رونمایی از نسل جدید فولکسواگن ترنسپورتر با پیشرانهٔ هیبریدی
یکی از قدیمیترین ونهای دنیا در حال انتقال به عصر الکتریکی است زیرا نسل هفتم فولکسواگن ترنسپورتر برای اولین بار با پیشرانۀ هیبریدی معرفی شده است. این کار با استفاده از پلتفرم MQB در T7 امکانپذیر شده است یعنی پلتفرمی که در تعداد زیادی از محصولات گروه فولکسواگن از آئودی A3 گرفته تا ون کوچک کادی مورداستفاده قرار گرفته است.
از لحاظ طراحی بیرونی، T7 علیرغم عرض بیشتر و ارتفاع کمتر نسبت به نسل قبلی، از الگوی طراحی کلی نسل T6 که در سال 2015 معرفی شد و یا حتی نسل T5 سال 2003 چندان فاصله نگرفته است. بااینحال، در نسل جدید پایهٔ شیشهٔ جلو به سمت جلو کشیده شده و حالا یک شیشهٔ اضافی بین ستون A و در جلو جای گرفته که نمایی مشابه مینیونها ایجاد کرده است. کاپوت خودرو نیز صافتر شده و چراغها و جلوپنجره که در کل عرض دماغه کشیده شدهاند، نمای مدرنتر و پویاتری به ترنسپورتر بخشیده است.
به گفتهٔ فولکسواگن، ترنسپورتر T7 با الهام از نسل T3 که بین سالهای 1979 تا 1991 تولید میشد طراحی شده است. به همین دلیل است که طراحان، ورودیهای هوای جلوی این ون جدید را همرنگ بدنه کردهاند که هم T3 قدیمی هوا خنک را به یاد میآورد و هم به پیشرانۀ هیبریدی T7 اشاره دارد. این خودرو در اروپا بهصورت استاندارد با چراغهای جلوی LED ارائه میشود درحالیکه نوار LED در جلوپنجره هم برای آن قابل سفارش است.
فولکسواگن در داخل T7 هم بسیار کار کرده است. در اینجا هفت صندلی وجود دارد که 25 درصد سبکتر هستند و به همین دلیل برداشتن یا جلو و عقب کشیدن آنها راحتتر خواهد بود. صندلیهای ردیف دوم قابلیت چرخش 180 درجه دارند و صندلیهای ردیف سوم که قبلاً نیمکتی بودند حالا از سه صندلی مجزای قابل برداشتن تشکیل شدهاند. هوشمندانهترین ویژگی داخلی T7 اما یک میز جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع است که قابلیت جابجایی دارد. این یعنی میتوان میز را بین صندلیهای ردیف دوم یا سوم قرار داد و یا آنرا به سمت صندلیهای جلو کشید تا به کنسول مرکزی تبدیل شود.
در جلوی T7 هم فضای بیشتری نسبت به قبل وجود دارد زیرا حالا ترمزدستی برقی و شیفتر الکترونیکی گیربکس بهصورت استاندارد ارائه شده و کف کاملاً مسطحی را ایجاد کردهاند. با وجود صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی، نمایشگر 10 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند و نمایشگر سربالای سفارشی، تکنولوژی هم در اینجا ارتقاء پیدا کرده است. برای T7 حتی سانروف پانوراما، سیستم صوتی هارمن کاردون با 14 بلندگو و دستیار مسافرت هم قابل سفارش است که آخری با ترکیب کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم نیمه خودران را فراهم میکند. با استفاده از سیستم «We Connect Plus» نیز میتوان از طریق گوشی هوشمند، از راه دور درهای خودرو را باز و بخاری را روشن کرد.
ترنسپورتر جدید در نسخهٔ استاندارد 4,973 میلیمتر طول، 1,941 میلیمتر عرض و 1,903 میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن 3,124 میلیمتر است اما نسخهٔ کشیدهٔ آنهم با طول 5,173 میلیمتر ارائه میشود. فاصلهٔ محوری و عرض T7 بیشتر شده اما ارتفاع آن کاهش یافته تا آئرودینامیک و مصرف سوخت بهبود پیدا کند. در پشت صندلیهای ردیف سوم این ون، 470 لیتر فضای بار وجود دارد که با خواباندن صندلیهای ردیف سوم این رقم به 1845 لیتر افزایش پیدا میکند.
T7 در ابتدا با دو پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی توربو شامل 1.5 لیتری 136 اسب بخاری و 2 لیتری 204 اسب بخاری ارائه میشود اما سال آینده یک موتور دیزلی 150 اسب بخاری هم به آنها اضافه خواهد شد. نیروی هر سه موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود؛ اما موضوع اصلی ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی با نام eHybrid است با یک موتور 1.4 لیتری 150 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 85 کیلوواتی است. مجموع خروجی این قوای محرکه 218 اسب بخار بوده و از حالت تمام الکتریکی هم برخوردار است که هرچند هنوز برد آن اعلام نشده اما به گفتهٔ فولکسواگن، برای ترددهای کوتاه شهری کافی خواهد بود. انتقال نیرو در این نسخهٔ هیبریدی هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد.
نسل هفتم ترنسپورتر اما نسخهٔ تمام الکتریکی نخواهد داشت زیرا این وظیفه بر عهدهٔ مدل جدید ID.Buzz خواهد بود که قرار است اواخر سال 2022 رونمایی شود. T7 در بازار ایالاتمتحده هم عرضه نخواهد شد اما عرضهٔ ID.Buzz در این کشور در سال 2023 تأیید شده است.