معرفی عجیب‌ترین کلکسیون خودرویی دنیا در امارات!

یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 07:30
مطالعه 16 دقیقه
48
در این مقاله جذاب و خواندنی عجیب‌ترین کلکسیون خودرویی دنیا در کشور امارات متحده عربی را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

شیخ حمد بن حمدان آل نهیان یکی از اعضای رده بالای خانواده سلطنتی امارات است و ثروت او حدود 20 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. شیخ حمد که در دنیا با نام مستعار شیخ رنگین‌کمان مشهور شده کلکسیون خبرسازی از خودروها را در اختیار دارد، خودروهایی که در هیچ کجای دیگر دیده نمی شوند. شاید انتظار داشته باشید کلکسیون این فرد ثروتمند پر از سوپرکارهای پرقدرت باشد اما همه خودروهایی که در این مجموعه حضور دارند جزو خاص‌ترین و بزرگ‌ترین‌های دنیا هستند.

کپی لینک

عجیب‌ترین کلکسیون خودرویی دنیا

کپی لینک

لندرور غول‌آسا

موزه ملی خودروی امارات در ساختمانی هرمی شکل واقع شده و تقریباً یک ساعت با مرکز ابوظبی فاصله دارد. پس از خروج از شهر باید جاده‌های مستقیم و طولانی را طی کنید و از صحرا نیز عبور نمایید. زمانی که یک کپی غول‌آسا از لندرور سری 3 را مشاهده کنید خواهید فهمید که به این موزه رسیده‌اید.

کپی لینک

جیپ غول‌پیکر

دومین خودروی بسیار بزرگی که در خارج از موزه پارک شده کپی جیپ ویلیزی است که جذابیت‌های زیادی دارد. این خودرو به ندرت جابجا می‌شود اما با استفاده از صندلی پنهان در پشت جلوپنجره می‌توان آن را راند. با ارتفاع 6.4 متری، این جیپ چهار برابر بزرگ‌تر از ویلیز واقعی است و نام آن در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان بزرگ‌ترین کپی جیپ دنیا ثبت شده است.

کپی لینک

مرسدس بنز W116 مانستر تراک

شیخ رنگین‌کمان علاقه زیادی به خودروهای بزرگ و غول‌آسا دارد و با استفاده از ثروت زیاد خود این آرزو را به واقعیت تبدیل کرده است. خودرویی که مشاهده می‌کنید مرسدس بنز W116 مانستر تراک است که در جلوی موزه پارک شده و اگرچه برای راندن طراحی شده اما خیلی جابجا نشده است.

کپی لینک

مرسدس بنز R107 SL

حمد بن حمدان آل نهیان به خاطر علاقه خود به رنگ‌های گوناگون رنگین‌کمان به این نام شناخته می‌شود. بسیاری از خودروهای کلکسیون او دارای رنگ‌های رنگین‌کمان هستند و از جمله این خودروها می‌توان به مرسدس بنز SL نسل R107 اشاره کرد. تمامی بخش‌های کرومی مدل استاندارد به روکش طلا مزین شده‌اند و وجود محل‌های نصب پرچم نیز نشان می‌دهد این مرسدس بنز در رژه‌ها حضور داشته است.

کپی لینک

مرسدس بنز 500SEC استایلینگ گاراژ

تیونر آلمانی استایلینگ گاراژ این مرسدس بنز 500SEC مدل 1983 را به یک خودروی عجیب تبدیل کرده است. از جمله تغییرات خودرو می‌توان به قوس چرخ‌های پهن‌تر، سپرهای سفارشی در جلو و عقب و درهای گالوینگ اشاره کرد. داخل کابین نیز صندلی‌های سفید رنگ به همراه داشبورد جدید با عناصر طلا خودنمایی می‌کند. دسته‌دنده با طرح شاهین نیز تکمیل کننده این طرح خاص است.

کپی لینک

مرسدس بنز 600

لیموزین 600 برای حمل ثروتمندان دنیا طراحی شده و بنابراین حضور آن در عجیب‌ترین کلکسیون خودرویی دنیا خیلی هم جای تعجبی ندارد. از جمله مالکان مشهور مرسدس بنز 600 می‌شود به الویس پرسلی، مائو زدانگ و صدام حسین اشاره کرد. خودرویی که مشاهده می‌کنید در سال 1977 تولید شده و فاصله بین محوری کوتاه‌تری نسبت به نسخه‌های طویل دیگر دارد.

کپی لینک

مرسدس بنز 1001 SEL

مرسدس بنز هرگز چنین خودرویی را تولید نکرد بلکه 1001 SEL کار شرکت گمبالا است. این شرکت کار خود را با مدل 500 SEL آغاز نمود و به آن تریم طلا، رینگ‌های آلیاژی متفاوت و کابینی با پوشش چرم کامل را افزود. همچنین تلویزیون و پرده‌های جانبی نیز در خودرو دیده می‌شوند. این خودرو به پیشرانه 10 لیتری مجهز است و اکثر کارشناسان معتقدند یکی از مشتریانی که خودرو را سفارش داده بود نتیجه گرفت این محصول دو برابر نسخه استاندارد خوب است و آن را 1000 SEL نامید. همین امر باعث شد افراد دیگری هم نام‌هایی همچون 5000 SEL و حتی 100000 SEL را انتخاب کنند.

کپی لینک

سیتروئن DS

سیتروئن DS در بسیاری از موزه‌های خودرویی دنیا حضور دارد و شیخ رنگین‌کمان نیز به آن علاقه نشان داده است. او مدل جدیدتر انژکتوری را انتخاب کرده و آن را در کنار مدل آوانت قبل از DS پارک کرده است.

کپی لینک

تیلهال تانگارا

این خودرو حتی در کشور سازنده یعنی فرانسه نیز محصولی کمیاب است. در واقع تانگارا بر اساس سیتروئن 2CV شکل گرفته و نسخه‌ای کاراتر از مدل مهاری به شمار می‌رود. تانگارا در سال 1987 یعنی همان سال خاتمه تولید مهاری تولید شد و با پیشرانه 2 سیلندر 602 سی‌سی 2CV عرضه گشت. خودرویی که در کلکسیون شیخ وجود دارد به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و بسیار کمیاب محسوب می‌شود. مدل‌های واپسین تانگارا از پیشرانه 4 سیلندر استفاده کردند. تولید این خودرو با ورشکستگی تیلهال در اوایل سال 1990 میلادی پایان یافت.

کپی لینک

مینی موک

شیخ حمد چندین نسخه از محصولات مینی را در عجیب‌ترین کلکسیون خودرویی دنیا دارد و هیچ‌کدام از آن‌ها طرح رنگین‌کمان را به خود نگرفته‌اند. خودروی موک که مشاهده می‌کنید تقریباً در شرایط نو کارخانه قرار دارد و چراغ‌های جلوی زردرنگ آن نشان می‌دهد در زمان صفرکیلومتر بودن در فرانسه به فروش رسیده است. همچنین در کلکسیون شیخ یک مینی کوپر ساخت ایتالیا نیز دیده می‌شود.

کپی لینک

اِراد جونیور

شرکت فرانسوی اِراد در سال 1988 خودروی جونیور را تولید کرده است. جونیور بسیار کوچک‌تر از اسمارت فورتو است و امکان رانندگی با آن بدون داشتن گواهینامه مهیا بوده است. فرانسوی‌ها در جونیور از چراغ‌های جلوی پژو 205 استفاده کردند تا هزینه‌ها پایین باشد هرچند مشکل تولید یکپارچه شیشه جلو، سقف و درها وجود داشت. تعداد بسیار محدودی از این خودرو در دنیا باقی مانده‌اند.

کپی لینک

پریمیر پادمینی

پریمیر در سال 1954 مونتاژ خودروهای فیات 1100 و توپولینو برای بازار هند را شروع کرد. توپولینو خیلی مناسب جاده‌های هند نبود اما 1100 فروش خوبی را تجربه کرد تا حدی که تولید محلی جانشین آن یعنی 1100D در هند شروع شد. این شرکت مجوز ساخت 1100D و دریافت تجهیزات لازم از فیات را در سال 1973 کسب کرد و این خودرو را تنها با تغییرات جزئی تا سال 2000 تولید نمود. خودروی موردبحث در هند با نام پادمینی شناخته می‌شود و بین رانندگان تاکسی بسیار محبوب بوده است.

کپی لینک

هوندا N600

N خودرویی بود که هوندا را روی ریل انداخت. خودروی موردبحث در سال 1967 با نام N360 راهی بازار شد و همان‌طور که از نامش مشخص است به پیشرانه 2 سیلندر 360 سی‌سی مجهز گشت. هوندا برای صادرات این خودرو به آمریکا و اروپا از پیشرانه 2 سیلندر 600 سی‌سی بزرگ‌تر استفاده کرد. اگرچه N360 خودرویی کوچک و کم‌توان بود اما به همراه N600 راه را برای تولید محصولات موفق‌تری همچون سیویک و آکورد باز کرد.

کپی لینک

سوبارو 360

ریشه تمامی اعضای خانواده سوبارو به مدل 360 مشهور بازمی‌گردد. این خودرو که برای هماهنگی با قوانین خودروهای kei ژاپن تولید شد از پیشرانه 2 سیلندر 360 سی‌سی استفاده می‌کرد. سوبارو 360 یکی از خودروهایی بود که باعث شد صنعت خودروی ژاپن بیشتر شناخته شود. 360 در سال 1958 راهی بازار داخلی شد و 10 سال بعد مالکوم بریکلین با تأسیس شاخه آمریکای سوبارو خودروی یاد شده را وارد این کشور نمود. وزن پایین باعث شده بود سوبارو 360 وضعیت ایمنی مناسبی نداشته باشد و کانسومر ریپورتز نیز آن را ناایمن‌ترین خودروی آمریکا معرفی کرد. 360 شیخ از کالیفرنیا وارد این موزه شده است.

کپی لینک

دایهاتسو میدجت II

یکی دیگر از خودروهای متعلق به عجیب‌ترین کلکسیون خودرویی دنیا ساخت دایهاتسو است. میدجت II حتی با استانداردهای بازار ژاپن نیز خودرویی کوچک و کم‌عرض محسوب می‌شود. این خودرو در سال 1996 معرفی شد و لیست زیادی از آپشن ها از جمله کابین تک و دو نفره، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک را ارائه می‌کرد. راننده درست بالای پیشرانه‌ای 3 سیلندر می‌نشست.

کپی لینک

تویوتا کراون

اسناد نصب شده روی شیشه عقب این تویوتا کراون سوپر دولوکس 1971 نشان می‌دهند که خودرو از بلژیک راهی موزه شیخ شده است. وجود برخی مشکلات در بدنه از جمله زنگ‌زدگی قوس چرخ‌ها حاکی از آن است که خودرو به‌طور منظم مورد استفاده قرار گرفته است.

کپی لینک

نیسان سدریک

این نیسان سدریک 1999 کاملاً نو به نظر می‌رسد. افرادی که به دنبال یک خودروی چهار در بزرگ با کاریزمای خاص بودند سدریک را انتخاب می‌کردند. خودروی حاضر در کلکسیون شیخ از نوع فرمان چپ است و بنابراین در ژاپن فروخته نشده است.

کپی لینک

انجورنس

این رودستر معمایی با نام انجورنس شناخته می‌شود. خودروی دونفره موردبحث سال 1998 در ژاپن و احتمالاً بر اساس یک خودروی مشهور شناخته شده اما اطلاعات بیشتری از آن وجود ندارد.

کپی لینک

فورد کراون ویکتوریا

احتمالاً در سال 2021 تعداد فورد کراون ویکتوریاهای پلاک شده در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بیشتر از شهر نیویورک آمریکا بوده است. شیخ رنگین‌کمان دو نمونه از این خودرو را در کلکسیون خود دارد که اولی یک تاکسی از لس‌آنجلس است و دیگری نیز به عنوان خودروی پلیس بزرگراه انجام‌وظیفه نموده است.

کپی لینک

پونتیاک فایربرد ترنس ای ام

این فایربرد ترنس ای ام نسل سوم یکی از چندین خودروی عضلانی کلکسیون شیخ است. خودروی موردبحث در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و از آمریکا وارد امارات شده است. شورولت نوا پشت سر پونتیاک نیز به عنوان یک خودروی درگ ارتقا یافته و نیمه دیگر فرهنگ خودروهای عضلانی آمریکا را نشان می‌دهد.

کپی لینک

دوج پاور واگن غول‌پیکر

وانت‌ها و شاسی بلندها جایگاه شایسته‌ای در کلکسیون شیخ دارند. بی‌شک یکی از برجسته‌ترین این خودروها کپی غول‌پیکر از دوج پاور واگن است، خودرویی که دهه 50 میلادی به وفور در صحرای امارات دیده می‌شد. این خودرو به حدی بزرگ است که یک وانت فول سایز شورولت در زیر آن پارک شده است.

