درحالیکه ارزانترین خودروی صفرکیلومتر بازار کشورمان بیش از نیم میلیارد تومان قیمت دارد، در ادامه خواهیم دید با کمتر از نصف این رقم چه خودروهای کارکردهای در سال ۱۴۰۴ میتوان خرید.
طی چند سال اخیر با پرواز قیمت خودروها در بازار کشورمان، خرید خودروی نو برای خیلی از مردم غیرممکن شده است. در حال حاضر، کوییک و ساینا بهعنوان ارزانترین خودروی سواری کشورمان در بازار بیش از ۵۰۰ میلیون میلیون تومان قیمت دارند که از دسترس بسیاری خارج است؛ بنابراین، کسانی که خواهان خودرو هستند بهناچار باید سراغ نمونههای کارکرده بروند. به همین دلیل، در ادامه میخواهیم ببینیم هماکنون با کمتر از نصف قیمت یک کوییک صفرکیلومتر یعنی زیر ۲۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی میتوان خرید.
مطمئناً با این بودجه نمیتوان سراغ خودروهای مدل بالا و کمکارکرد رفت و باید بین خودروهای کارکردهٔ زیر مدل ۱۳۹۰ گزینههای مناسبتر را پیدا کنیم. ازآنجاییکه چنین خودروهایی معمولاً کارکرد بالایی دارند، بهتر است مدلهای کماستهلاکتر را انتخاب کنید که بعداً گرفتار هزینههای سنگین تعمیرات نشوید. به همین دلیل، با این بودجه هرگز خودروهای مدل پایینی مثل پژو ۲۰۶ توصیه نمیشود. با این توضیح، سراغ مناسبترین خودروهایی میرویم که میتوان با زیر ۲۰۰ میلیون تومان خرید. این خودروها را به ترتیب اولویت از بهترین تا بدترین معرفی خواهیم کرد.
۱-پراید مدل ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸
حدود قیمت: ۱۳۰ تا ۱۹۵ میلیون تومان
قطعاً مناسبترین خودرویی که میتوان هماکنون با زیر ۲۰۰ میلیون تومان خرید پراید است. این خودرو علیرغم تمام ضعفها و مشکلاتی که دارد، از مزیتهایی مثل فراوانی قطعات، استهلاک پایین و هزینههای تعمیر کمتر نسبت دیگر خودروها بهره میبرد که آن را به انتخاب اصلی با بودجههای پایین تبدیل میکند. البته با چنین رقمی باید سراغ پرایدهای زیر مدل ۹۰ بروید که عمدتاً بالای ۲۵۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند. همچنین بسیاری از این پرایدها با مشکلاتی مثل رنگشدگی بدنه و ایرادات فنی مواجه هستند اما با کمی جستجو در بین مدلهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸ میتوان نمونههای نسبتاً تمیز و قابلقبولی را پیدا کرد.
۲-امویام ۱۱۰ مدل ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱
حدود قیمت: ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان
اگر علاقهای به پراید ندارید و با زیر ۲۰۰ میلیون تومان به دنبال خودروی متفاوتی برای ترددهای شهری هستید، امویام ۱۱۰ گزینهٔ مناسبی خواهد بود. این خودرو با اندازهٔ کوچک، پیشرانهٔ کممصرف و استهلاک نسبتاً پایین، با چنین بودجهای میتواند یکی از انتخابهای معقول باشد. همچنین ازآنجاییکه امویام حدود یک دهه در تیراژ بالایی در کشورمان تولید شد، از لحاظ قطعات یدکی شرایط بهتری نسبت به دیگر خودروهای چینی دارد. البته با این بودجه صرفاً نسخههای سه سیلندر ۱۱۰ قابل خریداری است که تنها ۵۰ اسب بخار قدرت دارد و اگر خواهان نسخۀ قویتر چهار سیلندر هستید باید بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.
