آلفا رومئوفولکس واگن

وقتی فولکس‌واگن به دنبال خرید آلفارومئو بود!

بیایید ماشین زمان را روشن کرده و به سال ۲۰۱۱ برویم یعنی زمانی که فردیناند پژ رئیس فولکس‌واگن اعلام کرد آلفارومئو با حمایت‌های فولکس می‌تواند به فروش ۴۰۰ هزار دستگاهی در عرض ۵ سال دست یابد. این بیانیه خبرساز در زمان سخنرانی بازگشایی نمایشگاه ژنو ایراد شد و تنها چند هفته بعد فولکس‌واگن آن را تکرار کرد.

این غول خودروسازی آلمانی پیشنهاد داد آلفارومئو در صورت انتقال به این شرکت از پیشرانه‌های پورشه به ویژه یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوی جدید نصب شده در باکستر و کیمن ۲۰۱۶ استفاده خواهد کرد. کمپانی مادر آلفارومئو یعنی فیات-کرایسلر سریعاً به این پیشنهاد پاسخ داد و سخنگوی این شرکت به اتوکار گفت: “ما در را روی آن‌ها (فولکس‌واگن) بستیم و حالا آن‌ها می‌خواهند از پنجره وارد شوند.”

این مجله بریتانیایی هم‌اکنون گزارش داده گروه فولکس‌واگن یک‌بار دیگر در ژوئن ۲۰۱۸ به دنبال خرید آلفارومئو بوده است. با اینکه پژ دیگر تأثیری روی تصمیمات فولکس‌واگن ندارد اما اتوکار می‌گوید هربرت دایس مرد شماره یک فولکس‌واگن به دنبال برآورده کردن آرزوی پژ بوده است.

حدود سه سال پیش دایس ظاهراً گفت‌وگویی با مدیرعامل وقت فیات-کرایسلر یعنی مایک مانلی داشته و از او خواسته درباره فروش آلفارومئو به فولکس‌واگن موافقت کند. بازهم دست ژرمن‌ها از رسیدن به آلفارومئو کوتاه مانده زیرا مانی گفته فیات-کرایسلر علاقه‌ای به فروش آلفارومئو ندارد.

امروز هم استلانتیس می‌گوید تمامی برندهای این شرکت از سرمایه‌گذاری‌های ۱۰ سال آینده سود خواهند برد. بله این سرمایه‌ها حتی به برندهای مشکل‌داری همچون لانچیا و دی اس نیز خواهد رسید. همچنین این امر به معنی آن است که هیچ‌یک از خودروسازان متعلق به استلانتیس فروش نبوده و بنابراین آرزوی فولکس‌واگن برای خرید آلفارومئو در آینده برآورده نخواهد شد.

اما اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد چه جایگاهی نصیب آلفارومئو می‌شد؟ شاید این برند جایگزین ارزان‌تری برای پورشه می‌بود مخصوصاً اینکه محصولات پورشه گران‌تر و گران‌تر شده‌اند. گزینه دوم نیز می‌توانست جایگزینی آلفارومئو برای محصولات پرفورمنس S و RS آئودی باشد. فولکس‌واگن استاد عرضه موفقیت‌آمیز خودروهای مشابه با برندهای متفاوت است بنابراین در صورت خرید آلفارومئو قطعاً راهی برای موفقیت این برند می‌یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autocar

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4471 ديدگاه)

    حیف آلفارومئو و مازراتی که زیر نظر فیات کرایسلر نابود شدن!!

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      فیات کرایسلر همه چیزو نابود کرد کرایسلر رو هم کم بهش ضربه نزد مدیریت غلط نتیجش میشه همین

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. RezaRs

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      کلا فیات کرایسلر با دستای خودش داشت به زیر مجموعه هاش اسیب میزد

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. مک وال

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (217 ديدگاه)

        یادش بخیر
        کرایسلر پی تی کرویزر
        عجب ماشینی بود. مثل فولکس بیتل انواع و اقسامش ساختند و حتی لیموزینش هم کردند.
        ولی حیف، الان دیگه خبری نیست.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. ارشیاSVJ

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (307 ديدگاه)

          سلیقه عجیبی داری.
          شخصا اعتقاد دارم پی تی کروزر ضعیف ترین ماشین کرایسلره.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          پی تی کروزر یکی از آشغال ترین ماشین های تاریخ کرایسلره،من عاشق نیویورکر هستم که یکی از افسانه ای ترین سدان های آمریکاییه، حیف که دیگه خبری از اون نیست…

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        آسیب زده !
        نابود کرده این برندهایی که امروزه به گند کشیدنشون با کیفیت معمولی و بازاریابی مضخرفشون !

        این را مطمئن باشید که در آینده مجبور به فروش آلفا و مازراتی میشوند و این را مطمئن‌تر باشید که فولکس اگر بخردشان ، به اوج میکشاندشان !!!

        یک گله گوسفند به رهبری یک شیر دانا میتواند در نبرد با یک گله شیر با رهبری یک گوسفند نادان به پیروزی برسد و دنیای مدیران خوب و بد و آینده‌ی شرکت‌هایشان هم به تصمیمات و تفکرشون وابسته هست !

        هیف از برند ارزشمند آلفا و مازراتی که دست یه مشت پَلَشت اکونومی ساز افتادند که خودشان هم به باد فنا داده‌اند با محصولاتی که از چرخه‌ی رقابت بیرون کشیده‌اند چون ضرر‌ده شده بودند و تاب رقابت نداشتند !!!

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. UNAS

          ۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1846 ديدگاه)

          تویوتا = اکونومی سازِ غیر پلشت :-) :-) :-)

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. Reza

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      واقعا حیف آدم گریش میگیره

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (194 ديدگاه)

    فولکس جایی نمیخوابه که زیرش آب بره! یقینا اگه آلفا رو هم میگرفت فروشش بالا میرفت. فولکس خوب بلده چطور بفروشه حتی وقتی خودرو هاش رقابت درون گروهی دارن

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      چون شخصیت خودشونو حفظ میکنند یه ارورس که همه میگن این حاجیمون لامبو نیست شخصیت متفاوتی با rsq8 و کاین توربو اس به نمایش میذاره

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      کلا مقصر فیاته این وسط،یه اکونومی ساز که ذهن مدیراشون بیشتر از یه فیات ۲,۵متری قد نمیده،تازه به کرایسلر هم خیلی آسیب زد و پلیموت رو هم بخاطر همین بدبختیای فیات که سر کرایسلر آورد به قعر کشوندن…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ما در را روی آن ها بستیم حالا می خواهند از پنجره وارد شوند. 😂😂😂 خیلی حال کردم.
    ولی اگر می رفت دست فولکس واگن کمپانی با فروش بالا و محصولات خوبی تولید می کرد. الان همه برند های فولکس واگن واقعا ماشین های بدی تولید نکردن ، کردن ؟
    الان آلفا فقط جولیا و استلویو رو تولید می کنه. و همش هم تقصیر فیات_کرایسلر که آلفا بی تربیت بار آوردن.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. ارشیاSVJ

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      الفارومئو!!
      این چه کاری بود کردی؟!
      بچه بد!
      🤣🤣🤣🤣

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آلفا سنش بالاست با تربیت بزرگ شده بود اما فیات باعث افسردگیش شد!😂

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. عرفان

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    با کارنامه ای که از فولکس میبینی قطعا میتونست الفا رو جون تازه ای بده
    حیف واقعا

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (877 ديدگاه)

    اصالت مهم تره
    اگه جولیا توسط فلوکس واگن تولید میشد
    موتور پورشه عوض موتور شاهکار فراری داشت
    چاره کار برند های فیات-کرایسلر فقط و فقط برنامه درست و تمام 👍

    در ضمن اون دوستایی که میگن روی برندهای فیات از جمله آلفارومئو و مازراتی و لانچیا سرمایه گذاری نکنید چون پول فروش‌ آمریکایی ها خرج اونا میشه
    باید بهشون بهشون بگم یادتونه کرایسلر ورشکست و برای مدتی منحل شد؟ 🙂 ایتالیایی ها با خرید 100 درصد سهام نجاتش دادن
    حالا واسه ی ایتالیایی ها ادعا دارن؟ 😐

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. عرفان

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      دوست عزیز با بخش اول کامنتتون مخالفم
      فولکس واگن نشون داده که برند ها رو به بهترین شکل اداره میکنه و نه تنها اصالتشون بهم نمیریزه بلکه به روز های اوج خودشون بر میگردونه
      مثالش بنتلی
      بنتلی الان در بهترین حالت خودشون قرار داره و روح انگلیسی هم داره بنظرم
      یا لامبورگینی
      مگه ایتالیایی نیست مگه الان روح ایتالیایی نداره
      حتی همون اوروس که بعضیا میگن rsq8 ارتقاع یافتس من که سعادت سوار شدنش رو نداشتم ولی هر کی سوار شده میگه درسته موتور همونه ولی مهندسای لامبو خوب بلد بودن روح ایتالیایی درش بدمن
      خلاصه حرف من اینه با توجه کارنامه ای که از فولکس دیدیم تاحالا
      میگم اگه الفا مال فولکس میشد نه تنها اصالتش بهم نمیخورد بلکه دوباه به روز های اوجش برمیگشت با روح ایتالیایی

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. ADAK

      ۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      کی به شما گفته موتورهای آلفا متعلق به فراریه ؟!!!!
      فقط یه نسخه های خاص و لمیتدی روش موتورای فراری هستش.
      مردی تو ایران آلفا فینگیلی میتو داره ، به بنده خدایی که قصد خرید داشت میگفت : موتورش ساخت فراریه :-)

      من عاشق فراری ، آلفا و خودروسازی ژرمن ها هستم
      اما همه چی رو با هم قاطی نکنین باهم برادر من…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (877 ديدگاه)

        جناب من گفتم همش داره ؟🥴

        منظورم این بود ماشینی مثل آلفارومئو جولیا و استلویو کوادری فولیو به جای موتور فراری پورشه داشتن همین

        و گرنه بنده میدونم که تمام موتور های آلفارومئو ها فراری نیستن 😊

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. MOS

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    اگه آلفارومئو زیر مجموعه فولکس واگن میشد قطعا وضعش خیلی بهتر از الان می بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. MohammadE9

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    حس من به آلفا هنوز هم مانند حس شیرین یک عشق نخستین است , مانند محبت خالصانه ی یک فرزند به مادرش. انزو فراری(1952)

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنظرم اگه به فولکس میدادنش خیلی بهتر بود،البته خوبه که امروزه یکم کرایسلر و زیر مجموعه هاش سر و سامون گرفتن…

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا