خروج آخرین بیتل از خط تولید، خداحافظی همیشگی با قورباغهٔ دوستداشتنی
فولکسواگن از چند وقت پیش خبر از خاتمهٔ تولید بیتل داده بود و حالا سرانجام آخرین دستگاه این خودرو از خط تولید در کارخانهٔ مکزیک خارج شده است. خروج آخرین دستگاه از خط تولید نشاندهندهٔ پایان همیشگی دوران بیتل است که نقش بسیار مهمی در تبدیل شدن فولکسواگن به امپراطوری امروز داشته است. هرچند نسل سوم این خودرو چندان محبوب نبود اما فولکسواگن تقریباً پنج میلیون بیتل در ایالاتمتحده به فروش رساند که نقش قابلتوجهی در رسیدن به فروش جهانی 21.5 میلیونی آن داشته است.
البته بخش عمدهای از این فروش متعلق به نسل اول بوده است اما نسل دوم آن که با نام نیو بیتل در سال 1998 معرفی شد نیز تا سال 2010 به فروشی بیش از 1.2 میلیون دستگاه دست پیدا کرد. نسل سوم و آخر بیتل هم در سال 2010 معرفی شد و از آن زمان تاکنون بیش از 500 هزار دستگاه فروش داشته است.
مدیرعامل گروه فولکسواگن آمریکا آقای «Scott Keogh» در رابطه با خاتمهٔ تولید بیتل طی بیانیهای گفته است:
تصور فولکسواگن بدون بیتل غیرممکن است اما زمان پایان این نام افسانهای فرارسیده است اما نقش بیتل در تکامل برند ما برای همیشه قابلاحترام خواهد بود
آخرین بیتل یک نمونهٔ آبیرنگ است که در موزهٔ فولکسواگن در مکزیک به نمایش درمیآید. گفته شده کارخانهٔ فولکسواگن در مکزیک بجای بیتل، کراساوور جدید این شرکت برای بازار آمریکای شمالی را تولید خواهد کرد. این خودرو که پایینتر از تیگوآن قرار میگیرد احتمالاً تارک نام خواهد داشت.