۳-پژو روآ مدل ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸
حدود قیمت: ۱۳۰ تا ۱۹۵ میلیون تومان
اگر به دنبال خودرویی با کابین جادار و ایمنی کمی بهتر از پراید و امویام هستید، میتوانید سراغ پژو روآ بروید که به لطف بهرهمندی از اتاق پژو ۴۰۵ فضای مناسبی را برای استفادههای خانوادگی فراهم میکند. همچنین ازآنجاییکه روآ از پیشرانهٔ پیکان استفاده میکند، هزینههای قطعات و تعمیرات فنی آن از پژو ۴۰۵ کمتر خواهد بود. بااینحال، اگر سراغ روآ رفتید باید با مشکلات همیشگی آن مثل کیفیت پایین قوای محرکه و سروصدای دیفرانسیل کنار بیایید. البته، ایرانخودرو در سال ۱۳۸۹ نسخهٔ بهبودیافتهٔ این خودرو را با نام روآ سال به بازار فرستاد که از پیشرانهٔ قویتر و ظاهر مشابه ۴۰۵ بهره میبرد و برخی مشکلات آن برطرف شده بود اما ارزانترین نمونههای روآ سال بیش از ۲۰۰ میلیون تومان دارند.
۴-پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵
حدود قیمت: ۱۵۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان
اگر نمیخواهید زیر کاپوت ۴۰۵ موتور پیکان را ببینید، با زیر ۲۰۰ میلیون تومان پژو ۴۰۵ هم میتوانید پیدا کنید اما باید سراغ مدلهای پایینتر بروید. با حدود ۱۹۰ میلیون تومان هماکنون میتوان ۴۰۵ مدل ۸۵ با کارکرد حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر پیدا کرد اما باید توجه داشته باشید که خودروهای پژو استهلاک بالایی دارند و چنین نمونههای قدیمی و با کارکرد بالا میتواند هزینههای سنگینی را برای تعمیر و نگهداری به شما تحویل کند. درهرحال، اگر با همهٔ این اوصاف بازهم خواهان ۴۰۵ هستید میتوانید نسخهٔ GLI را هم در نظر داشته باشید که از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶ با حذف آپشنهایی مثل آینهها و شیشههای برقی و قیمتی ارزانتر از GLX عرضه شد و هماکنون نمونههای نسبتاً کمکار آن را با قیمتی در حدود ۱۸۰ میلیون تومان میتوان پیدا کرد.
۵-سمند مدل ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶
حدود قیمت: ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان
سمند در سال ۱۳۸۰ روی خط تولید رفت و هماکنون میتوان اولین نمونههای آن را با قیمت زیر ۲۰۰ میلیون تومان خرید. ازآنجاییکه سمندهای اولین با همان پیشرانه XU7 پژو تولید شدند، در نمونههای کارکردهٔ این خودرو هم همان مشکلات ۴۰۵ یعنی استهلاک و هزینههای تعمیر بالا وجود خواهد داشت. علاوه بر این، با توجه به اینکه سمند بدنهٔ سنگینتری نسبت به ۴۰۵ دارد، در این نمونههای مدل پایین که کارکردی در حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر دارند، فشار بیشتری به قطعات فنی وارد شده و میتواند شرایط بدتری نسبت به ۴۰۵ داشته باشد.
۶-دوو سیلو مدل ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲
حدود قیمت: ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان
سیلو یکی از خودروهای محبوب بازار کشورمان بود که بین سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۴ تولید میشد و اگر خودرویی متفاوت از پرایدها و پژوهای تکراری میخواهید میتوانید سراغ نمونههای کارکردهٔ آن بروید. هرچند سیلو خودروی کماستهلاکی بود اما نمونههای کارکردهٔ آن که حتی از مدل زیر ۱۳۸۰ هستند، کارکردهای بسیار بالایی دارند (بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر) و کاملاً فرسوده شدهاند. همچنین قطعات سیلو هم نسبت به خودرویی مثل پژو ۴۰۵ سختتر پیدا میشود؛ بنابراین، اگر به سیلو علاقهمند هستید بهتر است روی مرز ۲۰۰ میلیون تومان به دنبال نمونههای مدل بالای ۱۳۸۰ با کارکرد نسبتاً پایین باشید.
۷-پیکان مدلهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳
حدود قیمت: ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان
تا اینجا به خودروهای کارکردهٔ زیر ۲۰۰ میلیون تومان پرداختیم اما اگر بودجۀ شما به زیر ۱۵۰ میلیون تومان محدود است، بهتر است سراغ پیکان بروید زیرا با این مبلغ اگر خواهان ماشینهای بالا باشید خودرویی فرسوده با کارکرد بسیار بالا و پر از مشکلات و ایرادات مختلف نصیبتان خواهد شد. با حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان اما میتوانید آخرین نمونههای تولیدی پیکان یعنی مدل ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ در شرایط مناسب و کارکرد زیر ۳۰۰ هزار کیلومتر پیدا کنید. هرچند پیکان از ابتداییترین امکانات رفاهی بیبهره است و سواری خشک و خشنی دارد اما به لطف سادگی و استهلاک پایین، حداقل کمتر شما را راهی تعمیرگاه خواهد کرد و با چنین بودجهای گزینهٔ مطمئنتری خواهد بود.
۸-رنو پیکی مدلهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵
حدود قیمت: ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان
اگر با زیر ۱۵۰ میلیون تومان خودرویی جمعوجورتر و مدرنتر از پیکان میخواهید، میتوانید سراغ رنو پیکی بروید. این خودرو هرچند اتاق قدیمی رنو ۵ را دارد ولی به پیشرانهٔ پراید مجهز است که هم استهلاک و هزینههای نگهداری پایینی دارد و هم شتاب خوبی را برای وزن سبک رنو فراهم میکند. در حال حاضر همچنین با حدود ۱۵۰ میلیون تومان میتوانید آخرین نسخهٔ این خودرو یعنی نیو پیکی را بخرید که با چراغهای جدید عقب و بچه گلگیرهای یکپارچه با بدنه، ظاهر بهتری دارد. البته پیکی کابین کوچکی دارد و برای افراد بلندقد مناسب نخواهد بود ولی با چنین بودجهای گزینهٔ قابلقبولی محسوب میشود و حتی در مدلهای ۱۳۸۳ به بعد به کولر هم مجهز است.
زیزیگولو
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط پیکان و پیکان وانت و پرایدهای مدل ۸۴ به پایین خرید
net
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳همون ادم با ۲۰۰ میلیون نخره دردش کمتره چون این ماشینهای مدل پایین دائم باید بروی تعمیرگاه و زجر بکشی
زیزیگولو
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته که میگیم تولیدات سایپا و ایرانخودرو آشغال هستن و چینیها هم یه مشت گاری و فرغون بدردنخور هستن ولی با این وضع موجود اکثریت مردم همین آشغالهای داخلی و فرغونهای چینی رو هم نمیتونن بخرن و مجبورن بسته بودجه و سرمایه اندکی که تو دستشون هستش برن سراغ همین ماشینایی مدل پایین و زوار دررفته که گفتم ……. هدف من دست انداختن و مسخره کردن مردم نیستش چون حقیقتاً نمیشه مردم رو قضاوت کرد واسه اینکه خیلیا یا بخاطر اینکه تو شهرای بزرگ هستن حتماً یه ماشین واسه زیر پاشون میخوان یا خیلیا بخاطر شرایط کاری مجبورن همچین کاری بکنن و یا ……….. به هر دلیل دیگه ای به ماشین احتیاج دارن وگرنه اگر مجبور نبودن سوار چنین ماشینایی نمیشدن
زیزیگولو
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳درود بر هموطنان ایرانی ❤️❤️❤️❤️❤️ هر ایرانی لایق بهترینهاست
Titanium
۲۳ فروردین ۱۴۰۴زیزیگولو چند وقته نیستی تو سایت:/
Mercedes
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا ترجیح میدم از مترو استفاده کنم واسه سلامتی هم مفید تره 😂
Lyting
۲۹ فروردین ۱۴۰۴ولی واسه شهر ما مترو نداره چی؟
TOYOTA ARAS @NOSRTI
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳عزیزم ریو فقط هر ۴ تا ۵ سال یک بار تعمیر میخواد
حتی
دوو
یا
پیکان
Hadi
۲۳ فروردین ۱۴۰۴روآ مدل ۸۶ داریم از صفر دست خودمون بوده بعد از حدود ۱۷ ۱۸ سال و حدود ۳۰۰ هزار کارکرد هنوز موتورش باز نشده و روغن هم روی ۷ یا ۸ هزارعوض میکنیم فقط واشر در سوپاپ که پوسیده بود و روغن میداد عوض کردم ولی گیربکس ماشین بخاطر اینکه دست مکانیک نابلد بوده خورد شد و گیربکس تعویض و یکبار هم تعمیر شد و یکبار هم پلوس عقب خورد کرد که اونم تقصیر خودم بوده 😅
Gforce
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بنظرم اگه میخواین تا ۲۰۰ تومن ماشین بخرین یه ۵۰ تا ۱۰۰ تومن روش بزارین چون با این قیمت گزینه هایه بهتری رو میشه خرید
Mohammad
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط میشه یه موتور خرید
سمت چهارچرخ نمیشه رفت
JaMsHiD
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳تویوتا کریسیدا ، کرولا ، کرونا ، کراون ، میتسوبیشی لنسر ، گالانت ، نیسان پاترول ، آلتیما قدیمی ، بنز دانشجویی ، هوندا آکورد و غیره
عباس
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دمت گرم فقط بنز و میتسوبیشی و نیسان صد و پنجاه سال کار میکنن
KAIZEN
۲۳ فروردین ۱۴۰۴JaMsHiD
این ماشینا فوق العاده اند ولی الان خریدشون اصلا توصیه نمیشه
گرفتاری زیاد دارن
دوستانی هم که بین پراید و ام وی ام 110 موندن کافیه قیمت لوازم یدکی این دو تا رو مقایسه کنن دستشون میاد کدوم بهتره
پراید با تمام معایبش 100% بهتر از ام وی ام 110 است
Saeed
۲۵ فروردین ۱۴۰۴نگه داری اونا کار هر کسی نیست و علاقه میخواد
حسن
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته وضعیت بده اما قطعا خودرو بهتر از موتوره الان یه اسکوتر بی خاصیت 150 تومنه با همون پول میشه پراید و روا خرید مطمئن باش حتی به صرفه تر از موتوره اکثر موتورها قیمت قطعاتش با خودرو یی مث پراید برابری میکنه
mercedes
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظر من بهترین گزینه ریو هست بعد لیفان520
🤡
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳من با ۲۰۰ تومن تویوتا کریسیدا میخرم
عباس
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳نه دیگه کرسیدا کمتر از سیصد ملیون نیست
Galant.VR4(JDM)
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بهترین گزینه اول دوو بعد ریو بقیه بدرد نمیخورن
همینطور میتسوبیشی لنسر و گالانت هم میشه خرید
Mr. gt c
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یه کفش پیادهروی خوب
JaMsHiD
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳لنسر ، گالانت ، آکورد ، بنز دانشجویی ، تویوتا کرولا و کرونا و کراون کلاسیک و ….
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳دوستان تو این رنج
ماشین میگیرید یا پراید بگیرید یا پژو یا آردی
سراغ سمند نرید
چون یه سمند سالم حداقل ۳۰۰ میلیون قیمتشه الان با ۲۰۰ تومن یه سمند پوکیده که اندازه تویوتا کارکرد داره بهتون میدن که اندازه لندکروز خرجش باید کنی تا راه بره
آردی و روآ هم من میگم سراغش نرید
نه که بده ها!
ولی به عنوان ماشین اول دف عقب زیاد خوب نیست
میتونین برای ماشین دوم که دف عقبه بخریدش و برای دریفت درستش کنید و موتورو تقویت و توربو کنید
من خودم ۴۰۵ یا ریو یا سیلو تو این رنج انتخابم هست
قیمت ماشین هم متاسفانه خیلی بالا رفته
دوستان دقت کنید اگه ۵۰ میلیون بیشتر کنید بودجتونو میتونید یه فولکس گل خوشگل بخرید از همشون بهتره من شاید چند وقت دیگه فولکس گل بخرم یا سیلو
ممدقلی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اتفاقا اردی ای انژکتوری رو اگر یه سرویس ظاهری و موتور در حد 30 میلیون براش انجام بدی و البته دفر تویوتایی بندازی که خرجی هم نداره اونقدر حیلی ماشین خوبی خست برای روزمرگی و دانشجویی
پیکان هم از 60 میلیون تا 100 میلیون ارزش داره نه بیشتر مدل 77 تا 80 هم قیمت موتور هوندا بخر لذتشو ببر نوستالژی هم هست بعدا میتونی برا قیافش خرج کنی موتورشم بدون مرگه
Lyting
۲۳ فروردین ۱۴۰۴فولوکس گل ماشین فوق العاده خوبیه ولی زیر ۲۰۰ میلیون سخت پیدا میشه و یا خرج داره
بنظرم میتونید پراید کم خرج بخرید که تمیزتره
amirboss
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳با این پول انتخواب بین بد و بد تر هست.
بعضیا میگن ماشین خارجی بهتره ولی خوب هر چی باشه دیگه عمر مفیدش چند سال پیش تموم شده باید به فکر پیدا کردن قطعات یدکی استوک یا نو با قیمت های کهکشانی باشید.حالا تو تهران کم تر دغدقه پیدا کردن قطعات یدکی برای خودرو های خارجی هست تا شهرستانها.
ماشین های ایرانی جدا از کیفیت شخمی که دارن باز دغدقه پیدا کردن قطعات یدکی رو ندارید و از لحاظ پلمپ بودن و قیمت باز از ماشینای خارجی بهتر هستن.
یه کم شناخت علم مکانیک تو این خودرو ها ضروریه وگرنه بلانسبت باید زین بندازید به تعمیرکارها سواری بدید
علیرضا ۷۷۱۴
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بنام خدا.با این پول انتخاب بین بدترو بدترین هست نه بد و بدتر گرامی .فرمایشات بعدی شما تقریبا صحیح ودرست است . نکته مهم اینکه کلا خودروی بدون تصادف جدی که درعین کارکرد بالا هنوز قابلیت استفاده رو داشته باشه معمولا به سادگی پیدا نمیشه وعلتش هم واضحه چون فروشنده جز مشکل مالی دلیلی برای فروش نداره و معمولا حتی افرادی که به دنبال اصطلاحا تبدیل به احسن !؟ کردن خودرو هستند هم خودروی بدرد بخور خودشون رو به دوست و آشنا میفروشند وگیر من و شما گرامی نمیاد …..
NR
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳هزینه بازسازی خودرو های موجود تو بازار چطوره؟
مثلا یه مزدا 323 بازسازی کلی (البته به جز فنی و موتور) چقدر هزینه ممکنه برداره؟
KAIZEN
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳تو این رنج قیمت فقط پراید
بقیه شون دردسر داره
ماشینای وارداتی دهه 90 هم بدرد روزمره نمیخورن دردسر دارن
اگه کمی بوجه تونو بیشتر کنید میتونید تیبا بگیرید که بازم کم دردسره
ممدقلی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اردی و پیکان رو بیشتر ترجیح میدم به پراید ارابه مرگ ولی تو سگ جون بودن موتور پراید بزنده هست
Amin
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳پرایدم مدل ۸۹ هست۸ساله دست کنه و فقط یه بار گیربکس تعمیر کردم گزینه بهتر وجود ندارد یا قطعاتشون گرونه یا استحلاکشون زیاده
KAIZEN
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳آقای دهقان چند روزه با گوشی کامنتها ثبت نمیشن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳من امتحان کردم و مشکلی نداشت
حسن
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳برای کسانی که میخوان بخرن
اول پراید – روا سال مدل 89 – ریو سالم – دوو سالم
بقیه از نظر هزینه خیلی خرج دارن برعکس تصورات الان پیکان خودروی پر هزینه ایه و قطعاتش بسیار گرونن و کم گیر میاد
اما اگه کلا میخواید بدون شک تصمیم بگیرید پراید و روا سال را انتخاب کنید تو همین سن هم مرگ ندارن خرج هم ندارن
ای ام بنگاهی باسابقه
SRT
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳توی متن منتظر بودم به سرطان بودن ۲۰۶ اشاره بشه که خیلی سریع انتظارم تموم شد
۹ ماه یه مدل ۸۵ شو داشتم اندازه ۹ سال پیر شدم.
عباس
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خوب که نخریدم یه نفر میگفت ماهی ده ملیون هزینه میکنم والا نمیدونم چکار میکرد که اینطور خرج داشت بعد از مدتی یه کرسیدا خریداری کرد حدود دو ماه گذشته بود گفت الان میدونم ماشین چیه یه جت زمینی هست بعد از چهل سال یا سی سال هنوز نتونستن یه چراغ کوچک کنار سوئیچ بزارن ولی کرسیدا چهل سال پیش گذاشته
عباس
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳وجدانا از سمند بد نگید ماشین خوبی هست البته اگر اذیت نشده باشه خدایی خوبه،،، بعضی ها دنبال قشنگی هستن و بعضی ها دنبال کم مصرف بودن،،، تو این رنج قیمت گزینه های خوبی هستند انواع تویوتا ها و مزداها و ریو و هوندا ها مردم دیگه دنبال محکمی نیستن یعنی جان خودشون برا خودشون مهم نیست
ممدقلی
۲۵ فروردین ۱۴۰۴حرفتون درسته سمند ماشین خوبیه خصوصا با موتور پژو چون ef7 بعد مستحلک شدن اندازه زانتیا خرج داره و به درد خرج کردن هم نمیخوره . ولی ماشین باید استخون دار باشه و از نظر فنی و ظاهری حداقل نیاز رو براورده کنه که زیر 250 تومن همچین ماشینی نیست متاسفانه
محمود
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳رنو پیکی مدل ۸۵ هم گزینه جمع و جور و کم خرجیه برای توی شهر.
سهیل
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳با این بودجه بهترین گزینه پراید هست نه استهلاک پژو و سمند را داره و نه قیمت قطعاتش به اندازه اونا گرونه و به اندازه پیکان هم قدیمی نیست و حداقل شتاب و امکاناتش بهتر از پیکانه
Alireza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یادش بخیر یه زمانی پراید ۲ میلیون بود
کاربر
۱۴ بهمن ۱۴۰۳دویست تومن رو به این لگنا ندید سنگین ترید وسلام
Lyting
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بعضیا لازم دارند ولی پول نقد کمی دارند یا برای استفاده به عنوان ماشین دوم میخوان یا به عنوان اولین ماشین برای آموزش رانندگی میخرند
Yaghoob
۲۳ فروردین ۱۴۰۴به نظرم خرید یه پراید معقول تره
در کمال تعجب کیفیت پراید های قدیمی از ساینا و کوئیک بالاتره. و در صورتی که کارکرد بالایی نداشته باشه خیلی اذیت کننده نیست
mickeyy
۲۳ فروردین ۱۴۰۴با این مبلغ ماشین نخرید بیشتر به نفعتونه از اتوبوس و مترو استفاده کنید یا یک موتور سالم بخرید از همون استفاده کنید تا پولتون به حدود ۴۰۰ برسه بعد ماشین بخرین ولی به هر حال اگه واقعا مجبورین و حاضرین ریسک کنید فقط و فقط پراید بخرین چون در هر صورت تمام این گزینه ها به شدت فرسوده هستن و قراره وقتی زیادی رو توی تعمیرگاه بگذرونید حالا اگه پراید بخرید کمتر جیبتون رو خالی میکنه و دستتون جلوتر میفته
