چشم اندازهفته نامه

سازندگان موبایل که خودروساز شدند؛ از شیائومی و هواوی تا سونی و اپل

ازآنجایی‌که اکثر خودروهای جدید بر پایهٔ نرم‌افزارها ساخته می‌شوند، بسیاری از سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند به فکر ساخت خودرو افتاده‌اند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

در عصر حاضر، تقریباً هر چیزی که ما استفاده می‌کنیم روی نرم‌افزار اجرا می‌شود. از کامپیوتر گرفته تا یخچال و خودرو، نرم‌افزارها همه‌جا کاربرد دارند؛ بنابراین، طبیعی است سازندگان گوشی هوشمند که بخش بزرگی از توسعهٔ نرم‌افزارها را تشکیل می‌دهند، شانس خود را در ساخت خودرو امتحان کنند. منطقی است که این شرکت‌ها توسعهٔ خودروهای الکتریکی را مدنظر داشته باشند زیرا فروش این خودروها در سراسر جهان در حال افزایش است و به نرم‌افزارهای زیادی نیاز دارند. تاکنون چند سازندهٔ گوشی هوشمند فرایند طراحی و حتی ساخت خودرو را آغاز کرده‌اند و هرچند بیشتر آن‌ها هنوز در مراحل اولیه هستند اما دو شرکت عرضهٔ خودروهای خود به بازار را آغاز کرده‌اند. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم به تعدادی از این شرکت‌ها نگاهی بیندازیم و ببینیم تاکنون در زمینهٔ توسعهٔ خودرو چه کرده‌اند و چه برنامه‌هایی برای آینده دارند.

هوآوی

حقایقی در مورد خودروی هوآوی:

  • هوآوی تاکنون به توسعهٔ هفت خودرو مثل لوکسید S7 کمک کرده است
  • موفق‌ترین خودروی این شرکت آیتو M5 است
  • هوآوی از سال ۲۰۱۸ در توسعهٔ خودرو مشارکت دارد

هوآوی یک شرکت ارتباطاتی عظیم چینی است. هرچند هوآوی در غرب چندان شناخته شده نیست اما بخش بزرگی از بازار فروش گوشی‌های موبایل در چین و کشورهای اطراف را در اختیار دارد. این شرکت از سال ۲۰۱۸ توسعهٔ خودرو را آغاز کرد و تاکنون به توسعهٔ هفت خودروی مختلف کمک کرده است. دراین‌بین، مدل‌های آیتو M5 و M7 که با همکاری شرکت سرس ساخته شده‌اند و از حدود یک سال پیش به بازار عرضه شده‌اند، فروش نسبتاً خوبی را در چین تجربه کرده‌اند. هردوی این خودروها در نسخه‌های تمام الکتریکی و الکتریکی ژنراتوری تولید می‌شوند که در نسخهٔ دوم به لطف پیشرانهٔ بنزینی، بردی تا بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به گفتهٔ هوآوی، هدف این شرکت از توسعهٔ نرم‌افزار و خودرو برای دیگر شرکت‌ها گسترش چشم‌انداز خود به مسیرهای جدید است.

شیائومی

حقایقی در مورد خودروی شیائومی:

  • شیائومی در حال حاضر یک خودرو بنام SU7 را به بازار عرضه می‌کند
  • این شرکت قصد دارد خود را به‌عنوان سازندهٔ خودروهای الکتریکی لوکس مطرح کند
  • شیائومی ادعا می‌کند که قصد دارد به یکی از پنج خودروساز بزرگ دنیا تبدیل شود

شیائومی کمتر از یک سال پیش اولین خودرو خود را با نام SU7 به بازار فرستاد. این شرکت می‌خواهد خود را به‌عنوان سازندهٔ خودروهای الکتریکی لوکس مطرح کند و SU7 را بر همین اساس طراحی کرده است. این خودرو که توسط طراح ارشد سابق ب‌ام‌و «لی جون» طراحی شده است، جایگاه خود را بین تسلا مدل S و پورشه تایکان می‌داند. بااین‌حال، قیمت پایهٔ SU7 از تنها ۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود که بسیار کمتر از این رقبای موردادعا است. سدان الکتریکی شیائومی اما پرفورمنس چشمگیری دارد. این خودرو ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به لطف پکیج باطری ۸۰۰ ولتی، حداکثر برد ۸۳۰ کیلومتری خواهد داشت. بسته به موفقیت SU7، شیائومی روی توسعهٔ خودروهای دیگری هم برای گسترش سبد محصولات خود کار خواهد کرد.

