نسل جدید فولکسواگن لاماندو، سدانی مخصوص چین با چهرهٔ شیطانی!
فولکسواگن لاماندو در اصل نسخهٔ شیکتری از سدان جتا است که فقط در چین عرضه میشود. در حقیقت، لاماندو برای جتا مثل آرتئون برای پاسات است. این خودرو برای اولین بار در سال 2014 از طریق جوینت ونچر فولکسواگن-سایک معرفی شد و حالا تقریباً زمان آن رسیده تا نسل دوم این سدان کامپکت معرفی گردد زیرا تصاویری از نسل جدید لاماندو توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است.
نسل جدید لاماندو با الهام از ویژگیهای طراحی خانوادهٔ ID، از استایل محافظهکارانهٔ قبلی خود فاصله گرفته است. ورودی هوای بزرگی در سپر جلو همراه با چراغهایی تهاجمی که توسط یک نوار کرومی نازک به هم متصل شدهاند، چهرهای شیطانی را ایجاد کردهاند. در عقب، چراغها مثل کراساوور الکتریکی ID.4 تیره و متصلبههم هستند اما به چراغهای پژو 508 هم شباهت دارند. در سپر هم هرچند سر اگزوزهای واقعی قابلمشاهده نیستند اما نمونههای تزئینی به دو صورت مشکی یا کرومی به چشم میخورند.
نسل اول لاماندو روی پلتفرم MQB ساخته شده و بنابراین انتظار میرود در نسل جدید آن از پلتفرم تکاملیافتهٔ MQB Evo استفاده شود یعنی همان پلتفرم که زیر پوست نسل هشتم گلف و تعداد دیگری از محصولات کامپکت گروه فولکسواگن قرار دارد. لاماندوی جدید 4,784 میلیمتر طول، 1,831 میلیمتر عرض و 1,469 میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن 2,731 میلیمتر است که این یعنی به میزان قابلتوجهی از آرتئون کوچکتر است.
زیر کاپوت نسل جدید لاماندو همان پیشرانهٔ 1.4 لیتری توربوشارژ قدیمی قرار میگیرد که 150 اسب بخار قدرت دارد. فولکسواگن بیش از یک دهه است که از این موتور استفاده میکند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم نیروی این موتور را به چرخهای جلو میرساند. نسل جدید لاماندو پس از رونمایی رسمی تا پیش از پایان امسال، در چین و چند بازار خاص مثل فیلیپین عرضه خواهد شد.