SS
۲۳ فروردین ۱۴۰۴متاسفانه انتخاب خوبی وجود نداره
اگر چه برای خرید صفر همین مدل ها که بی کیفیت تر هم هستن باید چند برابر پول بدید
به نظرم هر کدوم رو میخواید بخرید پول اورهال اساسی رو هم کنار بزارید
ماشین ۲۰ سال کارکرده صفر کیلومتر هم باشه خرج داره چون همه چیزش پوسیده مگر اینکه شخص قبلی کارها رو انجام داده باشه که شخصا ترجیح میدم قیمت پایینتر بخرم و خرج هاش رو خودم انجام بدم
Taha Ayoobi
۲۳ فروردین ۱۴۰۴پی کی
امیرمحمد
۲۴ فروردین ۱۴۰۴میتونه گزینه خوبی باشه بسته به اولویت ها
ولی طبق چیزی که شنیدم تعادل افتضاحی داره
میگن توی سرعت های بالای ۹۰ کیلومتر بر ساعت خودرو اصلا هیچگونه تعادلی نداره و به راحتی چپ میکنه
از لحاظ وزن بسته به تیپ و مدل یه چیزی بین ۸۱۰ تا ۸۳۰ کیلوگرمه و از پراید صبا سبک تره (وزن پراید نسیم ۷۹۰ کیلوگرمه)
باشو
۲۴ فروردین ۱۴۰۴پیکان 82دارم هم دنا 402 پیکان هنوز موتورش فابریک همه جا باش میرم از کوه و دره تا رودخونه و وسفر فقط روغن و بنزین اما دنا پیرم کرد تا الان دوبار موتورش پوکیده الآنم روغن ریزی شدید داره اسیرم کرده اما بنازم پیکان انژکتور هم هست نازنین هنوز هیچ جا منو نزاشته دنا پارسال تو اتوبان قم شاتون زد 16تومن دادم یدکش آورد تا خونه تا الان اسیرم ازش
🌪️ Tornado 🌪️
۲۴ فروردین ۱۴۰۴پژو 2000 اگه سالم باشه گزینه جذابی هست توی این رنج قیمتی
از 1800 بهتر و کم استهلاک تر هست چون موتور هاشون فرانسویه و بخاطر اینکه رادیاتور فابریکی مسی دارن و موتورش هم در دمای پایین تری کار میکنه به ندرت واشر میزنه شتاب و قدرتش هم که یکم بهتر از 1800 هست
گاس فرینگ
۲۵ فروردین ۱۴۰۴قدیم ها کاربراتور تعمیرکار بیشتری داشت و سر همون پژو ۲۰۰۰ (که در واقع ۱۹۰۰ بود و مثل ۲۰۶ که شد ۲۰۷ ایران خودرو این رو هم عددشو گنده تر کرد) از ۱۸۰۰ محبوب تر شد (همین طور که الان چون چیزی از توربو جی دی آی سرشون نمیشه میگن ماشین توربو جی دی آی سرطانه) ولی الان اوضاع کامل برعکسه موتور ایکس یو ۷ اگه دوگانه اش کنی عملکرد بهتری نسبت به موتور پیکان و پراید داره معمولا مدل هایی که توی این رنج میشه خرید از ظاهر افتادن پس دنبال ماشینی باشین که بیشتر رنگ شدگی داشته باشه (مثلا چیزی که توی ماشین خودمون بود حدود سالای ۹۵-۹۶ اون درپوش پخش که باز و بسته میشه خراب شد و بسته نمیشه درِ جعبه داشبورد هم یکی دوسال بعد همینجوری شد اون با تف مالی درست شد) این مدل ها (اوایل دهه ۸۰) اون سالا داخلی سازیشون کم کم داشت زیاد میشد (مثلا مدل ۸۳ که ما داریم شیشه هاش آرم پژو و سیکیوریت و Saint gobian glass داره ولی فکر کنم از یکسال بعدش شیشه ها رو داخلی میکنن) ولی در طول این سالها بخشی از قطعات فنی و ظاهری شون خواه ناخواه با قطعات ایرانی عوض شده از شیشه جلو و آینه بغل بگیر تا… مثل ۲۰۶ هم نیست که بگی مدل پایینا سیستم برقش مولتی پلکسه و فلان آپشن فابریک پژو رو میشه روش فعال کرد و نصب کرد زمان داخلی سازی ۴۰۵ برخلاف ۲۰۶ روابط با پژو درست بود و نقشه های پژو رو داشتن البته بعضی هاش مثل سیستم سوخترسانی نقشه های قدیمی بود که برای همون جریان آتش سوزی ها پیش اومد نکته بعدی این که مدل های پایین از مدل های بالا سنگین ترن به خاطر آلیاژ با کیفیت تر بدنه و این شاید تو شتاب موثر باشه و داشبورد مدل پایین شاید مانیتور روش خوب نشینه (قدیم ها خیلی پایین مانیتور میزدن ولی تازگی یه مدل جدید اومده جاش بالاتر و منطقی تره) ولی در سایر موارد دست بالا نسبت به داشبورد های ۹۲ به بعد داره فرمون مدل بالا هم خیلی بزرگه ممکنه کار باهاش سخت باشه همون فرمون فابریک خودش بهتره با قیافش هم حال نکردین فرمون مدل پایین پژو پارس بندازین یا اگه تونستین بخورونین فرمون تیپ ۲ تا حالا کسی ندیدم رو ۴۰۵ فرمون ۲۰۶ بندازه ولی حدس میزنم شدنی باشه البته بوقش دهستان میشه چون ۲۰۶ بوقش وسط فرموده ۴۰۵ رو دسته راهنما
🌪️ Tornado 🌪️
۲۶ فروردین ۱۴۰۴من خودم عاشق 2000 هستم و این موتور علاوه بر نداشتن ایرادات برقی تسمه تایم هم پاره کنه سوپاپ کج نمیکنه چون موتور تداخلی نیس کلا جواهری هست این xu9
گاس فرینگ
۲۵ فروردین ۱۴۰۴یه زمان با این پول به آدم راوفور صفر میدادن یا “یه سانتافه صفر با یه پراید صفر روش”
محمد کیان شهسوار
۲۵ فروردین ۱۴۰۴آقا همه ی حرفای شما حق
ماشینای ایرانی خیلی خوب نیستن همون انتخاب اصلی میتونه پژو و پراید و پیکان باشه ولی من متعجبم که چجوری دوو سیلو که خیلی خوبه و ام وی ام ۱۱۰ داخل لیست هست،ولی دوو ماتیز نیست.
شایدم خوبش گیر نمیاد و من خبر ندارم:/😅
من داخل آمل زندگی میکنم داخل آمل یکی دوتا فیات ولنا(اگه اسمش رو درست گفته باشم)نقره ای هستش نمیدونم قیمتش چنده
محمد کیان شهسوار
۲۵ فروردین ۱۴۰۴آقا اسم فیاته سی ینا بود اشتباه گفتم😅😅🤣
علی
۳۱ فروردین ۱۴۰۴ما با 210 تومن تویوتا راوفور خریدیم !!!😐😐😐☹🤯🤯
مجید
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴چقد ما ایرانیا بدبختیم و به کم یا ناچیز خودمونو راضی میکنیم.همه ماشینایی که دوستان نام بردن همگی مال پدران ماها بوده و با گذر زمان دوباره ما باید همونارو ارزو کنیم و با سختی بخریمشون و عزیزانمون رو سوار کنیم.با احترام به همه اونایی که حتی همینا ارزوشونه بخرن و سوار شن و کلی کیف کنن باهاش.باور کنید خودمم نمیدونم چی میخوام بگم شما حلال کن دوست دانا و با شرف.