چشم اندازخودروهای چینیسئاتمیتسوبیشیهفته نامههیوندای

بررسی خودروهای وارداتی از هیوندای اکسنت و i10 تا میتسوبیشی میراژ و ام جی ۶ و سئات

براساس اطلاعات رسیده از منابع دولتی، واردات چند خودروی اقتصادی از برندهای هیوندای، میتسوبیشی، چانگان، ام‌جی و سیتروئن قطعی است.

شاید در ظاهر، گمانه‌زنی برای قیمت ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خودروهای وارداتی، خبر خوشحال‌کننده‌ای باشد اما، فروش خودرو با تعداد محدود در بورس، نشان از بالارفتن قیمت نهایی برای مصرف‌کننده دارد. بدیهی است، تا زمانی که عرضه کمتر از تقاضا باشد، هزینه‌ی خرید خودرو برای خانواده‌های ایرانی کاهش نخواهد یافت و قیمت در بازار آزاد، بسیار بیشتر از توان اقتصادی مردم خواهد بود.

با فرض بر اینکه وعده‌ها عملی شوند و مدل‌های وارداتی از ترخیص گمرک عبور کنند، هیوندای اکسنت، هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ، چانگان  CS35، ام جی ۳، ام جی ۶، سیتروئن C3 و سئات ایبیزا در زمره مدل خودروهایی هستند که قرار است به کشور وارد شود. در این مطلب، نگاهی کوتاه به خودروهای فوق داشته‌ایم.

مشخصات هیوندای اکسنت ۲۰۲۲ وارداتی

طی سال‌های اخیر فروش بسیار خوب اکسنت در کشورهای غرب آسیا باتوجه به قیمت مناسب و شرایط اقساطی، وجود داشته است. حتی در عربستان، اکسنت پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۰۰ بود.

هیوندای اکسنت از سال ۱۹۹۴ جای‌گزین اکسل شد و در بعضی کشورها، ورنا نام داشت. مدل هاچبک هیوندای i30 که در ایران فروخته می‌شد هم، در واقع مدلی از اکسنت است. از سال ۲۰۱۶ تا امروز، نسل پنجم اکسنت با دو نوع بدنه‌ی سدان و هاچبک تولید می‌شود. این خودرو، باوجود ۶ سال سابقه‌ی فروش جهانی، هرگز به ایران وارد نشد.

هیوندای اکسنت

اکسنت ۲۰۲۲ دارای خط تولید در هند، چین، مکزیک، فیلیپین، ویتنام و الجزایز است. این خودرو، محصولی اقتصادی برای کشورهای کمتر توسعه یافته محسوب می‌شود؛ درحالی‌که نسخه‌ی مجهزتر روی همین پلتفرم، به نام ریو بازار فروش شرق آسیا، امریکا و اروپا دارد. البته اکسنت ۲۰۲۲ با آپشن‌های نسبتا کامل در امریکا و کانادا نیز فروخته می‌شود.

انواع پیشرانه‌های یک لیتر توربو تا ۱/۶ لیتر برای اکسنت ۲۰۲۲ وجود دارد. نسخه‌ی ۱۷ هزار دلاری این خودرو در بازار جهانی، مجهز به موتور ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتن‌متر است. اکسنت  با گیربکس CVT یا ۶ سرعته دستی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ تا ۱۰ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت، حدود ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

هیوندای اکسنت نمای پشت

از مهم‌ترین امکانات اکسنت می‌توان به نمایشگر لمسی ۵ یا ۷ اینچ، ناوبری ماهواره‌ای، ارتباط تلفنی بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک و رینگ‌های ۱۷ اینچ اشاره کرد. این خودرو در گزارش سال ۲۰۲۱ سایت کاراندردرایو، بهترین خودروی زیر ۱۸ هزار دلار امریکا معرفی شده و بالاتر از کیا ریو، نیسان ورسا، میتسوبیشی میراژ و شورولت اسپارک قرار گرفته است.

