معرفی فولکسواگن کدی پانامریکانا با ظاهری آفرود و گیربکس دستی
گروه فولکسواگن هنوز در حال احیای خود پس از رسوایی دیزل گیت بوده و تمام تمرکز خود را روی الکتریکی سازی محصولاتش گذاشته است. البته این به معنی حذف کامل محصولاتی با بازار محدود برای کاهش هزینهها و سرمایهگذاری روی محصولاتی مهمتر نیست. برای مثال کدی پانامریکانا جدید را در نظر بگیرید که جایگاه نسخه آل تراک نسل پیشین شده است.
اما کدی پانامریکانا چیست؟ این یک ون کوچک با طرح آفرود است که در نسخههای سواری و باری و بهصورت فاصله بین محوری کوتاه عرضه میشود. البته طرح آفرود این خودرو فقط نمایشی است زیرا منحصر به طراحی بدنه میباشد. بخش خودروهای تجاری فولکسواگن در این خودرو از قوس چرخ های متفاوت و حفاظهای اضافی بدنه استفاده کرده است.
کدی پانامریکانا از رینگهای 17 اینچی دو رنگ بهره برده و دارای نوشتههای جانبی میباشد. چراغهای جلو و عقب LED استاندارد، روف راک نقرهای و... جزو دیگر ویژگیهای این ون هستند. خریداران میتوانند از بین رنگهای برنزی، آبی، نقرهای، مشکی و سفید یکی را انتخاب کنند. نوار روی جلوپنجره صرفنظر از رنگ انتخابی دارای رنگ هماهنگ با بدنه خواهد بود.
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با خروجی 113 اسب بخار قرار داشته هرچند پیشرانه 2 لیتری دیزلی با قدرت 100 یا 120 اسب بخار نیز قابل انتخاب است. کدی پانامریکانا بسته به پیشرانه انتخابی با گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه و بهصورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک عرضه میشود.
این ون در نسخه تجاری ظرفیت بار 679 کیلوگرمی داشته که این ظرفیت در مدل مسافری به 525 کیلوگرم محدود میشود. حداکثر ظرفیت یدک کشی کدی پانامریکانا نیز 1.5 تن اعلام شده است. این خودرو دارای حداقل 19 سیستم کمکراننده است که 5 نمونه آنها در جدیدترین نسل این خودرو معرفی شدهاند.