زیر برند تمام الکتریکی فولکسواگن با سرعت به رشد خود ادامه میدهد و کراساوور جدید ID.4 به تازگی روانه بازار شده است. این خودرو پس از هاچبک ۵ درب ID.3 دومین محصول از این خانواده بوده اما ظاهری متمایزتر و شیکتری را ارائه میکند.
با قیمت پایه ۳۷۸۰۰ پوندی برای تریم فرست ادیشن (پس از اعمال مشوقها) و با توجه به اینکه ID.4 موردبحث با باتری بزرگتر ۷۷ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری و تجهیزات زیاد موجود، به نظر میرسد محصول پاک فولکسواگن قیمت نسبتاً مناسبی دارد. این موضوع به ویژه زمانی خودش را نشان میدهد که شما هزینههای پایین شاسیبلند الکتریکی فولکسواگن را با نمونههای بنزینی یا حتی هیبریدی مقایسه کنید.
استفاده از شارژر خانگی ۷.۲ کیلووات ساعتی برای شارژ باتری هزینه ۱۱.۰۹ پوندی داشته و زمان بیش از ۱۲ ساعت را طلب میکند؛ اما این خودرو با شارژر سریع ۱۲۵ کیلوواتی نیز هماهنگ بوده و ۸۰ درصد باتری را میتواند در حدود ۳۵ دقیقه شارژ کند. فولکسواگن مدعی است شما در نیم ساعت میتوانید برد حدود ۳۲۰ کیلومتری را به دست آورید.
شعاع حرکتی کل این خودرو بر پایه تستهای WLTP برابر با ۴۹۹ کیلومتر اعلام شده که ما در یک روز سرد و با روشن بودن برخی تجهیزات به برد حدود ۳۸۰ کیلومتر رسیدیم. البته متوجه شدیم که برد پیش بینی شده ID.4 به همان اندازه مسافت طی شده کاهش مییابد.
این خودرو در زمان حرکت وضعیت ریلکسی دارد. علیرغم اینکه مدل فرست ادیشن از رینگهای ۲۰ اینچی استفاده میکند اما سواری و هندلینگ آن خوب میباشد. در جادههای مستقیم یا پر پیچ و خم وضعیت خودرو پایدار بوده و تنها چالههای بزرگ میتوانند آرامش آن را خدشهدار کنند. برای کنترل وزن بیش از ۲ تنی فولکس سواری باید اندکی سفت باشد اما سفتی آن به اندازهای نیست که انتظارش را دارید. عملکرد اولیه سیستم تعلیق نرمتر و پایدار بوده بنابراین دست اندازهای کوچک به خوبی جذب میشوند و چالههای بزرگ هم لرزشهای زیادی را روانه کابین نمیکنند. برخی تکان ها در بدنه دیده میشوند که قطعاً بیشتر از یک شاسیبلند خانوادگی عادی نیستند.
فرمان ID.4 نیز جزو نقاط قوت این خودرو بوده و توازن خوبی بین راحتی و پایداری برقرار کرده است. علیرغم وزن نسبتاً بالایی که ID.4 دارد شما حس خوبی نسبت به شاسی خواهید داشت بنابراین تکان های خودرو به اندازهای نیست که فکرش را میکنید. فرمان هم دقیق بوده و در کل دقت کافی برای تغییر جهتهای سریع را دارد.
باید به این نکته اشاره کرد علیرغم وجود قدرت مناسب و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متری، ID.4 هرگز به اندازه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۵ ثانیهای ادعایی سریع حس نخواهد شد.
ما همواره گشتاور آنی خودروهای الکتریکی را تحسین میکنیم اما احساس میشود فولکسواگن بهطور ویژه پیشرانه الکتریکی ID.4 را مجبور به عملکرد نرمتر کرده است. این امر باعث ایجاد رفاه زیادی در کابین شده اما شتاب گیری آن طبق انتظارات نیست.
همچنین ترمز احیا شونده این خودرو نیز در حالت B به اندازه برخی رقبا گیرا نیست. برخلاف رقبایی همچون مرسدس EQA، فولکسواگن ID.4 تنها دو حالت برای انتخاب این سیستم دارد.
حالت استاندارد به گونهای است که در زمان برداشتن پا از روی پدال گاز کاهش اندک سرعت رخ میدهد اما اگر در شهر باشید حالت دوم نیز برای رانندگی تک پدالی کفایت نخواهد کرد. ما دوست داشتیم یک حالت قویتر دیگر برای رانندگی راحتتر در شهر وجود میداشت.
البته باید گفت به خاطر نصب پیشرانه در عقب، دایره گردش خوبی وجود دارد. علیرغم برخی کاستیها در قوای محرکه، ID.4 همچنان پرفورمنس کافی را برای اکثر خریداران داشته و تواناییهای گستردهای را نشان میدهد.
دیگر نقطه قوت این خودرو تکنولوژیهای بکار رفته است به گونهای که شاهد صفحهنمایش ۱۰ اینچی، ناوبری، اندروید اتو و اپل کارپلی، چراغهای LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، دوربین دندهعقب، AEB، دستیار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و داشبورد دیجیتال خواهید بود.
خود صفحهنمایش روشن و تیز است و به سرعت به دستورات پاسخ میدهد.
یکی از موارد قابلذکر سیستمهای ارتباطی ID.4 است. مالکان سه سال اشتراک سرویس کانکت پلاس فولکسواگن را دریافت خواهند کرد که با آن میتوانید به ۱۵۰ هزار جایگاه شارژ در اروپا دسترسی پیدا کنید.
به غیر از این موارد ID.4 همان چیزهایی را دارد که شما از یک خودروی عادی میخواهیم. پلتفرم MEB باعث شده فضای کابین و بار خوبی وجود داشته باشد. شاسیبلند الکتریکی فولکس جادار بوده و خبری از تونل مرکزی در کابین نیست و سه نفر در بخش عقب کابین مشکل چندانی نخواهند داشت.
همچنین فضای سر و پا نیز خوب بوده و تنها شیشههای عقب نسبتاً کوچک باعث میشوند کمی احساس تنگی به وجود آید. فضای بار ۵۴۳ لیتری نیز کاملاً پاسخگوی یک خانواده است.
فولکسواگن ID.4 یک خودروی الکتریکی بسیار خوب است که در قامت شاسیبلند خود بهتر از مدل کوچکتر ID.3 ظاهر شده است. ما دوست داریم سیستم ترمز احیا شونده بهتر و برد واقعی بیشتری را شاهد باشیم اما دومین عضو خانواده ID فولکسواگن امیدوار کننده ظاهر شده است. این خودرو جذابترین محصول این برند میباشد.
مشخصات فولکسواگن ID.4 فرست ادیشن پرو پرفورمنس
- قیمت: ۳۷۸۰۰ پوند (پس از اعمال مشوقها)
- باتری: ۷۷ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی
- قدرت/گشتاور: ۲۰۱ اسب بخار/۳۱۰ نیوتون متر
- گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۵۹ کیلومتر در ساعت
- شعاع حرکتی: ۴۹۹ کیلومتر
Ramin
۱۳ فروردین ۱۴۰۰فولکس واگن ID.4
۳۷ هزار پوند میشه ۴۲ هزار دلار.
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر. شتاب ۰ تا ۱۰۰ = ۸.۵ ثانیه
میزان پیمایش = ۴۹۹ کیلومتر
.
بزارید یه نگاهی به شرق بی اندازیم !
BYD تانگ مدل برقی.
۲۵ الی ۳۴ هزاردلار
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر . شتاب ۰تا ۱۰۰ = ۴.۵ ثانیه.
میزان پیمایش = ۵۱۵ کیلومتر.
( تکنولوژی خودران سطح ۲ + اتو پارک هم اضافه کنیم )
نمیدونم مبلغ ۴۲ هزار دلار به ID.4 بدم که شتابش کنده میزان پیمایش کمتر میره
ولی برنده…
یا ۳۴ هزار دلار به تانگ بدم که شتابش خوبه. میزان پیمایش خوبه. قیمتشم مفته.
ولی برند معرفی نیست…
خودتون قضاوت کنید…
برند بودن ولی میزان پیمایش و تکنولوژی کم…
نابرند بودن ولی میزان پیمایش و تکنولوژی بالا….
Amirreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰اینو فراموش نکن که اون بی وای دیه ولی این فولکسه
کوشا
۱۳ فروردین ۱۴۰۰باهات موافقم آقای رامین. خیلی عجیبه چون اگه سابقه ی کامنتام رو نگاه کنی تقریبا یک چهارم کل نظراتم کل کل باهات بوده:))) در هر حال نکته دیگه ای که خیلی مهم هم است اینه که فولکس واگن دیر تر شروع کرده به الکتریکی ساختن و byd تو این زمینه خیلی جلو تره و دیگه مثل بنزینی ها نمیشه سابقه ی کم چینی ها رو زد تو سرشون!!! اگه همین الآن قرار باشه انتخاب کنم احتمالا byd رو انتخاب می کنم( خدا منو ببخشه!!!) ولی احتمالا تا چند سال دیگه شرایط طور دیگه ای هست... چون vw سرمایه گذاری سنگینی رو الکتریکی ها کرده! شاید بگی چینی ها دست رو دست نمی زارن ولی باید بدونی که هزینه ی تحقیق و توسعه ی vw چند برابر کل درآمد خالص byd و هونگکی و چانگان و … هست!!! و آلمانی ها هم ثابت کردن که هیچ وقت نمی ذارن کسی تو صنعت حداقل بهتر از اونا باشه. یه نکته ی دیگه هم هست و اونم اینه که طراحی فولکس واگن کمِ کم حداقل ده سال از تانگ جلوتره... حتی ماشین های ده سال پیش vw هم از تانگ خوشگل ترن! اینم نکته ی خیلی تعیین کننده ای میتونه باشه!!!
Ramin
۱۳ فروردین ۱۴۰۰اقای کوشا… حرف شما Byd خب درسته…
NIO رو چی میگی ؟
ES8 با برد ۵۴۵ کیلومتر شتاب ۴.۸ ثانیه. تازه خیلی جذابه. ( البته قیمتش ۵۵ هزار دلاره!) ES6 هم خوبه. NIO et7 هم که با هر بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر میره. ?
NIO و X peng خیلی خودرو هاشون خفنه.
X peng p7 با هر بار شارژ ۷۰۷ کیلومتر میره. ?
چین با سرمایه گذاری عظیم رو برقی ها داره میتازه مخصوصا خودرو های برقی ارزان.
البته همه چیز را زمان مشخص میکنه…
Mahdi
۱۴ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز برند بی دلیل بزرگ نمیشه زحمت باید کشید مثل یه درخت می مونه که باید براش زحمت کشید ماشین چینی توی اروپا فروش آنچنانی نداره من واقعا تا حالا تو خیابون ماشین چینی ندیدم ولی فولکس مثل پراید می مونه
Reza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰از هر نظر عالیه فقط کاش شعاع حرکتیش یکم بیشتر بود . فعلا نئو چین با ۱۰۰۰ کیلومتر یا هربار شارژ مقام اول رو در اختیار داره.
MahyarM.A.R
۱۳ فروردین ۱۴۰۰گرون تر هم هست دوست عزیز اگه برد اینو و برد تسلا ایکس رو در نظر بگیری با قیمت کاملا خودت متوجه میشی ولی اگه سرعت رو مقایسه کنی واقعا اندازه پولش و حتی بیشتر هم سرعت میده ولی من کلا از برقی خوشم نمیاد ولی شاید اینو به تسلا ترجیح بدم
Sina10
۱۳ فروردین ۱۴۰۰قیافه ی زیبا
کابین بسیار زیبا
برد متوسط ، توی متن هم گفته برد واقعیش خیلی کمتره ( این مورد توی اکثر برقیا هست)
قیمت خیلی مناسب
حداکثر سرعت خیلی کم( این مورد نقطه ضعف همه ی برقیاست)
شتاب و قدرت ضعیف
جادار و کاربردی
با توجه به این بررسی نمره اش تقریبا میشه ۷.۱ از ۱۰
محمد
۱۳ فروردین ۱۴۰۰با سلام خدمت تحریریه محترم سایت پدال امروز چند بار در ساعات مختلف با مرورگر کروم خواستم وارد سایت بشم هر بار با پیغامی مواجه شدم(به زیان لاتین ) که نوشته شده سایت مورد نظر غیر ایمن هست و کنار آدرس سایت علامت مثلث خطر نمایش داده میشه.بعد از کلی تلاش وقتی به سختی وارد سایت میشم مطالب کامل لود نمیشه بخصوص عکسها.هم با وای فای و هم با ال تی ای این مشکل رو دارم.لطفاً سرور یا قسمتهای مربوطه رو برسی کنید.با تشکر و آرزوی موفقیت.
شاهین
۱۳ فروردین ۱۴۰۰سلام وقت بخیر
ان شالله در اسرع وقت درست میشه.
تشکر از شما
بهزاد
۱۳ فروردین ۱۴۰۰سلام شاهین جان.
فکر کنم تو این دو ماه اخیر حداقل ده بار هیستوری گوگل را پاک کردیم تا وارد سایت پدال بشیم و الانم دو روزه پیغام غیر ایمن بودن میده.
خیلی از اوقات هم کامنت ثبت نمیشه و ارور میده.
با تشکر از تیم خوب پدال.
سردبیر
۱۴ فروردین ۱۴۰۰درود بر شما
این موضوع تاشی از پایان لایسنس https سایت هست و مشکلی که در ثبت لایسنس جدید ایجاد شده. امیدواریم ظرف چند ساعت آینده حل شود.
ممنون از حوصله و تحمل شما همراهان همیشگی
ارادت
شاهین
۱۴ فروردین ۱۴۰۰سلام وقت بخیر همونطور که اقای سردبیر فرمودن مشکل حل شده. ارادتمند همه عزیزان
Amirreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰چقد طراحیش بامزه و فانتزیه ، به عنوان یه کراس اور شهری واقعا طراحی جذابی داره ، داخلشم طبق معمول زیباست
Mahdi
۱۴ فروردین ۱۴۰۰دوستان اگه شما بودید بین تسلا ۳ مدل استاندارد و ID.4 کدومو انتخاب می کنید می دونم کلاس ها با هم فرق داره ولی قیمت دوتاشون در یه حده
ممنون میشم اگه دلیل انتخابتونو هم بگید
مریم
۱۴ فروردین ۱۴۰۰اقا چرا byd ؟؟ همین برادر کوچک تر iD4 یعنی فولکس واگن iD3
فولکس واگن iD3
شتاب ۰ تا ۱۰۰ = ۳/۷
برد = ۴۳۰ مایل
قیمت = ۳۴ هزار و ۹۹۵ یورو
هم مارک میخری با پول ماشین چینی و هم طراحی زیبایی داره
مهدی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰یه ماشین کوچیک و جمع و جور و شهری و ساده اما همه خیلی دوسش دارن این ماشین هم خیلی ماشین به راحتی هست و
فولکس واگن هم باید همچین ماشینی تولید کنه