باتوجه به قیمت دلار در بازار آزاد، حتی اگر تعرفه‌های واردات و عوارض را صفر در نظر بگیریم، قیمت اکسنت سدان با امکاناتی که ذکر شد، کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان نخواهد بود.

مشخصات هیوندای i10 وارداتی

هاچبک i10 برخلاف اکسنت، در امریکا فروخته نمی‌شود اما برای مردم اروپا موجود است. خطوط تولید این مدل در ترکیه، هند و ویتنام فعالیت می‌کنند. نسل سوم سال ۲۰۱۹ معرفی شده و نسبت به نسل قبلی که در ایران فروش داشت، کمی بزرگ‌تر است.

هیوندای i10 جدید

پیشرانه‌های i10 یک لیتر و ۱/۲ لیتر تنفس طبیعی یا توربوشارژ را شامل می‌شود. ارزان‌ترین مدل، ۶۷ اسب بخار قدرت و قوی‌تری نسخه، دارای ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. در بیشتر کشورهای جهانی، i10 با موتور ۱/۲ لیتر تنفس طبیعی فروخته می‌شود. این مدل، ۸۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با i10 مجهز به گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک، ۱۴ ثانیه زمان می‌برد؛ درحالی‌که میانگین مصرف سوخت، ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر است.

هیوندای i10 جدید

قیمت i10 در کشورهای مختلف باتوجه به پیشرانه و تجهیزات، تفاوت دارد. ظاهرا میانگین هزینه خرید برای مدل اتوماتیک مجهز به پیشرانه‌ی ۸۴ اسب بخار، حدود ۱۰ هزار دلار است. پس برای وارد کننده، ۳۳۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، قیمت ریالی خواهد داشت.

مشخصات میتسوبیشی میراژ ۲۰۲۲

نسل اول میراژ در سال ۱۹۷۸، یک خودروی اسپرت هاچبک مشابه هوندا سیویک بود. این مدل در ابتدا، نسخه‌ی بدون صندوق لنسر محسوب می‌شد و تا سال ۲۰۱۲، به کلاس خودروهای کوچک شهری تعلق نداشت.

میراژ در سال‌های اخیر، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین خودروی تولیدی میتسوبیشی بود. این مدل نسبت به رقبا، فضای کمتری برای سرنشینان فراهم می‌کند و البته پیشرانه‌ی ضعیف‌تری دارد؛ اما به دلیل مصرف سوخت پایین و سهولت استفاده در شهرهای پرترافیک، همچنان در کشورهای مختلف دنیا مشتری دارد.

میتسوبیشی میراژ

نسل ششم میراژ در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد تا یک مدل جمع‌و‌جور، مشابه دوو ماتیز (شورولت ماتیز) باشد. فیس‌لیفت میراژ در سال ۲۰۱۹، جذابیت ظاهری این خودرو را افزایش داد و نسخه‌ی سدان را به خط مونتاژ اضافه کرد.

روی کاغذ، گیربکس خودکار CVT، مهم‌ترین مورد جالب برای نسخه‌ی پایه از میراژ سدان است. این مدل با پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱۲۰۰‌ سی‌سی، ۷۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت برای میراژ G4 سدان، ۱۳ ثانیه زمان می‌برد و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت دارد. این خودروی ۹۵۰ کیلوگرمی، میانگین مصرف سوخت ۵ تا ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌دهد.

نمای پشت میتسوبیشی میراژ

میراژ هاچبک در بسیاری از کشورهای دنیا، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد. مدل سدان مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT، به قیمت ۱۷ هزار دلار در امریکا فروخته می‌شود. با این شرایط، فروش میراژ  در ایران با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان، بعید به نظر می‌رسد.

مشخصات چانگان CS35 جدید وارداتی

سایپا به مدتی نسبتا طولانی، چانگان CS35 را در ایران مونتاژ کرد. این خودرو، یکی از کوچک‌ترین کراس‌اورهای چینی بازار ایران محسوب می‌شود و به تعداد بالا فروخته شده است.  هم‌اکنون چانگان CS35 دست دوم مدل ۱۳۹۷ با شرایط ظاهری و فنی مناسب، حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

چانگان CS35

در چین، تولید چانگان CS35 مشابه خودروی مونتاژ سایپا ادامه دارد. این خودرو حتی تغییر چهره‌ی چندانی نداشته و همچنان با دو نوع پیشرانه‌ی ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی فروخته می‌شود. اگر سایپا تصمیم به ازسرگیری واردات CS35 قدیمی بگیرد؛ پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری با قدرت ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر تحویل مصرف‌کننده ایرانی خواهد شد. این مدل با گیربکس ۴ دنده اتوماتیک، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۵ ثانیه دارد و میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند.

چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس از سال ۲۰۱۸ به محصولات شرکت چینی اضافه شده است. این مدل، سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفت شد و طراحی بهتری نسبت به CS35 موجود در ایران پیدا کرد. چانگان CS35 پلاس با موتور ۱/۶ لیتری تنفس طبیعی و ۱/۴ لیتر توربو تولید می‌شود. مدل ارزان‌تر، ۱۲۸ اسب بخار قدرت و نسخه‌ی قوی‌تر، ۱۶۰ اسب بخار دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با پیشرانه‌ی توربوشارژ و گیربکس ۷ سرعته‌ی اتوماتیک دبل کلاچ، ۹ ثانیه زمان می‌برد.

قیمت  چانگان CS35 پلاس در بازار جهانی، ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار است. با این شرایط حداقل فیمت خودرو برای شرکت واردکننده، ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

مشخصات ام جی ۳ وارداتی مدل ۲۰۲۲

ام‌جی با مالکیت گروه خودروسازی سایک (SAIC) فعالیت می‌کند و امروزه یکی از موفق‌ترین برندهای صادرکننده‌ی چین محسوب می‌شود. طی سال‌های اخیر، مدل‌های مختلف ام‌جی شامل MG3 و MG6 و MG GT و MG GS در ایران فروخته شدند که از میان آنها، MG3 کوچک‌ترین و ارزان‌ترین بود.

ام جی 3

مدل فعلی از ام‌جی ۳، سال ۲۰۱۱ معرفی شد و اتفاقا در بازار ایران نیز حضور داشت. این خودرو، تغییر چهره‌ (فیس لیفت) در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد؛ اما از نظر فنی مشابه مدل ۲۰۱۱ باقی ماند. ام‌جی ۳ با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس دستی ۵  سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت MG3 حدود ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تولید می‌شود.

ام جی 3 نمای پشت

قیمت ام‌جی ۳ در چین، ۶۰ تا ۹۰ هزار یوآن، معادل ۹ تا ۱۳ هزار دلار است. مدل اتوماتیک دارای نمایشگر لمسی، ناوبری ماهواره‌ای، روشنایی روز، سیستم کنترل لغزش ESP و توزیع ترمز EBD، سنسور جلو و عقب، دوربین پارک و حفظ خودرو در شیب (HCA) است.

مشخصات ام جی ۶  وارداتی مدل ۲۰۲۲

برخلاف MG3، سدان MG6 دارای نسخه‌ی جدید و نزدیک به استانداردهای روز دنیا است. نسل جدید، سال ۲۰۱۶ معرفی شده و سال ۲۰۲۰، فیس لیفت داشته است. باتوجه به سابقه‌ی مدل قبلی در ایران، واردات MG6 جدید می‌تواند جای خالی یک سدان اسپرت جوان‌پسند در بازار کشور را پر کند.

ام جی 6

مدل ۲۰۲۲ از ام‌جی ۶ پیشرانه‌های متنوعی در بازار جهانی دارد. حتی مدل پلاگین هیبرید این خودرو نیز تولید شده است. احتمالا شرکت واردکننده مشابه قبل، اقدام به فروش نسخه‌ی توربوشارژ MG6 خواهد کرد و پیشرانه‌های ضعیف‌تر را سفارش نخواهد داد. با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر وارد کشور خواهد شد تا همراه گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم کند. میانگین مصرف سوخت MG6 توربو، ۶ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

ام جی 3

آستانه قیمت MG6 توربو در بازار جهانی، ۱۶ هزار دلار است. مدل پلاگین هیبرید با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتن‌متر، میانگین مصرف سوخت ۱/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد و  همراه  آپشن‌های اضافی، به قیمت ۲۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

مشخصات سیتروئن C3 وارداتی مدل ۲۰۲۲

کراس‌اور کوچک سیتروئن C3 یکی از معدود خودروهای مدرن اروپا محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر توسط سایپا مونتاژ شد. نسل جدید این سیتروئن از سال ۲۰۱۶ در اسلواکی تولید می‌شود و فیس لیفت جزئی در سال ۲۰۲۰ داشته است.

سیتروئن C3

سیتروئن C3 با پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱/۲ لیتر توربوشارژ، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت C3 مدل ۲۰۲۲، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و نهایت سرعت به ۱۹۰ کیلومتر برساعت است.

سیتروئن C3

باتوجه به تحریم‌های بین‌المللی، مونتاژ C3 جدید در ایران بعید به نظر می‌رسد. آستانه قیمت این خودرو با گیربکس اتوماتیک و موتور ۱/۲ لیتر توربوشارژ در اروپا، ۱۲ هزار دلار است. هم‌اکنون نسخه‌های دست دوم C3 در بازار ایران، ۸۰۰ میلیون تومان هزینه حرید دارد.

مشخصات سئات ایبیزا وارداتی مدل ۲۰۲۲

برند اسپانیایی سئات (SEAT) با سرمایه‌گذاری مشترک فیات ایتالیا در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد. این مجموعه‌ی خودروسازی هم‌اکنون زیرمجموعه فولکس واگن است و انواع مدل‌های بنزینی و برقی با ابعاد مختلف را تولید می‌کند.

سئات ایبیزا

سئات ایبیزا (Ibiza) یکی از قدیمی‌ترین خودروهای تولید اسپانیا از ۱۹۸۴ تا کنون است. از سال ۲۰۱۷، نسل پنجم این خودرو در اسپانیا و الجزایر تولید می‌شود. پیشرانه‌های ایبیزا ۲۰۲۲، یک لیتر تنفس طبیعی، یک لیتر توربوشارژ و ۱/۵ لیتر توربوشارژ هستند. پرفروش‌ترین مدل ایبیزا مجهز به موتور توربوشارژ ۹۹۹ سی‌سی سه سیلندر با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر است. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این هاچبک، ۱۰ ثانیه به میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده. نهایت سرعت در نسخه‌ی مجهز به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته، ۲۰۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.

سئات ایبیزا

روی کاغذ، سئات ایبیزا هماهنگ با شرایط مورد پسند دولت ایران به نظر نمی‌رسد. آستانه قیمت مدل دنده اتوماتیک ۱۱۰ اسب بخار در اروپا ۲۰ هزار دلار است. مدل‌های ضعیف‌تر با حداقل امکانات هم، بیش از ۱۵ هزار دلار قیمت دارند. این شرایط، واردات سئات ایبیزا با قیمتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان را غیرممکن جلوه می‌دهد

 

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. viper2

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1027 ديدگاه)

    بیشترشون زیر ۲۰۰ اسب بخار دارن و ابعادی اندازه پراید یا پارس دارن و ماشین های پر اپشنی هم نیستن . حتی بعضی هاشون زیر ۱۳۰ اسب دارن و قطعا قیمت های نجومی در حال حاضر بازار پایین نمیاد چرا؟ چون که این خودرو هایی که وارد میشه اصلا رقیبی برای امثال لندکروز پرادو وراکروز اپتیما سوناتا ازرا (برای المانی ها که اصلا رقیبی حساب نمیشه ) کادنزا اسپورتیج موهاوی و …. حساب نمیشه . و علاوه بر اینکه این خودرو ها میرن تو بورس . قیمت خود این اشغال ها هم نجومی میشه و این یعنی همینایی که تو کشورای خارجی ماشین ته ته فقیر بودنه اینجا میشه لاکچری .