کپی لینک

ویلیز اورلند جیپستر

جیپستر را می‌توان بدنام‌ترین محصول خانواده جیپ دانست. این خودرو توسط ویلیز اورلند در سال 1948 و به عنوان جانشین جاده‌ای CJ-2 تولید شد و منحصراً به‌صورت دیفرانسیل عقب در دسترس بود هرچند هرگز به موفقیت دست نیافت و تولیدش سال 1950 متوقف گردید. این خودرو که در کلکسیون شیخ قرار دارد همچنان پلاک تاریخی خود در کالیفرنیا را حفظ کرده است.

کپی لینک

جیپ گرند واگونیر

خودرویی که مشاهده می‌کنید در کنار نسل اول گرند چروکی پارک شده و تکامل نهایی خودرویی را نشان می‌دهد که به عقیده کارشناسان اولین شاسی‌بلند لوکس دنیا بوده است. گرند واگونیر در وضعیت خوبی قرار دارد و ارزش مدل‌های مشابه آن در دهه قبل میلادی به شدت بالا رفته است.

کپی لینک

دوج رم سابربن

این وانت پیکاپ رم 2500 مدل 1995 به شاسی‌بلند رقیب شورولت سابربن بدل شد، خودرویی که دوج راضی به تولیدش در دهه 90 میلادی نشده بود. اگرچه به ندرت شاهد چنین پروژه‌هایی بوده‌ایم اما در همان دهه برخی آمریکایی‌ها نیز کار مشابهی را انجام داده‌اند. در موزه شیخ اطلاعات زیادی درباره شرکت مسئول این پروژه و زمان انجامش منتشر نشده است.

کپی لینک

فورد F-250 رترو

یکی دیگر از پروژه‌های تغییر ظاهری کلکسیون شیخ به فورد F-250 مدل 2010 مربوط می‌شود که یک شرکت اماراتی آن را به سری F سال 1966 تبدیل کرده است. جلوپنجره و چراغ‌های جلوی وانت به دهه 60 میلادی تعلق دارند هرچند باقی بخش‌ها همچنان ریشه جدیدتر خود را نشان می‌دهند.

کپی لینک

لندرور سری III

تویوتا در کشورهای حاشیه خلیج اول جزو گزینه‌های اول برای آفرود است و لندرور کمتر به این منظور شناخته شده اما شیخ از این خودرو دست نکشیده و در کلکسیونش چندین نمونه لندرور از جمله نسخه 8 سیلندر 110 و وانت سری III سال 1972 دیده می‌شوند.

کپی لینک

تویوتا لندکروزر

این خودرو در موزه خودروی امارات با نام تویوتا جیپ شناخته می‌شود و نسخه‌ای کوتاه‌تر از مدل استاندارد است. لندکروزر یاد شده از سقف پارچه‌ای سود برده و شیشه جلوی آن تا می‌شود تا تجربه لذت بخشی را به ارمغان بیاورد. طراحی اصلی خودرو به سال 1984 بازمی‌گردد اما خودروی حاضر در کلکسیون شیخ رنگین‌کمان ساخت سال 1999 است.

کپی لینک

نیسان پاترول

دیگر خودروی نیسان در عجیب‌ترین کلکسیون خودرویی دنیا پاترول نام دارد. پاترول یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای کشور امارات است و خودرویی که مشاهده می‌کنید به چهارمین نسل آن تعلق داشته و فاصله بین محوری اش طویل‌تر از نسخه‌های استاندارد بوده و همچون بسیاری از خودروهای شیخ با نوار رنگین‌کمانی تزئین شده است. ظاهراً این پاترول بجای آفرود در رژه‌ها و مراسم رسمی مورد استفاده قرار گرفته است.

کپی لینک

سوزوکی جیمنی

سومین نسل جیمنی هرگز با شیشه جلوی تاشو عرضه نشده بلکه این خودرو توسط شرکتی خصوصی در امارات به این وضع درآمده است. همچنین سقف و درهای این جیمنی نیز حذف شده و یک میله یدک کشی نیز به بخش جلوی آن متصل شده است.

کپی لینک

زامیاد Z24

زامیاد Z24 در واقع وانت پیکاپ نیسان جونیور است که در ایران تولید می‌شود. ژاپنی‌ها سومین نسل جونیور را سال 1970 عرضه کردند و اگرچه تولید آن توسط نیسان در سال 1982 خاتمه یافت اما این خودرو همچنان توسط زامیاد تولید می‌شود و هم‌اکنون نیز قیمت بالای 700 میلیون تومانی دارد. جدیدترین زامیاد Z24 حاضر در کلکسیون شیخ از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌برد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.