کاهش فروش فولکس‌واگن پاسات در چین به خاطر تست تصادف ضعیف

پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
2019-2020 Volkswagen Passat C-IASI Crashworthiness Tests 4
در دسامبر 2019 فولکس‌واگن پاسات ناکام بزرگ تست‌های تصادف کشور چین لقب گرفت. این خودروساز آلمانی با مهندسی دوباره پاسات محصولی ایمن‌تر تولید اما...

در دسامبر 2019 فولکس‌واگن پاسات ناکام بزرگ تست‌های تصادف کشور چین لقب گرفت. این خودروساز آلمانی با مهندسی دوباره پاسات محصولی ایمن‌تر تولید اما این اتفاق برای جلوگیری از افت فروشش کافی نبود.

پاسات تست‌های تصادف C-NCAP دولت چین را گذرانده اما موسسه تکنولوژی خودرویی CIRI از استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر برخوردار بوده که شامل تصادف اورلپ کوچک است که در آن 25 درصد از بخش جلوی خودرو با یک مانع برخورد می‌کند. این در حالی است که در تست‌های C-NCAP میزان بیشتری از بخش جلوی خودرو (40 درصد) به مانع برخورد می‌کند.

همان‌گونه که دیده می‌شود ستون A پاسات در تست‌ها به شدت آسیب می‌بیند و سر آدمک نیز خیلی با کیسه هوا تماس پیدا نکرده و بجای آن صورت آدمک به داشبورد برخورد می‌کند. CIRI بنا به دلایلی واضح امتیاز ضعیف را به پاسات اعطا کرده است.

رویترز می‌گوید خریداران واکنش تندی به این قضیه نشان دادند و فولکس‌واگن نیز مهندسان خود را روانه جوینت ونچر فولکس واگن-سایک کرده تا راه‌حل رفع این مشکل را پیدا کنند. آن‌ها فهمیده‌اند این سدان نیازمند متریال اضافی در بخش جلو بوده و این موضوع 62 دلار به بهای هر خودرو می‌افزاید.

فولکس‌واگن نسخه بهبود یافته پاسات را اواسط سال 2020 روانه بازار چین کرد اما خریداران هنوز پاسخ مثبتی به این خودرو نشان نداده‌اند. فروش پاسات در سال 2020 کاهش 32 درصدی داشت.

نکته دیگر اینکه پاسات پس از مدل 2022 خود از بازار آمریکا خداحافظی می‌کند. فولکس‌واگن با تولید 1973 دستگاه از نسخه سفارشی این خودرو وداعی تلخ با پاسات خواهد داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.