    موافقم ۱۳۹
    مخالفم ۱۲
    1. viper2

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1027 ديدگاه)

      مثلا الان هیوندا i10 ۶۷ اسب بخار داره خب این یعنی از پازس ای ال ایکس و حتی تیو فایو ضعیف تر پس نه تنها گرون تر در میاد ضعیف ترم هست .

      موافقم ۷۹
      مخالفم ۲۰
      1. Avan

        ۱۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (76 ديدگاه)

        همه چیز که قدرت نیست ، از طرفی بعضا به خاطر پیشرفت تر بودن گیربکس از قدرت کمتر راندمان بیشتر می گیرند. ولی در مجموع این طرح هم رانت حسابی برای نورچشمی ها خواهد بود که چند برابر قیمت در بازار آزاد بفروشند.

        موافقم ۴۵
        مخالفم ۸
    2. میلاد زد ام

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      میراژ فسیل چی میگه دیگه !
      پراید شرف داره بهش !

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۱۵۰
      1. کرگدن باواریا

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (348 ديدگاه)

        بیخود شرف شرف راه ننداز‌ ، این ماشینا جنازشون میارزه به آخرین محصول تولید داخل چه برسه پراید !

        موافقم ۱۶۹
        مخالفم ۱۳
      2. پدرام

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (741 ديدگاه)

        درسته موتورش خیلی قوی نیست اما به همون میزان ماشین سبکی هست و در حد و اندازه خودش شتاب معقولی داره

        موافقم ۶۴
        مخالفم ۳
      3. پیام

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        طراحیش عین تیبا نسل اول هست 😂😂😂

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۶۶
        1. فرامرز

          ۱۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1582 ديدگاه)

          سئات ایبیزا رو سوار شدم با همین موتور و گیربکس ۶ سرعته دستی. سگش شرف داره به تمام خودروهای داخل ایران مخصوصا ۲۰۷ و دنا

          موافقم ۵۷
          مخالفم ۱
    3. علی

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (471 ديدگاه)

      مافیای خودرو سالها خودروهای کره ای وارد میکرد و حالا هم خودروهای چینی وارد می‌کنه ، درصورتیکه بهترین خودروها برای طبقه متوسط جامعه ، خودروهای ژاپنی هست ، کیفیت خوب تا عالی . درعین حال کم دردسر کم استهلاک و هزینه کم نگهداری

      موافقم ۸۵
      مخالفم ۸
      1. 4wheeled

        ۱۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (117 ديدگاه)

        اینکه فروش و محبوبیت ژاپنیا تو ایران نصف کره ای ها هم نیست ربطی به اینی که گفتی نداره،اون موقع مثل الان نبود،وارد کننده ها دستشون باز بود هرچی میخواستن وارد میکردن! همین الان یه کره ای و یه ژاپنی رو آگهی کن ببین کدوم زودتر فروش میره!! به کره ای ها میگن پول نقد نه ژاپن،اونم واس تقاضای بالا هست! بهترین خودرو ها اگه واس ملت ژابنی بودن بیشترین تقاضا واس کره ای نبود 🤣

        از کی تا حالا تو ایران سوناتا و سورنتو و کمری واس قشر متوسطن؟!!

