فولکس واگن

معرفی نسل جدید فولکس‌واگن گلف R، قوی‌ترین گلف تاریخ

سرانجام قوی‌ترین عضو خانوادهٔ نسل هشتم فولکس‌واگن گلف یعنی گلف R رسماً رونمایی شد. این هاچ‌بک آتشین که اسپرت‌تر و قوی‌تر از قبل شده، قوی‌ترین گلف تولیدی تاریخ محسوب می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، در سینهٔ گلف R جدید یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور، ۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی تولید می‌کند. برای علاقه‌مندان به لذت رانندگی، گلف R در آمریکای شمالی با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود ولی خریداران می‌توانند یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه را هم انتخاب کنند؛ اما عجیب اینکه نسخهٔ اروپایی این خودرو صرفاً با گیربکس دوکلاچه عرضه می‌شود و در قارهٔ سبز خبری از گیربکس دستی نخواهد بود.

صرف‌نظر از نوع گیربکس، همهٔ نسخه‌های گلف R به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک پرفورمنس محور با کنترل گشتاور بُرداری مجهز هستند. به گفتهٔ فولکس‌واگن، این سیستم موجب حذف کم‌فرمانی و کاهش شعاع گردش خودرو شده و این مدل جدید را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای چابک‌تر از قبل می‌کند. به لطف این قوای محرکه، گلف R مدل ۲۰۲۲ ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

اما ویژگی‌های اسپرت گلف R جدید فراتر از محفظهٔ پیشرانه است زیرا این هاچ‌بک داغ از تنظیم اسپرت سیستم تعلیق با فنرهای سفت‌تر و آنتی‌رول بار هم برخوردار است. مهندسان فولکس‌واگن همچنین کمبر منفی را در محور جلو افزایش داده‌اند تا سرعت خودرو در پیچ‌ها بیشتر و ثبات آن بهبود یابد. کاهش ۲۰ میلی‌متری ارتفاع نسبت به نسخهٔ استاندارد گلف هم یکی دیگر از تغییرات تعلیق گلف R است که در ظاهر آن‌هم قابل‌رؤیت خواهد بود. فولکس‌واگن به فکر توقف این گلولهٔ آتشین هم بوده و آن‌را به سیستم ترمز قوی‌تر با دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر ۱۴.۱ اینچی و کالیپرهای آلومینیومی دو پیستونه در جلو مجهز کرده است.

علاوه بر این تغییرات و ارتقاءها، گلف R جدید به کمک‌فنرهای تطبیقی اصلاح‌شده، قفل دیفرانسیل الکترونیکی و سیستم فرمان با ضریب متغیر هم مجهز شده است. در این خودرو شش حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت، مسابقه، شخصی، ویژه و دریفت تعبیه شده است که حالت ویژه برای پیست نوربرگ‌رینگ طراحی شده و برای حفظ حداکثر تماس با جاده، تنظیمات کمک‌فنر نرم‌تری نسبت به حالت مسابقه دارد. این ویژگی کمک می‌کند خودرو در آسفالت مواج نوربرگ‌رینگ عملکرد بهتری داشته باشد.

از سوی دیگر، حالت دریفت هم همان‌طور که از نامش مشخص است با تغییر پارامترهای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و بهینه‌سازی توزیع نیرو توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک، به خودرو امکان دریفت کشیدن را می‌دهد. گلف R همچنین از سیستم مدیریت پویایی خودرو هم برخوردار است که سیستم‌ها و قسمت‌های مختلف خودرو را کنترل و بهینه می‌کند. به گفتهٔ فولکس‌واگن، این سیستم به از بین رفتن کم‌فرمانی و بیش‌فرمانی کمک می‌کند تا هندلینگی بی‌نقص را فراهم کند.

گلف R جدید علاوه بر ویژگی‌های پرفورمنس، در ظاهر هم به سپر جلوی اسپرت‌تر با ورودی‌های هوای منحصربه‌فرد و تریم مشکی براق مجهز شده است. در جلوپنجرهٔ خودرو نیز یک نوار آبی‌رنگ چراغ‌دار کار شده که با استارت پیشرانه روشن می‌شود. رکاب‌های اسپرت، قاب کرومی مات آینه‌های جانبی، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی با لاستیک‌های پرفورمنس تابستانی، سپر عقب اسپرت‌تر، دیفیوزر مشکی براق و چهار سر اگزوز هم از دیگر ویژگی‌ها ظاهری این گلف قدرتمند هستند.

در داخل خودرو صندلی‌های اسپرت چرمی ناپا با تریم آبی‌رنگ و لوگوی R روی پشتی به همراه‌ تریم فیبر کربنی مصنوعی، پدال‌های فولادی ضدزنگ و غربیلک فرمان اسپرت با گرم‌کن و دکمهٔ اختصاصی R جلب‌توجه می‌کند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه کابین گلف R هم می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با حالت خاص R اشاره کرد. فروش نسل جدید فولکس‌واگن گلف R در نیمهٔ دوم سال آینده در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    گلف واسه کمپانی فولکس واگن یکی از مهمترین مدلا از نظر فروش و نماد ماشینای جمعو جور هستش

    موافقم 44
    مخالفم 5
  2. محمدرضا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (54 ديدگاه)

    یکی از انتخاب های جوون اروپایی میتونه گلف آر باشه بین هوندا سیویک و هیوندای ولستر ان و مزدا 3 هاچبک و وووو و و و
    vs
    انتخاب جوون ایرانی بین پراید ، تیبا ، ساینا ، کوییک (شما همه رو پراید بخون که اذیت نشی )

    موافقم 33
    مخالفم 5
    1. ح.ع

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      والا یکم به عقب برگرد..جوون ایرانی انتخابهای جوون اروپایی و آمریکایی رو داشت با درآمد بیشتر و ارزش پول بالاتر..ملت خودشون نخواستن..رفتن دنبال آرمانهاشون..وگرنه هرکی بگه نمیدونستیم اینجوری میشه داره دروغ میگه..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Audi s8

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ببخشید چند روز پیش گذاشته بودید

    موافقم 3
    مخالفم 15
    1. Audi s8

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      ۵روز پیش گذاشته بودید بعد همان در مطالب مشابه است

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. افشار

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (705 ديدگاه)

    با نمایان شدن پیروزی بایدن قیمت دلار و طلا و سکه و خودرو داره میکشه پایین و حالا درسته که به قیمتهای دو سال پیش برنمیگرده ولی حداقل تا پنجاه درصد افت در پیشه و حالا قیافه دلالها و سوداگرها دیدن داره

    موافقم 24
    مخالفم 8
    1. جمشید

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (389 ديدگاه)

      از فردا بخش مراقبتهای قلبی و آی سی یو و سی سی یو بیمارستانای کشور میشه محل بستری یک مشت دلال ، قبرستان هم آماده پزیرایی از یک عده دیگشون هست

      موافقم 4
      مخالفم 1
  5. Amin-mc20

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    واقعا این ماشین عالیه خیلی از لف خشممیاد نمیدونم چرا ، یه جذابیت خاصی داره

    #just_cs95

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. Hadi

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      لذت رانندگی ناب ?
      واقعاً خیلی خوب شده…

      موافقم 8
      مخالفم 0
  6. no4

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به نظرم نسل قبلیش همونی که تو ایران هم هست خیلی جذاب تر بود

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    واقعا عالیه ولی خودم به شخصه دوست داشتم شیراکو هم به تکنولوژی روز مجهز میشد، چرا که صرفا از نظر بصری، شیراکو را بهتر میبینم اما بهرحال 5 سالی هست که بازنشسته شده.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. ارشیاsvj

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اگه اون چراغای جلو رو در نظر نگیریم خیلی چیز خوبیه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. no4

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به نظرم نسل قبلی این خیلی جذاب تر بود :'(

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا