تست داینوی فولکس گلف R جدید، بازهم عادت جالب ژرمنها!
به نظر میرسد خودروسازان این روزها روند مشابهی را در پیش گرفتهاند و آنهم اعلام قدرت کمتر خودروها نسبت به واقعیت میباشد. قبل از این موستانگ شلبی GT500 و مک لارن به خاطر این کار مشهور شدهاند. برای اولین بار شاهد تست داینوی هاچبک داغ فولکسواگن گلف R جدید هستیم و اگر اعداد به دست آمده صحیح باشند این روند ادامه داشته هرچند این بار اختلاف کمتری نسبت به سوپرکارهای یاد شده وجود دارد.
این کلیپ را آرشی همیلتون ریسینگ در یوتیوب بارگذاری کرده و در آن شاهد تست گلف R جدید هستیم. این خودرو فقط چند صد کیلومتر کار کرده و پیشرانه 2 لیتری آن حتی آببندی نیز نشده است. با توجه به اینکه توصیه شده خودروهای صفرکیلومتر در چند صد کیلومتر ابتدایی با اندکی مراعات رانده شوند بنابراین این خودرو شاید در آینده سرنوشت چندان جالبی نداشته باشد.
بخش اعظم این ویدئو به سخنان مالک خودرو درباره تیونینگ آن میگذرد اما تست داینوی گلف R جدید با حالتهای رانندگی نرمال و مسابقهای انجام میشود. به عنوان یادآوری باید گفت این خودرو قدرت رسمی 315 اسب بخاری دارد که به معنی 320 اسب بخار متریک و 235 کیلووات میباشد. البته به یاد داشتن قدرت 320 اسب بخار متریک برای ما مهم است زیرا در بریتانیا از این واحد استفاده میشود و هدف این تست نیز مقایسه قدرت واقعی پیشرانه با عدد 320 بوده است.
در تستهای داینو به قدرت 340 اسب بخار رسیدهاند که 20 اسب بخار بیشتر از ادعای فولکسواگن میباشد. در نظر داشته باشید که این رقم در چرخ ها به دست نیامده است. تمامی این تنظیمات ویژه برای محاسبه قدرت تخمینی در میللنگ بکار رفته است. به همین خاطر قطعاً امکان خطا وجود دارد. البته ما نمیگوییم که این تست اشتباه بوده اما قطعاً قبلاً شاهد خطاهایی در این تستها بودهایم.
البته باید به چندین فاکتور دیگر هم توجه داشت. همانگونه که قبلاً گفته شد این گلف R حتی آببندی هم نشده است. معمولاً پیشرانهها با گذشت زمان قدرت بیشتری تولید میکنند بنابراین احتمال تولید 10 یا 20 اسب بخار بیشتر در آینده هم وجود دارد.
مورد دیگر به خود فولکسواگن مربوط میشود. در سال 2020 یک سند داخلی از این شرکت فاش شد که نشان میداد گلف R قدرت 245 کیلوواتی معادل 333 اسب بخار متریک دارد. این قدرت تقریباً با خروجی تست داینو یکسان بوده و از تئوری قدرت بیشتر نسبت به عدد اعلامی کارخانه پشتیبانی میکند. همچنین گمانهزنیهایی درباره تولید گلف R پلاس با قدرت بیشتر وجود دارد. بههرحال ما مشتاقیم دیگر تستهای داینوی این خودرو را نیز ببینیم تا دید بهتری از قدرت واقعی آن به دست بیاوریم.