رانندگی با فولکسواگن پاسات V6 مدل 2016
هیچ دلیلی وجود ندارد که ما خرید یک سدان خانوادگی متوسط را با پیشرانهای 6 سیلندر توصیه کنیم زیرا این موتورهای بزرگتر که گاهی حتی موتورهای 4 سیلندر توربو قدرت بیشتری نسبت به آنها دارند، معمولاً گرانتر بوده و مصرف سوخت بیشتری دارند. بااینحال امروز در اینجا به بررسی یک فولکسواگن پاسات مجهز به پیشرانهٔ V6 پرداختهایم تا بفهمیم آیا ارزش خریدن دارد یا نه. خوشبختانه من بسیار به پاسات که بهتازگی بروز و فیسلیفت شده علاقه دارم و حتی برخی از ویژگیهایی که موردعلاقهٔ من هستند فقط در نسخهٔ V6 ارائه میشوند.
محاسن
یکی از بهترین ویژگیهای فولکسواگن پاسات، فضای سرنشینان عقب و صندوق بار بزرگ آن است بهنحویکه هنگامیکه درِ عقب خودرو یا درِ صندوق بار آنرا باز میکنید، با فضای داخلی و فضای باری مواجه میشوید که بیشتر از هر سدان متوسطی است که تا قبل از آن دیدهاید.
حتی بااینکه من بهطور کامل خرید پاسات با موتور ارتقا یافتهٔ 3.6 لیتری V6 را توصیه نمیکنم (این موتور فقط در بالاترین و گرانترین تیپ پاسات قابل سفارش است) اما باید اعتراف کنم که این موتور واقعاً عالی است. با 280 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور، تقریباً بدون لرزش کار میکند، به فرمان راننده بدون هیچ تأخیری پاسخ میدهد و گزینهٔ مناسبی برای رانندگی روزانه است.
حال که صحبت از رانندگی شد، بهتر است بگویم که پاسات از فاصلهٔ محوری طویلی برخوردار است که موجب میشود برای رانندگی طولانی در بزرگراهها بسیار مناسب و راحت باشد. سواری آن عالی است و فرمان کمترین خطایی ندارد و به همین دلیل میتوان صدها کیلومتر را بدون خستگی با آن پیمود.
معایب
گیربکس 6 سرعتهٔ دوکلاچهٔ پاسات که از سوی فولکسواگن DSG نامیده میشود، بهخوبی رفتار نمیکند. این گیربکس در هنگام افزایش دنده سرعت بسیار بالایی دارد اما در سرعتهای پایین و کاهش دندهها وقفه و توقفی در تعویض دنده احساس میشود.
بااینکه طراحی داخلی خودرو بهخوبی صورت گرفته و در نگاه کلی هیچ مشکلی در آن دیده نمیشود اما یکی از ایرادات آن استفادهٔ بیشازحد از پلاستیک خشک است. بخش تیرهرنگ بالای داشبورد از مواد نرم ساختهشده اما قطعاتی که بیشتر با دستان راننده در ارتباط هستند مانند سنگ خشک و خشناند.
ایراد دیگر قیمت بالای این پاسات یعنی تیپ Premium V6 SEL آن است. بعلاوه تیپهای بهتری از پاسات نیز وجود دارد که میتوان با قیمت کمتری آنها را خریداری نمود؛ مانند پاسات با موتور پایهٔ 4 سیلندر توربو که قدرت بالایی داشته، در تمامی تیپها قابل سفارش است و مصرف سوختی بسیار عالی دارد (6.2 لیتر در صد کیلومتر در جاده).
بنابراین توصیهٔ من برای خرید فولکسواگن پاسات، نسخهٔ 1.8T SE با تریم تکنولوژی است که 28,410 دلار قیمت دارد؛ اما اگر قصد خریت تیپ SEL Premium را دارید، بهتر است آنرا بدون موتور V6 سفارش دهید که موجب میشود 2300 دلار کمتر پرداخته و در هرسال 6 بار کمتر به جایگاههای سوخت مراجعه کنید.
مشخصات فنی
Volkswagen Passat V6 SEL Premium | |
پیشرانه | 3.6 لیتری V6 |
قدرت | 280 اسب بخار |
گشتاور | 350 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دوکلاچه |
مصرف سوخت | 10.2 لیتر (ترکیبی) |
وزن خالص | 1619 کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر |
حجم صندوق بار | 450 لیتر |
قیمت پایه | 22,440 دلار |
قیمت مورد آزمایش | 37,665 دلار |
رقبا
شورلت مالیبو، کرایسلر 200، فورد فیوژن، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، مزدا 6، نیسان آلتیما، سوبارو لگاسی و تویوتا کمری
منبع: Motor1