گوگل

حقایقی در مورد خودروی گوگل:

  • گوگل نقش مهمی در توسعهٔ خودروی بدون راننده یا پروژهٔ ویمو داشته است
  • این شرکت بیشتر روی توسعهٔ تکنولوژی خودران تمرکز دارد
  • این شرکت اعلام کرده است که خودرویی با برند گوگل عرضه نخواهد کرد

هرچند گوگل علاقه‌ای به توسعهٔ خودروی اختصاصی خود ندارد، اما در توسعهٔ ویمو که قبلاً به‌عنوان پروژهٔ خودروی خودران گوگل شناخته می‌شد نقش مهمی داشته است. داستان گوگل در صنعت خودروسازی از سال ۲۰۰۹ آغاز شد یعنی زمانی که موضوع خودروهای خودران تازه جدی گرفته شده بود. این تکنولوژی اما به هوش مصنوعی نیاز داشت که آن زمان در مراحل اولیه بود. اکنون اما ویمو اقدام به ساخت خودروهای خودران کرده و از آن‌ها برای جابجایی عابرین پیاده در برخی شهرها استفاده می‌کند. هرچند هنوز برای فراگیری خودروهای خودران راهی طولانی در پیش است اما گوگل اولین شرکتی بود که به توسعهٔ تکنولوژی ساخت خودرویی پرداخت که بتواند خودش رانندگی کند و پیشرفت قابل‌توجهی در این زمینه داشته است.

سونی

حقایقی در مورد خودروی سونی:

  • سونی با هوندا اقدام به ایجاد جوینت ونچر کرده است
  • برند حاصل از این همکاری مشترک «آفیلا» نام دارد
  • اولین پروتوتایپ خودروی این شرکت در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد

سونی که یک شرکت الکترونیکی بسیار شناخته‌شده است، از سال ۲۰۲۲ وارد صنعت خودروسازی هم شد. این شرکت ژاپنی از طریق همکاری با هوندا، اولین پروتوتایپ خودروی خود را در ژانویهٔ ۲۰۲۳ رونمایی کرد. این خودرو یک سدان نسبتاً بزرگ است که برای بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده است. بااین‌حال، هنوز اطلاعات زیادی در مورد مشخصات این خودرو در دست نیست. البته میدانیم برای اجرای نمایشگرهای داخلی خودرو و دیگر ویژگی‌های گرافیکی از گرافیک Unreal Engine 5 اپیک گیمز استفاده شده و به ۴۵ دوربین و تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام هم مجهز است.

اپل

حقایقی در مورد خودروی اپل:

  • پروژهٔ خودروی اپل در سال ۲۰۱۴ آغاز شد
  • این پروژه بسیار مخفیانه پیش رفت اما بیش از ۵ هزار نفر را به کار گرفت
  • پروژهٔ خودروی اپل در سال ۲۰۲۴ لغو شد

سازندهٔ موبایلی که بیش از همه انتظار می‌رفت خودرو تولید کند، اپل بود اما پروژهٔ خودروی این غول تکنولوژی آمریکا شکست خورد. خودروی اپل قرار بود تمام خودران و الکتریکی باشد. همچنین طبق گزارش‌ها، ظاهراً اپل در سال ۲۰۱۸ همکاری‌ای را با فولکس‌واگن آغاز کرده و قصد داشت خودروی خود را از طریق همکاری با این شرکت آلمانی توسعه دهد. بااین‌حال، به دلیل ضررهای مالی عظیم، اپل پس از صرف سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار در این پروژه، اوایل سال ۲۰۲۴ رسماً پروژهٔ توسعهٔ خودرو را لغو کرد. این شرکت در عوض تمرکز خود را به هوش مصنوعی تغییر داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    شیائومی ادعا می‌کند که قصد دارد به یکی از پنج خودروساز بزرگ دنیا تبدیل شود

    جدی میفرمایی

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. علی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      میسازه خوبش هم میسازه مثل تسلا یا کلن محصولات امریکایی بلوف نمیزنه اولین محصولش اینقدر تقاضا داره که باعث وحشت اروپا و امریکا شده

      موافقم 5
      مخالفم 18
      1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (307 ديدگاه)

        دوست عزیز زیاد شلوغش نکن فعلا نه هیچکس به وحشت افتاده اونقدر وحشتناک هم تقاضا نداشته
        بعد میخواد جزو ۵ خودروساز برتر باشه؟
        اگه الان سامسونگ یا اپل بین گوشی ساز ها این حرف رو زده بودن باور پذیر تر بود تا این
        تازگی چینی فن هم اضافه شده به سایت دیگه کم مونده ایرانی فن هم اضافه شه تا جمعمون جمع شه!
        اها راستی گفتی آمریکا بولوف میزنه؟ تسلا رو کاری ندارم ولی هرچی تا حالا گفته عملی شده
        گفتن هامر رو احیا میکنیم کردن گفتن رو فناوری تاکسی خودران کار میکنن اونم کردن
        ولی یک چیز یادت باشه تسلا با اون همه ایراد بازم بهتر از چینی ها عملکرد داشته

        موافقم 13
        مخالفم 3
      2. سوشیانت

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2743 ديدگاه)

        این شیائومی در برابر کادیلاک سلستیک مثل یک تکه زباله میمونه در ضمن بلوفش هم دیدیم ۳۰ کیلومتر بیشتر نرفت خراب شد حتی کمپانی هم نتونست درستش کنه

        موافقم 7
        مخالفم 8
    2. KAIZEN

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      تعصب پدر بشریت رو درآورده
      برو یوتوب فیلم خطوط تولید شیائومی رو ببین کف میکنی از سطح تکنولوژی
      تماما هوشمند و رباتیک
      البته اولین ماشینش ایرادات عجیب غریبی هم داشته که خیلی هم دور از انتظار نیست چون اولین تجربشونه ولی دائما دارن آپدیت میکنن
      ضمنا این خودروسازان چینی که اینطور دارن پیش میرن عمدتا روش تولید تسلا رو الگو قرار دادن و اونو بهینه کردن شده اینی که میبینی

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2743 ديدگاه)

        تعصب یعنی اینکه بگی چون شیائومی جزو بهترین شرکت های سازنده موبایله پس حتما تو خودرو هم جزو بهترین ها خواهد بود فعلا هم نه تو پرفورمنس جزو بهترین هاست نه تو لوکس بودن

        موافقم 1
        مخالفم 14
        1. KAIZEN

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3633 ديدگاه)

          تعصب یعنی اینکه چون رقیب تسلاست و تو هم تسلا فنی ازش بد میگی
          هیچکی نگفت حتما موفق میشه
          ضمنا شتاب 2.9 ثانیه رو با قیمت 30 هزار دلار بهت میده. این پرفورمنس نیست؟
          عمدا گفتم شتاب چون تسلا فنها رو این مورد خیلی مانور میدین
          من از چین متنفرم بخاطر مسائل 30 یا 30. فن تویوتا هم هستم
          اما دلیل نمیشه واقعیت رو اونجور که خودم می خوام ببینم. واقعیت رو باید اونجوری که هست دید

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          خب آیا ۲.۹ میتونه جزو بهترین ها باشه؟! نه فقط به خاطر قیمت باعث میشه خاص باشه کلا چین همینه هیچ برتری نداره جز قیمت

          موافقم 0
          مخالفم 6
    3. پیام۲

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (223 ديدگاه)

      آفیلا واقعا عالیه

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3873 ديدگاه)

    گوگل به قدری پشتوانه داره اگه اراده کنه میتونه همین فردا صبح ماشین بسازه .تمام دنیا زیر نظرشه .

