بهترین خودروهای سال 2021 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

دوشنبه 3 آبان 1400 - 08:30
مطالعه 12 دقیقه
2021 MotorWeek Drivers' Choice Award Best of the Year
برنامهٔ قدیمی و باسابقهٔ تلویزیونی ماشین هفته یا موتورویک هرسال فرش قرمزی را برای اهدای جوایز سالانهٔ خودروها به انتخاب رانندگان خود برگزار...
تبلیغات

برنامهٔ قدیمی و باسابقهٔ تلویزیونی ماشین هفته یا موتورویک هرسال فرش قرمزی را برای اهدای جوایز سالانهٔ خودروها به انتخاب رانندگان خود برگزار می‌کند. این‌ها خودروهایی هستند که رانندگان ماشین هفته دوست دارند داشته باشند و یا حداقل آرزوی داشتن آن‌ها را دارند. برای انتخاب این خودروها، عواملی که بیشترین اهمیت را برای خریداران دارند شامل قیمت، کارایی، پرفورمنس و مصرف سوخت بررسی می‌شوند و سپس تیم تحریریهٔ ماشین هفته بهترین مدل‌ها را در انواع کلاس‌ها از سدان خانوادگی و خودروهای لوکس گرفته تا کراس‌اوورهای بزرگ و پیکاپ‌ها انتخاب می‌کنند. پس‌ازاین، از بین این خودروهای برتر نیز بهترین خودروی سال انتخاب می‌شود. جوایز بهترین خودروهای سال به انتخاب رانندگان ماشین هفته از سال 1983 هرساله اهدا می‌شود. حال با این مقدمه سراغ معرفی بهترین خودروهای سال 2021 از نگاه رانندگان این برنامه می‌رویم.

کپی لینک

بهترین خودروی کوچک

مزدا 3

لیست بهترین‌ها را با برندهٔ جایزهٔ بهترین خودروی کوچک آغاز می‌کنیم. البته این یک برد تکراری برای مزدا 3 است زیرا این خودرو سال گذشته هم به خاطر بهبود چشمگیر کابین و همین‌طور برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، در همین بخش برنده شد اما امسال شاهد ارائهٔ یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری توربوشارژ جدید با پرفورمنس و حتی پالایش بیشتر هستیم.

کپی لینک

بهترین سدان خانوادگی

کیا K5

جایزهٔ بهترین سدان خانوادگی ماشین هفته به خودرویی می‌رسد که می‌شناسید اما ممکن است نام جدید آن یعنی K5 را تاکنون نشنیده باشید. بازار سدان‌های میان سایز خانوادگی دیگر مثل گذشته پررونق نیست اما کیا بجای رها کردن این کلاس مثل برخی از رقبا، از اپتیما به K5 حرکت کرده است. در این خودرو راحتی، اتصال، پرفورمنس و حتی سامانهٔ چهارچرخ محرک نه‌تنها باعث پیروزی شده بلکه سدان میان سایز کیا را همچنان زنده و محبوب نگه داشته است. سال گذشته هم پسرعموی K5 یعنی هیوندای سوناتا همین جایزه را کسب کرد که این یعنی گروه کره‌ای به‌خوبی می‌داند که چگونه سدان‌های میان سایز چشمگیر بسازد.

کپی لینک

بهترین سدان لوکس

آکورا TLX

انتخاب بهترین سدان لوکس همیشه سخت است زیرا لوکس معانی زیادی دارد اما آکورا TLX جدید با تکنولوژی، راحتی، جاداری و پرفورمنس مناسب، با تعریف رانندگان ماشین هفته مطابقت دارد. البته TLX جدید هنوز هم در بازار از دیگر خودروهای لوکس سنتی متمایز نیست و هنوز هم احساس شکوه یا خودنمایی بیش‌ازحد ندارد اما بااین‌حال، این سدان جدید ژاپنی ترکیبی عالی از تجهیزات رفاهی خوب، سواری راحت و هندلینگ دقیق را به‌علاوهٔ ویژگی‌های فنی عالی ارائه می‌کند و این باعث می‌شود کمی باهوش‌تر از دیگر سدان‌های لوکس به نظر برسد.

