سوپاپ داشتند اما قابلیت اطمینان بینظیر به موتورهای هوندا جایگاه نمادین بخشید. S2000 این را یک گام فراتر برد و بالاترین اسب بخار به ازای هر لیتر را در میان خودروهای جادهای تولیدی تا آن زمان ارائه داد و صدای خارقالعادهای را ارائه کرد که بهسختی میشد با آن رقابت کرد.
لکسوس LFA
سالهای تولید: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲
مانند بسیاری از خودروهای نمادین، لکسوس LFA در زمان عرضه موفقیت تجاری نداشت. ظاهر و عملکردی شبیه سوپراسپرتها داشت، اما نام لکسوس بیشتر مترادف با خودروهای لوکس بود تا پرفورمنس. علاوه بر این، درحالیکه فراریها در آن سالها ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشتند، LFA با قیمت ۳۷۵ هزار دلار عرضه میشد. گیربکس دستی نیمهخودکار در سرعتهای پایین کند بود و LFA بهاندازه بسیاری از گزینههای ارزانتر سریع نبود؛ اما وقتی خریداران و ژورنالیستهای معروف خودرویی آن را آزمایش کردند، LFA بهسرعت بهعنوان یک ابزار رانندگی دقیق شناخته شد که تجربهای بینظیر ارائه میداد. علاوه بر دینامیک چشمگیر، موتور V10 خوشصدای LFA بود که آن را به یک سوپرکار پرطرفدار تبدیل کرد.
نیسان 350Z
سالهای تولید: ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹
عنوان غیرمعمولترین موتور این لیست به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 نیسان با نام VQ35HR میرسد که در نسخههای پایانی 350Z استفاده شد. این موتور نه بیشترین قدرت نسبت به حجم را داشت و نه گشتاور بالایی تولید میکرد اما نسلهای مختلف دریفترها و تیونرها از استحکام و تحویل قدرت چشمگیر آن نهایت استفاده را بردند. این موتور در حالت استاندارد هم عالی بود و نسخه کمی ارتقاءیافته آن تا سال ۲۰۲۰ در 370Z استفاده شد. موتور VQ نیسان همچنین برنده بیش از یک جایزه موتور سال در زمان خود بود.
پورشه کاررا GT
سالهای تولید: ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶
پورشه به خاطر موتورهای تخت شش سیلندر خود که دههها در مدلهای مختلف ۹۱۱، باکستر و کیمن استفاده شدهاند شهرت دارد ولی موتور V10 برگرفته از موتوراسپرت که در کاررا GT استفاده شد، احتمالاً چشمگیرترین موتور جادهای این شرکت است. این موتور مانند یک سوپربایک دور میگیرد، صدایی بینظیر دارد و به این سوپرکار موتور وسط عملکردی میبخشد که حتی پس از بیش از ۲۰ سال از معرفی آن همچنان چشمگیر است. همراه با لکسوس LFA، این یکی از خوشصداترین موتورها در دنیای خودرو است و گیربکس دستی پورشه آن را به رؤیای یک راننده خالص تبدیل میکند.
VIPER
۲۱ خرداد ۱۴۰۴یکی از یکی آهنگین تر
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴فورد و شورولت🇺🇸💪
رضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴پورشه و بی ام و 🇩🇪💪
P
۲۱ خرداد ۱۴۰۴دقیقا ،اصلا نمیشه یکیشو انتخاب کرد ،بس که همشون عالین
Ahmad
۲۱ خرداد ۱۴۰۴صد هزار درصد تو تنفس طبیعی حرف اول رو فقط وی۱۲ فراری میزنه دوم لکسوس ال اف ای سوم هم پورشه کارا جی تی از همه بدتر هم موتورهای بی ام و و بعدش آمریکایی ها
اسحاق
۲۲ خرداد ۱۴۰۴۱صد میلیارد درصد رتبه یک۱ صدوده ۱۱ درصد تنفس طبیعی و هرچیز میرسه به موتور شورلت CORVETTE افسانه ای و موتور فراری 458 افسانه ای و کلا
هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا یی ها که هرچیز اول و ۱ هستن بطور کلی و
رتبه دو هم مشترک میرسه به اسیایی های این لیست رتبه دو
رتبه سوم هم همونایی اند که با رتبه دو ها رقابت میکنند چون رقابتی با رتبه یک ها هم نداریم میشه این :))
رتبه یک ها هم فقط خودشون رقیب خودشونن و دیگران باید برای دوم شدن به بعد از اینا رقابت کنند
رتبه چهارم هم مشترک میرسه به اسیایی های دیگه
چون چهارم دوم به بعد محسوب میشه:))
از موتور V10 هم که نگیم چون که چیزی مثل ال اف ای الان قابل مقایسه نیست با موتور شاهکار و پادشاه V10 از شرکت کاسورث که با همکاری ردبول یک هایپر کار شاهکار و پادشاه ساختن که موتور ال اف ای مثل یه پشه ست در مقابلش
ردلاین V10 هایپرکار ردبول 15000 RPM بالای هزار اسب ۱۰۱۱ اسب قدرت که ال اف ای تو خوابم نمیبینه اگه به این ردلاین برسونندش که متلاشی میشه با این حجم و این تعداد سیلندر اینرسی غوغا میکنه
هنوز هم
هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا که هرچیز اول و ۱ هستن خیلی موتور های دیگه هم دارن که تو این لیست نیاوردن چون دلایل متنوعی داره ازجمله قانونی بودن رود لگال و عدم معرفی رسمی و زمان بر بودن بررسی و… ولی جاشون اینجاس بجای اسیایی ها اون موقع لیست درست تکمیل میشه
درنتیجه
همون V8 های شاهکار هم کار رو در میارن انواع پرفورمنس تا تیونینگ و افرودی از شرکتهایی که گفتم با همون منشأ ها مثل موتور های V8 جنرال موتورز و فورد و مرسدس بنز و فراری و… ۱پادشاه شاهکار هستن
Mr wrong
۲۱ خرداد ۱۴۰۴Lfa
Carrera gt
بتهوون اگه انجین میساخت میشد صدای این دوتا…
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴LFA که عشقه
تو مقاله گفته چون قیمتش بالا تر از فراری بود یه خورده سخت فروش رفت
ولی همین الان زیر ۲ میلیون نمی تونی بخریش
ماشینی که ۱۰ سال روش وقت میگذارن تا تولید بشه معلومه چی میشه
دکتر استاپ
۲۱ خرداد ۱۴۰۴میشد موتور Zonda Revolution توی لیست حضور داشته باشه
صداش بینظیره
Homayoun
۲۱ خرداد ۱۴۰۴اون خیابونی نبود و واسه پیست طراحی شده بود
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴چه اهمیتی داره
Kamran Aghaei
۲۱ خرداد ۱۴۰۴اون موتور Amg هست
Homayoun
۲۱ خرداد ۱۴۰۴لامصب فورد چه اسمی رو موتورش گذاشته بود وودو فکر کنم منطورش این بود که قراره جادو کنه براتون البته واقعا صداش جادویی بود فکر کنم موتورهایی که تو سیستم هیبرید استفاده شدن جزو این لیست نبودن وگرنه میشد چندتا دیگه هم بهش اضافه کرد
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴خدایی حال کردم با این مقاله همه اسطوره ها دور هم جمع شده ان M5 E60 و دودیچی فراری و پورشه کررا gt…
LFA هم که پادشاهی میکنه بین این موتورا نیاز به گفتنم نیست
اسحاق
۲۱ خرداد ۱۴۰۴نه اصلا LFA اصلا پادشاهی نمیکنه بین این موتورا چون خودش فقط یکی از موتورای این لیسته
پادشاهی پای عمل باشه واقعا خدایی
هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
لیستو ببین واقعا فقط آمریکایی ها خدایی پادشاهی میکنند بخصوص موتورهای سطح بالا و پرفورمنس خاص که الان ساختن یا در دست توسعه دارند که دیگه اونا چی
مثلا الان که موتور فرارای ۴۵۸ و شورلت کوروت رو داریم که ببین چی هستن
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴دوست عزیز شما با LFA آشنا نیستی
بعدم خودروسازی اونجور که شما فکر میکنی کار نمیکنه که مثل اقتصاد دست یه چند تا کشور خاص باشه
الان ثروتمند ترین خودروسازی جهان برای تویوتا ژاپن هست در صورتی که شما فکرشم نمیکنی و فقط به مسائل سیاسی توجه داری
این دو خودرویی که شما نام بردی علاوه بر اینکه خودم دوسشون دارم توی بازار رو هم بزاریشون نصف قیمت lfa ای نمیشن که تو درگ ازشون میخوره ،حالا چرا اینقدر می ارزه؟ اگه جواب این سوالو میدونستی همچین حرفی نمیزدی
اسحاق
۲۱ خرداد ۱۴۰۴نه اتفاقا تو جواب این سوالو میدونستی همچین حرفی نمیزدی
با LFA آشنا هستم
حرفت اشتباه بود گفتم اشتباه تو اگه میدیدی اشتباه گفتی همچون حرفی نمیزدی
الان مکلارن F1 هم بالای ۲۰ میلیون دلار معامله میشه
هرچیز همون درستش رو گفتم تا بدونی
ربطی به میزان فروش و خدمات هم ندارن چون به علم و تخصص و تکنولوژی و مهندسی و طراحی و پکیج خوب برتری از هر لحاظ و… اینهرهمه موارد متنوع هست
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴بحث رو ادامه نمیدم چون شما حتی نمیتونی فارسی درست حرف بزنی چه برسه به اینکه بخوای راجب خودروی شاهکار و با اصالتی مثل LFA حرف بزنی
اسحاق
۲۱ خرداد ۱۴۰۴نه اتفاقا شما خودت حتی نمیتونی فارسی درست متوجه بشی یا حرف بزنی از چیزی که عمدا یا ناخواسته نوشته شده باشه که اینم دلیل داشته اینجا چه برسه به اینکه بخوای راجب خودرو های پادشاه شاهکار خدایی
هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن خدایی پادشاه شاهکار حرف بزنی چون درست و واقعیتهای مشخص رو داریم میبینیم
چیزی که مطلقا معنی نمیده اون بود که تو اشتباه گفتی و درستش رو گفتم بدو
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴شما حتی متوجه مفهوم اول بودن هم نیستی
اروپا و آمریکا رو یک کشور حساب کردی که میگی اول یک هستن؟
اروپا یعنی ایتالیا فرانسه آلمان انگلیس و…
با آمریکا میشن حداقل ۵ تا کشور
مقام اولی رو به یکیشون بده اذیتمون نکن
اسحاق
۲۲ خرداد ۱۴۰۴نه اتفاقاً متوجه مفهوم اول بودن هستم
شما متوجه اول بودن نیستی چون
چون درمجموع
اروپا و آمریکا رو که حساب کنیم نتیجه همینه که
هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن چون کشور هم نداریم که چنین ادعایی کنه اینا هم چون متحد هستن میشه جمع بستشون
درنتیجه اشتباه اون جمله بود که شما اشتباه گفتی چون منطقی نبود که درستشو گفتم
cehx
۲۱ خرداد ۱۴۰۴اول۱
تعصب ملیت خنده دار ترینه حداقل اگه یکی روی ماسل کار تعصب داشته باشه یه چیزی آخه یعنی چی الان اگه lfa رو شرکت فولکس واگن می ساخت خوب میشد😂
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴اول۱ 😂😂
عزیز اینا رو ول کنیم بهتره چون دکمشون گیر کرده رو یه محدود جغرافیایی
اسحاق
۲۱ خرداد ۱۴۰۴تعصب باشه خودم تو کامنتای جداگانه تا دلت بخواد میتونستم از این حرفا بزنم ولی نکردم
الان توجه کن که جواب متناسب با نظر تعصبی یا اشتباه بود که گفتم
cehx
۲۱ خرداد ۱۴۰۴درسته بین این موتور ها واقعا پادشاهی وجود نداره
اسحاق
۲۱ خرداد ۱۴۰۴منم برای همین گفتم چون اون جمله ای که گفتت معنی نادرستی میداد
رضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴نوید اکانت قبلی چی شد؟ 🤣🤣🤣
sina
۲۱ خرداد ۱۴۰۴هوندا S2000 🫀
Mr wrong
۲۱ خرداد ۱۴۰۴یکی از محبوب ترین ژاپنی های تاریخ برای من
S2000 واقعا افسانه ست خیلی دوسش دارم
ALI.S
۲۱ خرداد ۱۴۰۴پس V16 توربیون چی؟
یعنی یک موتور ۱۰۰۰ اسب بخاری V16 ساخت کاثوورث توانایی اومدن تو این لیست رو نداره؟😐
BlackWing
۲۱ خرداد ۱۴۰۴فقط به به اسب بخار و خروجی نیست به کارآمدی ، استحکام و تکنولوژی ساخت هم هست
یوسف
۲۱ خرداد ۱۴۰۴فقط ۲ تا آمریکایی ۳ تا آسیایی و ۵ تا اروپایی
مازیار
۲۱ خرداد ۱۴۰۴البته طبق گفته متن قرار شده از هر سازنده یک مورد باشه _ که با این وجود قدرت فراری اجازه نداد!! _ در نتیجه پیشرانههای فوقالعادهای مثل شش سیلندر تخت پورشه یا دوازده سیلندر کاسورث (والکری) از قلم افتاده اما …
تو مقوله موتوراسپرت فاصله اروپا با بقیه دنیا اندازهای بوده که در طول زمان کمتر رقابت نزدیک بوجود اومده. به لحاظ تاریخچه سابقه حضور عناوین ابداعات افتخارات و هر فاکتور قابل عرض دیگهای.
البته استثنائاتی هم بوده که فاصله رو کم کردن (نه اینکه از بین برده باشن) و همین کم کردن فاصله “چون خارج از روال عادی هست خیلی به چشم میاد”
cehx
۲۱ خرداد ۱۴۰۴از مقاله لذت ببر چیکار به ملیت داری
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۴و فقط آمریکایی هست که رکورد قوی ترین ۸ سیلندر تنفس طبیعی جهان رو شکسته🔥
cehx
۲۱ خرداد ۱۴۰۴آفرین😂
الان چه ربطی به من داشت
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۱ خرداد ۱۴۰۴خدا وکیلی وقتی اسم تنفس طبیعی میاد میشه از موتور وایپر اسم نبرد.اینو در نظر بگیرید هنوز بیشترین گشتاور موتور تنفس طبیعی رو تولید میکنه شوخی نیست نزدیک ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور از تنفس طبیعی هر جور نگاه بکنی خاصه از تعداد سیلندر و پوشراد بودنش تا حجم عظیمش ۸.۴ لیتر.
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴بنظرم این لیست ناقصه
نه فقط وایپر کلی ماشین دیگه هم هستن که باید تو مقاله میبودن
وقتی از لامبورگینی نماینده ای نیارن بدون این مطلب خیلی ناقصه
Yaghoob
۲۱ خرداد ۱۴۰۴کل لیست قابل احترامه
یکی از یکی بهتر
واقعا لذت بردم.
Siyavash
۲۱ خرداد ۱۴۰۴یه سوال؟ ۱۰سیلندر دوج وایپر چرا نیست..
اگهمنبودم موتور ۶ سیلندر پورشه gt3 رو هم اضافه میکردم حتی اگه قرار باشه از هر کمپانی ۱ نماینده تویه لیست باشه…
cehx
۲۱ خرداد ۱۴۰۴اما برای لذت بردن از رانندگی فقط قدرت و گشتاور بالا مهم نیست
همه آنها نقطه اوج طراحی موتور نبودند، اما هرکدام به خودرویی که روی آن نصب شده بودند شخصیت و تجربه رانندگی فراموشنشدنی بخشیدند.
به به این چنین مقالاتی باید در پدال همیشه منتشر بشه
! i M α η δ υ α R
۲۱ خرداد ۱۴۰۴با این که لیست نواقص زیادی داره …
اما اگه عاشق باشی ، تک تک این موتورها رو به چشمات میکشی …
هرکدوم در زمانه خودش و جای خودش ، عالی بوده و احتمالا هنوز هم هست …
یکی از یکی ، هیجان انگیز تر ….
یکی از یکی ، لذت بخش تر …
یکی از یکی عاشقانه تر …
توی یه جاده کوهستانی ، تنها ، با هر کدوم از این موتورها ، چه دل دادن و قلوه گرفتن هایی که میشه کرد …
cehx
۲۱ خرداد ۱۴۰۴آفرین فقط باید عاشق باشی تا از هیچکدوم از این موتور ها ایراد نگیری
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۴ای جان
آمریکایی ها که به کنار،
به جز اونا تقریبا همه رو دوست دارم.
ماشین باز
۲۱ خرداد ۱۴۰۴تا با یه دوازده سیلندر رانندگی نکنید نمیفهمید چه حسی داره ( الکی مثلا من رانندگی کردم ) .
ولی واقعا باید آخرت لذت رانندگی باشه .
علی Shelby
۲۱ خرداد ۱۴۰۴انجمن انجین های خفن
Ardavan Eslami
۲۱ خرداد ۱۴۰۴جای وایپر خالی که هر نسل موتور حجیم تر و همون تنفس طبیعی بود.
bi Turbo
۲۱ خرداد ۱۴۰۴LFA
458اسپشاله
GT350
همشون فوق العاده هستند.
ولی اگر فقط دنبال صدای موتور و ظاهر فوق العاده باشید.
یک ایگل اسپیدستر بهترین چیزی هست که میتونید داشته باشید.
SepehrV10
۲۱ خرداد ۱۴۰۴5.2 V10 FSI فولکس واگن
R8 و هوراکان
چجوری دلتون اومد نیاریدش
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴بار سومه که میبینم نظرم رو تایید نمیکنید واقعا کارتون نامردیه اونم وقتی که من چیز خاصی نگفته ام و دارم محترمانه حرف میزنم واقعا متاسفم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ خرداد ۱۴۰۴تایید کامنت ممکنه چند ساعت طول بکشه
متاسفانه کارمند ۲۴ ساعته برای تایید کامنتها نداریم
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴خب لطفا یه فکری برای این مشکل بکنید
اذیت کنندس
حمید
۲۲ خرداد ۱۴۰۴آقای اشتری اگر استخدام دارید من هستم 😁
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ خرداد ۱۴۰۴چشم اگر برنامه استخدام داشته باشیم اطلاع می دیم
.
۲۱ خرداد ۱۴۰۴V12سنچوری که به همه این ها میخنده.
علی رحیم آبادی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴موتورفقط2jz
.nefarus.
۲۱ خرداد ۱۴۰۴واکنش لامبورگینی:ایا من برای تو یک شوخیم؟
.nefarus.
۲۱ خرداد ۱۴۰۴برای اولین باره که اسم لامبورگینی رو که از نظر من بهترین موتور اتمسفریک مال اون هستش رو تو اینچنین لیستی نمیبینم
samurai
۲۱ خرداد ۱۴۰۴رتبه یک صدوده درصد میرسه به موتور LFA افسانه ای
رتبه دو هم مشترک به هوندا و نیسان میرسه
رتبه سوم هم نداریم :))
رتبه چهارم هم مشترک میرسه به هفت موتور دیگه :))
اسحاق
۲۲ خرداد ۱۴۰۴رتبه یک۱ صدوده ۱۱ درصد میرسه به موتور شورلت CORVETTE افسانه ای و موتور فراری 458 افسانه ای و کلا
هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا یی ها که هرچیز اول و ۱ هستن چون
رتبه دو هم مشترک میرسه به اسیایی های این لیست رتبه دو
رتبه سوم هم همونایی اند که با رتبه دو ها رقابت میکنند چون رقابتی با رتبه یک ها هم نداریم میشه این :))
رتبه یک ها هم فقط خودشون رقیب خودشونن و دیگران باید برای دوم شدن به بعد از اینا رقابت کنند
رتبه چهارم هم مشترک میرسه به اسیایی های دیگه
چون چهارم دوم به بعد محسوب میشه:))
چون اصلا اون موتور V10 که اشتباه تو اشتباه گفتی اصلا الان قابل مقایسه نیست با موتور شاهکار و پادشاه V10 از شرکت کاسورث که با همکاری ردبول یک هایپر کار شاهکار و پادشاه ساختن که این موتوری که تو گفتی مثل یه پشه ست در مقابلش
ردلاین V10 هایپرکار ردبول 15000 RPM بالای هزار اسب ۱۰۱۱ اسب قدرت که ال اف ای تو خوابم نمیبینه اگه به این ردلاین برسونندش که متلاشی میشه با این حجم و این تعداد سیلندر اینرسی غوغا میکنه
هنوز خیلی موتور های دیگه هم هستن و دارن که تو این لیست نیاوردن چون دلایل متنوعی داره ازجمله قانونی بودن برای رود لگال و عدم معرفی رسمی و زمان بر بودن بررسی و… ولی جاشون اینجاس بجای اسیایی ها اون موقع لیست درست تکمیل میشه
درنتیجه
همون V8 های شاهکار هم کار رو در میارن انواع پرفورمنس تا تیونینگ و افرودی از شرکتهایی که گفتم با همون منشأ ها مثل موتور های V8 جنرال موتورز و فورد و مرسدس بنز و فراری و…
رامتین
۲۱ خرداد ۱۴۰۴همه عالی.
NAVID@@98
۲۱ خرداد ۱۴۰۴رتبه یک۱ صدوده ۱۱ درصد میرسه به موتور شورلت CORVETTE افسانه ای و موتور فراری 458 افسانه ای و کلا
هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا یی ها که هرچیز اول و ۱ هستن چون
رتبه دو هم مشترک میرسه به اسیایی های این لیست رتبه دو
رتبه سوم هم همونایی اند که با رتبه دو ها رقابت میکنند چون رقابتی با رتبه یک ها هم نداریم میشه این :))
رتبه یک ها هم فقط خودشون رقیب خودشونن و دیگران باید برای دوم شدن به بعد از اینا رقابت کنند
رتبه چهارم هم مشترک میرسه به اسیایی های دیگه
چون چهارم دوم به بعد محسوب میشه:))
M power
۲۲ خرداد ۱۴۰۴خواهشن دسته بندی نکنید.فقط از مقاله لذت ببرید
هادی
۲۲ خرداد ۱۴۰۴این دوستمون آقا اسحاق نمیدونم چرا هر کامنتی میزاره من متوجه نمیشم چی میگن
به چه زبونی تایپ میکنی سلطان ؟
AmirAli
۲۲ خرداد ۱۴۰۴پس چرا موتور وی دوازده پاگانی که تولید ای ام جی هست رو نگفتید اون هم تنفس طبیعیه