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. MehdiTurbo

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      فقط خودرو گوگل 😂
      خیلی گوگولیه مال گوگل ادم دلش میخواد نازیش کنه

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3873 ديدگاه)

        آره داداش همون گوگولی که میگی دست بهش بزنی با تکنولوژیهایی که داره عکس ازت میگیره میفرسته پلیس بعدشم دادگاه به جرم تجاوز حریم خصوصی ۲۰ سال زندان برات میبرن چه برسه بخوای نازش کنی . تا آخر عمرت صفحه گوگل تو باز کنی جیغ بنفش بکشی 😅

        موافقم 5
        مخالفم 1
  3. ارسلان

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (536 ديدگاه)

    گوگل همیشه خیلی هوشمندانه عمل می‌کنه میزاره بقیه خودرو بسازن و اون فقط در قلمرو تخصص خودش نقش تامین کننده ی فناوری های اساسی و راهبردی اون محصول رو بازی میکنه اینجوری از فروش هر ماشین سهم می‌بره درست مثله اندروید

    مغز فندقی ترین ها هم شرکتهای چینی هستن که حتی نمیتونن محصول ساخت خودشون رو تعمییر کنن مثله شیاومی البته مدیونید اگه فک کنید کسی که خودش یه چیزی رو ساخته نتونه تعمییرش کنه😂

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Killer

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (558 ديدگاه)

      اینکه یه جاپون فن به چینی ها بگه مغز فندقی در حالی که نماینده تویوتاشون وقتی از چین برگشت تو مصاحبه ای که پدال هم گذاشتش گفت تکنولوژی هایی اونجا دیدیم که ما تو ژاپن حتی نمیدونیم چی هستن و سرافکنده شدم خیلی عجیبه :)))
      فعلا که همین شیائومی تو گوشی سازی به جایی رسیده که جاپونیای گوشی ساز بعد ٣٠ سال نرسیدن :))) حالا کی مغز فندقیه :)))

      موافقم 3
      مخالفم 12
      1. ارسلان

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (536 ديدگاه)

        سطح سوادت رو فقط 🤣😂 جاپون نه ، ژاپن درسته پسرم 😉
        اگه میخواستی تلفظ انگلیسی شو بگی هم میشه جَپَن نه جاپون 🤣
        بعدم اگه من ژاپنی فن بودم توی پست های افتضاحات کره ای ها شما کره مربا فن ها حسابی از خجالت تون در میومدم
        برو پست آتیش گرفتن صندلی ها کیا و پست مایک تگزاسی رو نگا کن ببین اثری از کامنت من میبینی ؟
        کره مربا فن ها چقدر توهم میزنن برید دکتر

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. A Sus man

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (31 ديدگاه)

        آقا بحث رو زومیت ادامه بدین اینجا برا ماشینه

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. Amirmohammad

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (530 ديدگاه)

      کسایی که مغز فندقی هستن نمیتونن یک برند رو (شیائومی)در سال ٢٠١٠ تاسیس کنن و سال ٢٠٢۴ بشن سومین برند پرفروش موبایل جهان.برای مثال رقیب ژاپنیشون سونی سال ٢٠٠٠ تاسیس شد و الان جزو ١٠ برند اول موبایل جهان هم نیست حتی
      حالا اینکه تو باقی مسائل هم رتبه دوم یا حتی اول دنیا هستن و غیره هم به کنار

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. Absurd Hero

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (245 ديدگاه)

        موفق شدن توی بازار فقط به تکنولوژی بستگی نداره مهندس، قیمت محصول هم مهمه که چینی ها فقط توی مورد دوم برتری دارند
        شیائومی به جز قیمت پایین تر نسبت به رقبا چی داره دقیقاً؟
        منم شیائومی خریدم چون نسبت به رقبا ارزونتر بود، الان ولی میبینم بعضاً با استفاده‌ی سبک هم وحشتناک هنگ میکنه، اونم درحالی که اسنپ دراگون ۸۶۰ روشه!
        دوباره هم بخوام گوشی بخرم شیائومی میخرم، صرفاً به خاطر ارزش خرید بالا در برابر قیمت
        اینم که الان شده سومین برند پرفروش موبایل، به همین خاطره
        اینکه چرا محصولات چینی ارزونتر هستند خودش یه بحث دیگه‌ست؛
        از نظر نوآوری و فناوری چینی ها اصلا دستاورد قابل توجهی نسبت به ژاپن و کشور های غربی ندارند، همین سونی دوربینی ساخته که اگه 10X زوم کنی بازم بهت تصویر Full HD میده!
        اگه غیر اینه یه مثال نقض از همین شیائومی معرفی کن ببینیم تکنولوژی و ابداعاتش چه نقشی تو پیشبرد صنعت داشته؟ :)

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. Amirmohammad

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (530 ديدگاه)

          قیمت مناسب هم خودش یک هنر و برگ برنده هست که همه بردند ها حاضرن بخاطرش هرکاری بکنن،( برای مثال قضیه تقلب تویوتا در تست ها) و تو بازار آزاد جهانی که به شدت رقابتی هست هیچ برندی نمیتونه صرفا با قیمت پایین تو چهارده سال بشه سومین برند پرفروش موبایل سازی در حالی که همه میتونن یک گوشی آیفون رو از دم قسط با اقساط ماهی ۴٠ دلار بخرن!
          پس نیاز به کیفیت بالا و رقابتی هم هست

          قیمت کمتر شیائومی هم مال قبلا بود و الان تفاوت قیمتی زیادی ندارن و از گوشی های سونی که گرون ترن،الان تو همین ایران یه شیائومی 14 ultra قیمت بالای ۶۵ میلیون هست!

          و اینکه نوآوری های شیائومی هم میتونی سرچ کنی بخونی کاری نداره،تو زمینه زوم هم چندین سال تخت پادشاهی از نظر سایت ها بین چینی ها و سامسونگ دست به دست میشه و اصلا سونی تو بازی نیست.طبق نظر مردم هم همونطور که میبینی اختلاف اندازه تهران تا توکیو فاصله هست بین فروش سونی و شیائومی درحالی که اختلاف قیمتی ندارن.

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1970 ديدگاه)

          حمایت های مالی دولت چین …

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. Absurd Hero

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (245 ديدگاه)

          کیفیت نسبت به قیمت سنجیده میشه، کسی از شیائومی بیشتر از این انتظار کیفیت نداره، همون‌طور هم که میدونی شیائومی به باگ های زیادش معروفه، اون 14 ultra هم نقشی تو فروش شیائومی و سوم شدنش نداره صرفا معنیش اینه که منم میتونم گوشی هزار دلاری بسازم.
          اینم که میگی خودت برو نوآوری هاش رو سرچ کن معنیش مشخصه:
          نمیتونی بگردی نوآوری های شیائومی رو پیدا کنی
          قیمت پایین تر محصولات چینی هنر نیست دلایلش واضحه:
          +دستمزد پایین تر نسبت به کشور های توسعه یافته
          +تولید انبوه در مقیاس وسیع که باعث کاهش هزینه ها میشه(دلیلش هم بازار داخلی بزرگ چینه: ۱٫۵ میلیارد مصرف کننده شوخی نیست)
          +پایین نگه داشتن نرخ یوان
          +کیفیت نسبتاً پایینتر و فرایند های تولید با دقت کمتر
          +زنجیره تأمین گسترده و مواد اولیه ارزان
          +قوانین و مقررات سختگیرانه و دست و پا گیر کمتر نسبت به کشور های غربی(مثلاً استانداردهای ایمنی یا زیست‌محیطی پایینتر، انواع مجوز ها، بازرسی ها و …)
          +حمایت دولت چین از بعضی از صنایع با یارانه ها و مشوق های دولتی
          +کپی کاری از بقیه، گاهی حتی سرقت تکنولوژی که در نهایت منجر به کاهش هزینه های تحقیق و توسعه محصولاتش میشه

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. Amirmohammad

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (530 ديدگاه)

          Absured Hero
          همون حرف های تکراری رو دوباره کپی پیست کردی منم جوابشون رو دادم تو کامنت قبل دیگه تکرار نمیکنم،همینارو گفتم که الان قیمتشون از بیشتر رقبا بیشتره و اگه فقط بخاطر قیمت هم بود تو بازار آزاد جهانی اصلا دوام نمیاوردن

          به هر حال اگر طومارها هم بنویسی اصلا نیمتونی فاصله فروشش با سونی رو توجیح کنی،تو ١۴ سال رسیدن به سومین برند فروش موبایل جهان تو “بازار آزاد جهانی” به راحتی هرچی که میگی رو نقض میکنه اصلا شانسی نداری
          نوآوری ها هم لینکشو میزارم واست پدال تایید کرد ببین.

          موافقم 0
          مخالفم 5
      2. ارسلان

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (536 ديدگاه)

        امیر محمد بجای مغلطه کردن و بردن بحث ماشین به سمت گوشی اول برو ببین کیا بجز چینی ها گوشی میسازن ، فقط یه اپل و یه سامسونگ ، مورد بعدی برو ببین قیمت پرچمدار شیاومی چنده و پرچمدار اپل و سامسونگ چنده ؟ پرچمدار شیاومی ۵۰۰ دلار گرونتر از پرچمدار اپل و سامسونگ هست 🤣😂 اگه تونستی جواب بدی چرا ؟ بعد بیا صحبت کنیم ،توی خورده چین هر کی توانش رو داره می‌ره سمت اپل فقط کسایی که توان ش رو ندارن و کمونیست های دو آتیشه میرن سمت گوشی چینی 😉 راستی سونی هم کلا فقط گوشی هاش توی اروپا عرضه میشه و بصورت محدود در شرق آسیا و کلا هیچ مارکتی توی خاورمیانه و آفریقا و آسیا میانه و هند نداره با این حال برو ببین خبرش اومده بود که استقبال کم نظیری از پرچمدار سونی توی تایوان شده بود که باید به عرض ت برسونم تایوانی ها هم چینی هستن ولی جنس ژاپنی رو ترجیح دادن سونی تمرکزش رو گذاشته روی موزیک و پلی استیشن درآمد سونی از سونی موزیک رو ببین تا از تعجب … فعلا برو با این فکت ها خوش باش تا بعد

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. Amirmohammad

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (530 ديدگاه)

          ارسلان

          بخدا الکی داره خودتو خسته میکنی،این همه نوشتی جوابت فقط یه چیزه:
          شیائومی:رتبه سوم پرفروش ترین برند موبایل سازی جهان
          سونی: نمیدونم چندمه فقط میدونم تو ١٠ تای اول لیست نیست هرچی گشتم!

          و اینکه همکاری برند هارو اسمشو گدایی میزاری بنظرم درست نیست چون اگه اینطور باشه که ژاپنی ها بزرگترین گدای تاریخ هستن،قضیه خودرو الکتریکی و این داستانا حالا دیگه نزار وارد جزئیات بشم.البته اشکال نداره شما اختلاف اقتصاد چین با ژاپن رو ببینی متوجه میشی

          اینم گفته بودی که هواووی با تحریم آمریکا نابود شد درسته؟ارجاعت میدم به تیتر چند ماه پیش سایت خبری آمریکایی بلومبرگ: بازگشت قدرتمند هواووی با سود خالص ۵۶۴ درصدی و کنار زدن اپل.
          خودتو اذیت نکن…

          موافقم 0
          مخالفم 2
      3. ارسلان

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (536 ديدگاه)

        درآمد سونی از سونی موزیک فقط توی یک سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ / ۶.۶ میلیارد دلار بوده ، چینی ها فقط با فروش گوشی در هند که خودش بیش از ۱ میلیارد جمعیت داره و آفریقا و خاورمیانه اونم با نرم افزار و سخت افزار غربی 😂 خدایی ش پوز چی رو میدی ؟ اینکه میدون خالیه ؟ به قول معروف میدون که خالی باشه قورباغه هم هفتیرکش میشه آمریکا هواوی که بزرگترین گوشی ساز چین بود رو تحریم کرد نابود شد اونم چه تحریمی فقط اولا نمیزاشت پلی استور توی گوشی ها هواووی باشه و دوم نزاشت توی آمریکا بفروشه که اصلا اسمش تحریم نیست الان از هواوی فقط ویرانه ای در بخش گوشی سازی مونده😁 چین هم کوپن ش رو قطع کرده برا همین قیمت گوشیاش وحشتناک رفته بالا نسبت به قبل مثل شیاومی که کوپن پرچمدارش قطع و کوپن بقیه گوشیاش نصف شده😉