کپی لینک

بهترین سدان اسپرت

مرسدس CLA35 AMG

مطمئناً اینکه یک مرسدس-آام‌گ جایزهٔ بهترین سدان اسپرت ماشین هفته را کسب کند عجیب نیست اما اینکه CLA35 که پایه‌ای‌ترین سدان این شرکت محسوب می‌شود موفق به دریافت این جایزه شده ممکن است برای برخی شوکه کننده باشد. شاید پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ CLA35 با 306 اسب بخار قدرت چندان قوی به نظر نرسد اما خودرو را در کمتر از 5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. علاوه بر این، پاسخگویی کلی CLA35 و جذابیت رانندگی آن در کنار در دسترس بودن برای اکثر مردم باعث شد بتواند این جایزه را کسب کند.

کپی لینک

بهترین کوپهٔ اسپرت

تویوتا GR سوپرا

هرچند امسال هم مثل سال گذشته دوباره تویوتا سوپرا به‌عنوان بهترین کوپهٔ اسپرت انتخاب شد اما این به خاطر کمبود کوپه‌های اسپرت جذاب نبوده زیرا GR سوپرا هنوز هم همان خودرویی است که رانندگان ماشین هفته بیشتر از همه دوست دارند با آن رانندگی کنند. تویوتا همچنین برای مدل 2021 قدرت سوپرا را افزایش داده و هندلینگ و خنک‌کنندگی ترمزهای آن‌را هم برای عملکرد بهتر در پیست‌ها بهبود داده است. این یک پکیج پرفورمنس عالی است که هنوز هم قیمتی عالی دارد.

کپی لینک

بهترین خودروی پرفورمنس

پورشه 718

جایزهٔ بهترین خودروی پرفورمنس ماشین هفته نه به یک نام بلکه به یک عدد داده شده است: 718. این عدد هردو مدل رودستر باکستر و کوپهٔ کیمن را شامل می‌شود که هردو خودروهایی برای لذت خالص رانندگی هستند. البته اگر بخواهیم کمی جزئی‌تر عمل کنیم، کیمن GT4 را انتخاب می‌کنیم. این یک ماشین پرفورمنس خالص است که به‌راحتی قلب رانندگان ماشین هفته را تسخیر کرد.

کپی لینک

بهترین خودروی سازگاربامحیط‌زیست

فورد موستانگ مک‌ایی

جایزهٔ بهترین خودروی سازگاربامحیط‌زیست به فورد موستانگ مک‌ایی می‌رسد. در مورد خدشه‌دار کردن نام موستانگ هرچه می‌خواهید بگویید اما اگر مجبور به رانندگی با یک خودروی الکتریکی باشیم می‌خواهیم آن موستانگ مک‌ایی باشد. حالا اگر می‌خواهید ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسید، نسخهٔ GT پرفورمنس ادیشن را انتخاب کنید. بیشتر نگران برد هستید؟ در خانوادهٔ مک‌ایی مدل‌هایی وجود دارد که بردی بیش از 480 کیلومتر را ارائه می‌کنند. فورد موستانگ مک‌ایی امسال به‌راحتی بر بخش خودروهای الکتریکی سلطه یافته و به همین دلیل برندهٔ بزرگ ماشین هفته شده است.

کپی لینک

بهترین خودروهای رؤیایی

بنتلی فلاینگ اسپار

در بخش خودروهای رؤیایی قیمت خودروها هیچ اهمیتی ندارد. اولین انتخاب در این بخش، بنتلی فلاینگ اسپار است یعنی خودرویی که در تجمل تمام خواسته‌های بلندبالای شما را برآورده می‌کند و در پرفورمنس هم بسیار فراتر از چیزی که به نظر می‌رسد عمل می‌کند. این یک سدان 2.5 تنی است که در کمتر از 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این زمان هرگز برای لذت بردن از تجملات دست‌ساز کابین فلاینگ اسپار کافی نیست!

آستون‌مارتین DBX

هرچند شاید آستون‌مارتین کمی دیگر وارد دنیای شاسی‌بلندها شد اما DBX فراتر از انتظارات عمل کرده است. این ماشین ترکیبی از توانایی‌های یک شاسی‌بلند با پرفورمنس سدان‌های اسپرت در کنار پیشرانهٔ درجه‌یک AMG است. DBX لازم نبود این‌قدر عالی باشد تا بتواند با رقبای رو به افزایش خود رقابت کند اما خوشبختانه این‌گونه است.

پورشه 911 توربو

تقریباً هرکسی که آرزوی داشتن یک خودروی پرفورمنس بالا را دارد، یک زمانی رؤیای پورشه 911 توربو را در سر می‌پرورانده است. همچنین ممکن است فکر کنید که پورشه درنهایت به قلهٔ چیزی که در 911 موتور عقب امکان‌پذیر است دست پیدا کرده و دیگر باید در همه‌چیز تجدیدنظر کند اما فعلاً هنوز زمان این کار فرانرسیده زیرا توربو همچنان یک شگفتی تکنولوژی است.

کپی لینک

بهترین شاسی‌بلند کوچک

فورد برانکو اسپرت

امسال شاهد بزرگ‌تر و کوچک‌تر شدن شاسی‌بلندها و همین‌طور الکتریکی شدن آن‌ها بودیم اما بااین‌حال، یک نام بیشتر از همه شنیده می‌شد: برانکو. هرچند برانکو اسپرت یک برانکوی واقعی نیست اما این ماشین که جایزهٔ بهترین شاسی‌بلند ماشین هفته را برنده شده، چیزی فراتر از یک کراس‌اوور با ظاهری آفرودی است. هم‌اکنون جهان مملو از هاچ‌بک‌های چهارچرخ محرک با فاصلهٔ کمی بیشتر از زمین است و هرچند فورد هم کار خود را با پلت‌فرم اسکیپ آغاز کرده اما برانکو اسپرت را با توانایی‌های کافی برای عبور از هر مسیری ساخته است.

کپی لینک

بهترین شاسی‌بلند میان سایز

لندروور دیفندر

لندروور دیفندر با حفظ توانایی‌های آفرود خود و همین‌طور تصور مجدد این نام تاریخی، جایزهٔ بهترین شاسی‌بلند میان سایز ماشین هفته را از آن خود کرده است. افسانهٔ امپراطوری بریتانیا بازگشته است آن‌هم نه در قالب خودرویی خشن و تراکتور مانند بلکه به شک یک شاسی‌بلند کاملاً مدرن و شیک. دیفندر جدید با وجود برخورداری از تجهیزات رنجروور، توانایی‌های بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. هرچند معمولاً شاسی‌بلندها رانندگی جذابی ندارند اما دیفندر به لطف معماری جدید آلومینیومی و مستحکم‌ترین ساختار بدنه‌ای که لندروور تاکنون ساخته است، برای رانندگی هم خودروی جذابی است.

کپی لینک

بهترین شاسی‌بلند بزرگ

شورلت تاهو/سابربن

وقتی به شاسی‌بلندهای فول سایز و بسیار توانمند مبتنی بر پیکاپ فکر می‌کنیم، به‌احتمال‌زیاد شورلت سابربن و تاهو به ذهن می‌آیند که امسال هم برندهٔ جایزهٔ ماشین هفته شده‌اند. تاهو و سابربن مدت‌ها است که این بخش را با فضای فراوان برای حمل خانواده‌های پرجمعیت برای هر نوع ماجراجویی زمینی که فکرش را بکنید و با توانایی یدک کشیدن انواع وسایل سرگرم‌کننده، تعریف کرده‌اند. در نسل جدید این خودروها از سیستم تعلیق عقب مستقل کاملاً جدید استفاده شده که سواری را بسیار بهبود بخشیده است اما درعین‌حال، تمام توانایی‌های آن‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده و دنیای جدیدی از انعطاف‌پذیری و راحتی داخلی را ارائه کرده‌اند.

کپی لینک

بهترین شاسی‌بلند لوکس

مرسدس بنز GLE کوپه

در مورد بهترین شاسی‌بلند لوکس مطمئناً گزینه‌های زیادی وجود دارد. سال گذشته در این بخش مرسدس بنز GLE به دلیل ارائهٔ ترکیب بی‌نظیری از کیفیت متریال، سواری راحت و تکنولوژی‌های کاربردی برنده شد و امسال تنها خودرویی که به آن نزدیک می‌شود، یک GLE دیگر اما این بار در نسخهٔ کوپه است. این کراس‌اووری فوق‌العاده زیبا است که وقتی با پیشرانه‌های AMG همراه می‌شود، رانندگی آن‌هم زیبا می‌شود. GLE کوپه به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و برای زمانی که آسفالت به پایان می‌رسد، به حالت‌های آفرود جدیدی هم مجهز شده است؛ بنابراین این یک برد تکراری برای GLE است در هر نسخه‌ای که آن‌را انتخاب کنید.

کپی لینک

بهترین پیکاپ میان سایز

هوندا ریج‌لاین

سال گذشته مخاطبین ماشین هفته اعتراض کردند که چرا جایزهٔ بهترین پیکاپ میان سایز در بین جوایز وجود ندارد و حالا امسال این بخش هم به جوایز اضافه شده است. اولین جایزهٔ این بخش به هوندا ریج‌لاین رسیده است که توانایی‌های پیکاپ، راحتی خودروهای سواری و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند که در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود. ریج‌لاین همچنین برای مدل 2021 طراحی خشن‌تری پیدا کرده است و هرچند ممکن است در آفرود خیلی حرفی برای گفتن نداشته باشد اما پیکاپ هوندا برای این کار طراحی نشده بلکه فقط می‌خواهد رضایت خریداران را جلب کند و جوایز را برنده شود.

کپی لینک

بهترین پیکاپ فول سایز

فورد F150

انتخاب پرفروش‌ترین خودروی آمریکا در چهل سال گذشته به‌عنوان بهترین پیکاپ سال به‌هیچ‌عنوان جای بحث ندارد. فورد می‌داند که خریداران پیکاپ‌های نیم تنی چه می‌خواهند و به همین دلیل بهتر از هر شرکتی دیگری این خودروها را می‌سازد. نسل چهاردهم F150 حتی چیزهایی را ارائه می‌کند که نمی‌دانستید به آن‌ها نیاز دارید، مثل ژنراتور تأمین برق. این نسل هم کارهای سخت را بهتر انجام می‌دهد و هم راحت‌تر از همیشه شده است. هرزمانی که نسل جدید F150 معرفی می‌شود، رقبا پشت میزهای طراحی خود بازمی‌گردند.

کپی لینک

بهترین خودروی سال

فورد موستانگ مک‌ایی

فورد موستانگ مک‌ایی بهترین خودروی سال 2021 به انتخاب رانندگان ماشین هفته است. فورد در این خودرو موستانگ را از نو تعریف کرده است که هرچند شاید در این راه برخی طرفداران را ناراحت کرده باشد اما کاملاً فراتر از انتظارات عمل کرده است. مک‌ایی اولین‌های زیادی را برای موستانگ به همراه دارد مثل اولین قوای محرکهٔ الکتریکی، اولین انتقال قدرت چهارچرخ محرک و اولین شاسی‌بلند با نشان موستانگ. چیزهایی که در این موستانگ تغییر نکرده‌اند اما انتخاب‌های زیاد در قوای محرکه و پرفورمنس باورنکردنی در برابر قیمت هستند.

قیمت این خودرو از زیر 43 هزار دلار آغاز می‌شود و بردی 370 کیلومتری را با شتاب صفر تا 96 کیلومتر 5.2 ثانیه ارائه می‌کند. با پرداخت کمی بیشتر از 60 هزار دلار هم می‌توان نسخهٔ GT را با سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، شتاب 3.8 ثانیه و برد 400 خریداری کرد. برای کسانی که از این هم بیشتر می‌خواهند، نسخهٔ GT پرفورمنس ادیشن با شتاب 3.5 ثانیه ارائه می‌شود.

مک‌ایی در داخل از کابینی بسیار سطح بالا برخوردار است که اصلی‌ترین ویژگی آن نمایشگر بزرگ تبلت مانندی در میانهٔ داشبورد برای کنترل اکثر قسمت‌های خودرو است. این کراس‌اوور در بیرون اما شباهت بیشتری به موستانگ کوپه‌ای که همهٔ ما می‌شناسیم و دوستش داریم دارد؛ اما مهم‌تر از همهٔ این است که مک‌ایی مثل یک خودروی اسپرت رفتار می‌کند. روی‌هم‌رفته، این خودرو همان چیزی است که از فورد انتظار داشتیم و همان چیزی است که می‌توان از موستانگ آینده انتظار داشت! همهٔ این‌ها نشان می‌دهند که چرا فورد موستانگ مک‌ایی بهترین خودروی سال 2021 به انتخاب رانندگان ماشین هفته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.