        الکی یه در و دیوار چنگ نزن برای ماست مالی این قضیه و ننداز گردن وارد کننده

        موافقم ۴
        مخالفم ۵۲
        1. Arian

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (32 ديدگاه)

          خیلی چیزا از روی اجباره من که نه همه میدونن ژاپن بهتر کره است ولی خوب میمونه بحث اقتصادی که متاسفانه در ایران چیز عادیه الانا دیگه حتی چینی هم زودتر از کره ایی به فروش میرسه

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    4. سجادی

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (177 ديدگاه)

      فقط دو خودرو هست که ارزش داره اونم مگان و فورته یا همون سراتو که فک نمی کنم زیر یک و سیصد دست مصرف کننده برسه

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۵
    5. توحید

      ۱۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      تنها نکته ای که بهش توجهی نشده اینه که همه این محصولات با قیمت خرید در نمایندگی یا فروشگاه های کشور ها به دلار بیان شده است. یعنی اینکه هم هزینه ای حمل، سود نمایندگی، تبلیغات و … توش لحاظ شده
      مثلا خودروی ۱۳ هزار دلاری برای نمایندگی کمتر از اینها تمام خواهد شد
      و این نکته همون چیزی است که از نویسندگان باتجربه پدال انتظار میشه داشت بهش توجه کنن
      و دوم اینکه نرخ تبدیل دلار به ریال رو باید دلار سنا در نظر گرفت که رقمی در حدود ۲۶ تا ۲۸ هزار ت است

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
    6. سیاه

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با این قیمتها سهم مردم هیچی نمی شه . مگر واردات خودرو کار کرده ما را نجات بدهد . بخدا تویوتا ۲۰۱۰ وارد کنید از تولیدات ملی ارزانتر و کم مصرفتر و ایمن تر هست . بازار خودرو دست دوم در دنیا بسیار به صرفه و جذاب هست .

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
    7. رضام

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام خدا جون … مرسی‌که ماهستیم
      قربون خدا که ما ایرانی ها رو برای عبرت و خنده دنیا
      همچون انسان‌های قبل‌از میلاد… سرپا و استوار نگه داشته بله ماهم زندگی می‌کنیم پس زنده‌ایم
      حالا ماشینمون پرایده بجاش منزل توالت داریم تازه حموم هم بله….
      (خدایا غلط کردم کفر گفتم ببخش تازه امنیت داریم حالاگوشی همسرم از تو ماشین زدند) میخاست حواسش جمع باشه …والا

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. Amir evolution

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (98 ديدگاه)

    هاچبک میراژ قابل هضم تره

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۸
  3. احمدرضا

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (462 ديدگاه)

    مطمئنم شرایط جوری تنظیم میکنن که به نفع مردم نباشه

    موافقم ۸۶
    مخالفم ۳
    1. کرگدن باواریا

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (348 ديدگاه)

      این جاروبرقی هارو عمرا کمتر از دو میلیار بدن !! که مبادا فروش قیقیلیتی ها لطمه وارد شه !

      موافقم ۷۱
      مخالفم ۳
    2. سعید

      ۱۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هرکودوم که واسه دولت بیشتر سود داشته باشه همون وارد میشه

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  4. Hamid

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    سلام. این هم از خودروهای اقتصادی که قراره وارد بشه. اسم اقتصادی، اما برای ۸۵ درصد مردم یک آرزوی دست نیافتنی. بار الها این دنیا را برای ما جهنم محسوب بفرما. “آمین”

    موافقم ۷۴
    مخالفم ۱
  5. GMA

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    اشکودا فابیا هم گزینه مناسبی واسه واردات هست

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۳
    1. GMA

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (280 ديدگاه)

      فیات پاندا هم گزینه خوبی میتونه باشه

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۳
    2. Royal Driver UK 70

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (652 ديدگاه)

      از نظرم ماشینای اشکودا بهترین گزینه هستن خیلی هوشمندانه و خوب کار شدن

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۱
      1. Arian

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (32 ديدگاه)

        اشکودا حتی قابلیت مونتاژ شدن هم داره البته نه دست ایران خودرو سایپا مدیران و غیره ….
        ایران اشکودا، خودمون هم میتونه مونتاژ کنه و ازدستش بر میاد
        حیف که دولت دستش رو بسته

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. mahdi-es17

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (305 ديدگاه)

    واردات خودرو کار کزده گزینه ای بهتره🙂🤝

    موافقم ۵۵
    مخالفم ۲
    1. MR.JD

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (272 ديدگاه)

      واردات خودرو کارکرده کاری بود که میتوانست یک تنه پایه های این بازار مرده را تکان دهد .
      ولی با ساده لوحی تمام ملت و بازی با افکار عمومی از قبیل مردم شریف ایران نباید ماشین دست دوم سوار شوند یا ماهم باید ماشین صفر بخریم و از این قبیل مسعله ها باز کاری کردند که نه بازار خودروهای داخلی زیانی ببیند و نه چینی !
      بیشترین تاثیر واردات این خودرو ها روی ماشین های ۲۰۱۷ / ۲۰۱۸ کره ای از قبیل سراتو جدید یا النترا جدید خواهد بود و البته بقیه کره ای ها چینی ها
      امکان ندارد با وارد کردن چند تا کامپکت اکونومیک قیمت لندکروز یا لکسوس تغییری کند یا بازار لوکس هایی مانند بنز و بی ام و فرقی کند .

      موافقم ۴۷
      مخالفم ۰
  7. یوسف

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (604 ديدگاه)

    هشت مدل خودرو که سه تای اون ها چینی هستن، میراژ و ام جی ۳ هم که عملا فسیل زنده هستن. با این روش واردات که می‌بینم قیمت خودروهای خارجی تعدیل نمیشه که هیچ، با این بالا رفتن دلار قیمت ها به مراتب بیشتر میشه.

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۱
  8. hamidreza

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    همه آشغال…😂
    اینا بیان، دیگه جمع آشغالا با دسته گلای وطنیمون جمع میشه😂😂😂
    عملا دارن میگن همینی که هست … نمیخوای هم به درک

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۵
  9. hamidreza

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    البته اینا فقط برا اینکه از این خیابون بری به خیابون بعدی خوبه😁
    البته MG6 بدک نیست
    اینو میشه از حرفام فاکتور گرفت

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۷
  10. امیرحسین

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (214 ديدگاه)

    شورولت اسپارک و شورولت سونیک گزینه خوب هم هست

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۲
    1. کرگدن باواریا

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (348 ديدگاه)

      شورلت؟! طبق قانون اساسی خوروی آمریکایی تو این مملکت پلاک نمیشه !

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۱
  11. اوسا

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این آقای امید قالیباف یا تا حالا ماشین ندیده یا از قیمت ماشین خارجی خبر نداره
    هیچ کدوم اینا زیر ۱۰ هزار یورو نیست
    هر چهار چرخه ای به دهنش اومد گفت

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
  12. AloneBoy13

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    #حسرت دیدن ماشین خوب

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۳
  13. پدرام

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (741 ديدگاه)

    نماینده رسمی با این شرایط که باید خوابشو ببینن نهایت اگه وارداتی هم در کار بشه این وارد کنندگان بتونن در بازار آزاد کشورهای منطقه ماشین رو بیارن چون از هر جای دیگه بخوان وارد کنن به همون میزان هزینه حمل و نقل و قیمت تموم شده خیلی بیشتر میشه می مونه همسایه ها و نزدیک ترین کشورها به ایران

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  14. مهردادکمال

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1348 ديدگاه)

    ام جی ۶بنظرم بهتر از بقیه باشه. متاسفانه واردات اینا هیچ کمکی به بازار نمیکنه چون اون قد عوارض و مالیات بهشون تعلق میگیره که تبدیل به ماشین لاکچری میشن!
    اما قسمت جالب ماجرا اینه چقد قبلش تبلیغات و اخبار داشت این مورد و چقد رفت مجلس و برگشت!! بعد از رتبه بندی معلمان این مورد خیلی خبرساز شد و در نهایت هم هیاهو برای هیچ!

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۰
  15. Arshia m3csl

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خیلی ماشین های خوبی میخواد وارد بشه ولی امیدوارم به قیمت خوبی به مردم بدن نه اینکه بین ۲ تا ۴ میلیارد تومن با مردم حساب کنن ام جی ۶ هم خیلی طراحی خوب و قشنگی داره و سئات هم طراحی جالب و زیبایی داره امیدوارم با واردات این ماشین های خوب دیگه قیمت نجومی نداشته باشن ماشین چینی های بی کیفیت مونتاژ مثل لاماری و چری تیگو ۷ پرو و به قیمت های شیشصد میلیونی به فروش برسن و ماشین های ایرانی قیمت های زیر ۳۰۰ میلیون تومن داشته باشن ولی من چشمم آب نمیخوره واردات آزاد بشه و ماشین قیمتش بیاد پایین

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۹
    1. ف

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باشه ولی چری تو ایران مونتاژ نیست وارداته.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  16. سامان اذری

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3042 ديدگاه)

    ام جی ۶ و سئات بنظر من خوبه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  17. محمدرضا

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (721 ديدگاه)

    مدل هاچبک هیوندای i30 که در ایران فروخته می‌شد هم، در واقع مدلی از اکسنت است.

    اشتباه تایپی
    اونi20 بود

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  18. امیر

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    خب۱۰هزار دلار میشه چیزی حدود۴۵۰تومن
    با گمرگ ومالیات وعوارض حداقل اینا میشن۷۰۰یا۸۰۰تومن
    وپژو پارسم۴۰۰میلیون فروش میره وبه فروشش لطمه نمیخوره

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  19. Alireza

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    امیدوارم قیمت i10 منطقی باشه زیر ۵۰۰ باشه بجای تارا و دنا و غیره بشه این رو خرید … هیوندای و کیا حرف ندارن کم استهلاک و کم مصرف و قوی و باکیفیت و با دوام و همه چی تموم …

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
  20. عبدالرضا

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدایا نسل ما چه گناهی مرتکب شده که داشتن یه خودرو خوب برای مردم شده آرزو

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  21. مسعود

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من میتسوبیشی میراژ رو زیاد سوار شدم .
    اینقدر کند و کم شتابه که آدم یاد ژیان میفته
    فقط به خاطر ظاهرش که خانم ها دوست دارن میتونه بفروشه
    برای پیرمردهای بالای ۸۰ سال خوبه !

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  22. امین

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خدایا این دروغه راست باشه ، دوستان باور کنید به محض ورود تاثیرش رو بازار میذاره .

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
  23. رامتین

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2593 ديدگاه)

    من فکر میکنم یجورایی بشه قانون را دور زد. منظور اینه وقتی سراتو با موتور ۴ سیلندر پایه وارد کشور براحتی میتونه بشه (قیمت ۱۹۰۰۰ دلار) میشه ورژن gt همان خودرو را نیز وارد کرد (۲۵۰۰۰دلار) که موتور ۱.۶ توربو ۲۰۰ اسبی داره. یا مثلا قطعات آپسن را جداگانه سفارش داد و نصب کرد. مثلا بی ام و که قطعات M-Performance را براحتی میشه گرفت.

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  24. مصطفی

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    من که فکر نمی کنم این ماشینها با توجه به اینکه در بورس کالا میخواد فروخته بشه و همچنین سود نمایندگیها زیر یک میلیارد قیمت بخورن وگرنه کار فروش خودروهای داغون ام وی ام و دیگینیتی و فیدیلیتی خراب میشه. مثلا اگر ام جی ۶ را زیر یک میلیارد بدن کل بازار ماشینهای ام وی ام مثل آریزو داغون را خراب میکنه پس اصلا فکر نکنید که قیمتهایی زیر یک میلیارد خواهند داشت.
    پس راحت شل کنیم تا نمایندگیها کارشون را در بازار انجام دهند.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا