درگ اعضای مختلف خانواده فولکسواگن گلف GTI
فولکسواگن گلف در نسخههای متنوعی عرضه میشود و به همین خاطر است که یک زمانی این خودرو جزو پرفروشترین محصولات بازار بود اما با ورود شاسی بلندها و به ویژه تیگوان این برتری در فروش کمرنگتر شد. هماکنون گلف در هشتمین نسل خود قرار داشته و هنوز هم در نسخه GTI تولید میشود که از نظر پرفورمنس مدلی رده میانی در این خانواده محسوب میشود. در واقع گلف GTI برای افرادی است که پرفورمنسی بهتر نسبت به مدلهای استاندارد را میخواهند اما تمایلی به خرید گلف R گرانتر ندارند.
خود گلف GTI نیز نسخههای گوناگونی دارد که شامل مدل استاندارد GTI، مدل دیزلی GTD، مدل پلاگین هیبریدی GTE و مدل داغتر GTI کلاب اسپورت میباشد.
مجله Carwow بریتانیا برای مقایسه این مدلها اقدام به برگزاری یک مسابقه درگ بین GTI و GTE کرده است. با وجود پیشرانه 2 لیتری و گیربکس مشترک و انتقال نیرو به چرخ های جلو، این درگ در واقع جنگ رانندهها و اعداد یعنی قدرت و اسب بخار است. ذکر این نکته مهم است که GTI کلاب اسپورت از لاستیکهای متفاوتی استفاده میکند و بنابراین این موضوع روی کشش خودرو تأثیر دارد.
البته که GTI کلاب اسپورت قویترین عضو خانواده GTI بوده و پیشرانه بنزینی آن قدرت 296 اسبی و گشتاور 400 نیوتون متری تولید میکند. نسخه استاندارد گلف GTI خروجی 242 اسبی داشته درحالیکه قدرت مدل دیزلی GTD به 197 اسب بخار محدود است.
و همانطور که گفتیم وزن نیز نقش مهمی داشته و GTI استاندارد با وزن 1448 کیلوگرمی خود اندکی سبکتر است. مدل دیزلی GTD در عین اینکه کمتوانترین عضو خانواده بوده اما با وزن 1465 کیلوگرمی سنگینترین آنها محسوب میشود.
خب با توجه به این موارد ما نتایج را میتوانیم پیشبینی کنیم. در نهایت باید گفت بخش اعظم این درگ به مهارت راننده بستگی دارد.