        موافقم 6
        مخالفم 1
      4. ارسلان

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (536 ديدگاه)

        چینی ها لنز و سنسور دوربین رو از سونی ژاپن و لایکا و زایس آلمان گدایی میکنن
        پردازنده رو یا از اسنپ دراگون آمریکا گدایی میکنن یا معماری آرم پردازنده رو از انگلیس گدایی میکنن به اسم خودشون
        سیستم عامل (اندروید) رو از آمریکا گدایی میکنن

        و کلی مثال دیگه که حال ندارم تایپ کنم

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. KAIZEN

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3633 ديدگاه)

          قیمت پایین چینیها بخاطر سوبسید بالاییه که دولتشون به شرکتهاشون میده
          اسنادی پیدا شده که دولت چین روی هر ماشین چینی که به اروپا صادر میشه بین 4 تا 10 هزار دلار سوبسید میده
          از طرفی به شرکتهای صادر کننده وام های بلند مدت میده و معافیتهای مالیاتی زیادی هم بهشون تعلق میگیره
          بخاطر همین اروپا می خواد رو ماشینای الکتریکی چینی 40% مالیات ببنده
          اگه این مزیتها رو برداری BYD نمیتونه ماشین برقی بده بیرون 14 هزار دلار. اختلاف قیمتش با باقی برندها در حد 2 هزار دلار میشه که اونوقت هیچکی سراغ چینی نمیره

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2549 ديدگاه)

          اصلا چنین چیزی نیست
          لوازم خانگی چینی، خدمات مهندسی صنایع مختلف، گوشی موبایل، توربین تیرگاه همه در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا بسیار ارزان‌تر هست

          موافقم 3
          مخالفم 3
        3. بهزاد

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2501 ديدگاه)

          آقای اشتری از شما بعیده!
          میزان بدهی دولت چین به یک رکورد جهانی داره میرسه یا رسیده چون دولت با انواع و اقسام روش ها مشغول حمایت از تولیدکنندگان خودش هست و این هزینه ها تا یک جایی امکان پذیره و با یک دولت ورشکسته مواجه خواهند شد.
          China’s subsidy program for home appliance purchases in rural areas continued to boost sales in the first four months of the year
          دولت چین برای فروش لوازم خانگی برندهای داخلی هم داره یارانه تزریق میکنه و عملا هیچ تولید کننده ای یا کالای ساخت داخلیشون نیست که مورد حمایت دولت نباشه و این فقط یک بخش داستانه و به مرور کشورهای دیگر که از چین کالا وارد میکنند وارد فاز افزایش تعرفه ها خواهند شد و این تجارت دیگه مثل سابق نیست.

          موافقم 3
          مخالفم 1
  4. عمو مایک

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    دلیل نمیشه چون توی یه حرفه ای قوی عمل کردن پس تو همه زمینه ها پیشرفت کنن .

    خودروسازی خصوصآ برقی سازی ، شده اسباب بازی سازی ، میان یه آرمیچر وصل میکنن میشه ۱۰۰۰ اسب بعد برا همه شاخ و شونه می کشن ( تو خط مستقیم فقط ) . بعد ۱۰۰۰ تا باگ نرم افزاری و … پیدا میکنن

    همون بهتره نهایتا برای سیستم کمک راننده همکاری کنن .

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. Car love

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (648 ديدگاه)

    حتی شیائومی هم از جاپونیا جلوتره تو ساخت خودرو برقی 😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 11
    1. B2

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      سونی و هوندا خودروی هوشمند زدن
      کره یدونه ازینا داره ؟
      هر وقت یدونه آفرودر ، یدونه سوپراسپرت ، یدونه خودروی هوشمند ، یه پیکاپ برا بازار جهانی ، یه موتور سیکلت کلاس جهانی ، یه پاور یونیت فرمول ۱ مثل ژاپن تونستی بسازی بیا برا ژاپن شاخ و شونه بکش
      باید پا بزنی و مشق بنویسی حالاحالاها

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. Car love

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (648 ديدگاه)

        زیاد بحث نکن یهو میبینی باز دودوتا تقلب میکنه و جریمه میشه و سهامش میریزه 😂😂😂حتی با تقلبم نمیتونن برقی بسازن لامصبا😂

        موافقم 1
        مخالفم 10
        1. B2

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (193 ديدگاه)

          ریزش سهام جبران میشه به راحتی . اما امان از میلیارد ها جریمه و غرامت بابت کلاهبرداری و فراخوان :)

          موافقم 7
          مخالفم 2
        2. Car love

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (648 ديدگاه)

          اره ریزش سهام و ضرر ١۵ میلیارد دلاری به راحتی جبران میشه 🤣🤣🤣تو جبرانش میکنی واسشون. لامصب ٣٠ سال داشت تست های ایمنی الکی انجام میداد 😔

          موافقم 0
          مخالفم 7
  6. B2

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    یه بنده خدا هست که ظاهرا ژاپنیا ارث باباشو خوردن
    همیشه میگه سونی از بین رفته و هیچ خبری ازش نیس . علت حرفشم بدون این که خندش بگیره اینه چون سونی موبایلاش دیگ تو بازار نیس ، پس کل کمپانی از بین رفته .
    اما انقدی اطلاعات نداره که ببینه همین کمپانی نابود شده ، داره تو حوزه ای فعالیت میکنه که اپل و گوگل برنامه دارن براش
    گرچه توقعی نمیره ازش که این چیزا رو بدونه

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. KAIZEN

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      اونا تمام اطلاعاتشون محدود شده به مدیا خارجی و ایرانی مثل همین پدال و امثال اینا
      مدیا باید پول دربیاره و پول خط مشی شو مشخص میکنه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  7. A

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یدونه سازنده جارو برقی هم هست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4718 ديدگاه)

    تهش هیچی نمیشن

    موافقم 4
    مخالفم 2
  9. پروفسور

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بعد آقای شیاعومی چند سال آپدیت نرم افزاری میدن واسه این ماشین؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. محمد

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    پس ببینید که تو صنعت خودروسازی چه بخور بخوری هست که همه دوست دارند سهمی داشته باشند.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. BMW

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    هیچ.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. ! i M α η δ υ α R

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1970 ديدگاه)

    دوستان در آینده نزدیک ، پدال میشه شعبه دوم زومیت و اون روز دیگه ماها همه رفتیم …

    اون روز بچه های زومیت میان اینجا و در مورد ماشیه های چینی موبایل سازان ، با هم سر قدرت پردازنده سیستم عامل درون کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی و رابط های کاربری ، بحث میکنند …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. .

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سونی،علیرغم فروش پایین گوشیهاش،همچنان در صنعت تولیدش حضور داره
    تولید خودرو دقیقا دلیل اصلی این حضوره
    مدیر عامل قبلی سونی هم این نکته رو بیان کرده بود….که ما در این صنعت باقی میمونیم،،،چون آینده خیلی از کسب و کارها با اسمارت فونها گره خورده
    تصور یه خودرو که توش پلی استیش ،سیستم صوتی کار یه برند فوق العادست به خودی خود هیجان انگیز هست
    حالا تصور کنید ویژگیهای شرطی شده و خاصی که فقط با گوشی همون برندی که تولید خودرو کرده به مشتری تحویل داده بشه!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (172 ديدگاه)

    بهترین کار اپل کرد اپل متوجه شد که تولید خودرو های برقی بدترین ایده ممکن ، بیخود نیست با ارزش ترین برند جهان و تمامی گوشی سازا روهم باز ارزشون به اندازه اپل نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا