آیا فولکسواگن (خودروی مردم) باید خودرویی لوکس باشد؟!
تقاضای بازار چین برای خرید شاسی بلندهای چین فولکسواگن را متقاعد کرده تا توارگ جدید را لوکستر کند هرچند این کار میتواند شانس موفقیت این خودرو در آمریکا را کاهش دهد...
عرضه سومین نسل توارگ پرچمدار در پکن چین اصلاً مایه تعجب نیست.
از زمان عرضه در سال 2002 تاکنون، فولکسواگن حدود 1 میلیون دستگاه از دو نسل شاسیبلند پرچمدار خود را در بازارهای کلیدی همچون اروپا، چین و روسیه فروخته است؛ و این بازار چین است که شاسی بلندها و محصولات لوکس را دوست دارد و به همین دلیل است که توارگ جدید لوکستر شده است.
اگرچه فولکس هیچ ابایی از توسعه محصولات لوکستر همچون سدان آرتئون ندارد اما این امر باعث به هم خوردن توازن این برند شده است. فولکسواگن با خودروهایی همچون گلف و بیتل همواره به عنوان خودروساز مردمی شناخته میشود. لوکستر شدن همچنین باعث شده فولکس به قلمروی برند خودش یعنی آئودی وارد شود اما اگر این کار موفقیتآمیز باشد (به نظر میرسد توارگ جدید موفق میشود) به آشنا شدن با مشتریان جدید و پولداری در چین و سایر نقاط جهان کمک خواهد کرد.
همچنین ذکر این نکته مهم است که طیف مشتریان توارگ جدید در بازارهایی همچون چین، روسیه و اروپا تفاوتهایی دارند. بنا به گفته این شرکت، سن متوسط خریداران توارگ در چین 41 سال بوده درحالیکه در روسیه و اروپا به ترتیب برابر با 43 و 55 سال میباشد.
ذکر این نکته هم جالب است که شاسیبلند پرچمدار فولکس حداقل در آیندهای نزدیک به آمریکا (دیگر بازار دوستدار شاسی بلندها) وارد نخواهد شد. یکی از دلایل این کار به کاهش فروش توارگ پس از دیزل گیت مربوط میشود. البته فولکس شاسیبلند اطلس 7 نفره را هم در آمریکا عرضه میکند. ظاهراً متقاعد کردن خریداران آمریکایی برای پرداخت پول بیشتر برای خودرویی کوچکتر سخت است.
نظر شما دراینباره چیست؟ فولکسواگن توارگ جدید و لوکس موفق خواهد شد؟ آیا محصولات این خودروساز باید لوکستر باشند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: autocar