احتمال تولید فولکسواگن اسکات به عنوان یک قدبلند الکتریکی و خشن
اولین بار در سال 2018 بود که شایعاتی درباره تولید یک شاسیبلند الکتریکی و خشن توسط فولکسواگن منتشر شد و اوایل سال 2020 بحث درباره چنین خودرویی دوباره به سر زبانها افتاد. نام های عجیبی همچون تی راگ یا Ruggdzz برای این خودرو پیشنهاد شده بودند اما به نظر میرسد این خودرو از نام آشنای "اسکات" استفاده خواهد کرد. موتور ترند در جلسه اصحاب رسانه با فولکسواگن حضور داشته و با مدیر این خودروساز در آمریکا صحبت کرده است.
فولکسواگن هماکنون حق استفاده از نام اسکات با استفاده از زیر برند خود یعنی تراتون را دارد. این برند به سایر برندهای زیر چتر حمایتی فولکسواگن یعنی مان، اسکانیا و ناویستار پیوسته است. برای اطلاعات بیشتر باید گفت ناویستار در سال 1986 و به عنوان جانشین مستقیم کمپانی اینترنشنال هاروستر قدیمی تأسیس شده و تا به امروز مالکیت حقوقی نام اسکات را داشته است.
تراتون چند ماه پیش ناویستار را به قیمت 3.7 میلیارد دلار خریداری کرد و بنابراین فولکسواگن هماکنون میتواند از نام اسکات برای محصول آتی خود استفاده کند. این نام برای استفاده در خودروهای سواری، پیکاپ های سبک و مدیوم دیوتی و شاسی بلندهایی با وزن بالاتر از 1088 کیلوگرم ثبت شده است.
موتور ترند میگوید شاید اسکات به برندی جدا تبدیل شود و حتی احتمال عرضه آن در نمایندگیهای مستقل بجای شوروم های مشترک با محصولات فولکسواگن وجود دارد. البته احتمال عرضه این خودرو با نام اینترنشنال هاروستر اسکات بسیار پایین است زیرا کمپانی کشاورزی IH چندین سال است که مالکیت نام اینترنشنال هاروستر را در اختیار داشته است.
جدای از نام پیشنهادی، خود این خودرو با خط تولید چندین سال فاصله خواهد داشت. این برند آلمانی تیزر سدان ترینیتی را که در سال 2026 عرضه خواهد شد به تازگی منتشر کرده و اگرچه این امر ضرورتاً به معنی عرضه اسکات پس از ترینیتی نیست اما فولکسواگن برنامههای مفصلتری برای سدان موردبحث دارد. محصولات الکتریکی جدید شامل ID. Buzz در سال آینده، سدان آئرو B در سال 2023 و ID.1/ID.2 در سال 2025 عرضه خواهند شد.
هنوز مشخص نیست که این خودرو از چه پلتفرمی استفاده خواهد کرد چراکه فولکسواگن قبلاً اعلام کرده پلتفرم MEB را با PPE ادغام خواهد کرد تا یک پلتفرم تکی SSP را بسازد. سدان ترینیتی اولین محصول تولید انبوه استفاده کننده از این پلتفرم خواهد بود.
با اشاره جیپ به تولید رانگلر الکتریکی و احتمال تولید نسخه الکتریکی فورد برانکو، اقدام فولکسواگن برای رقابت با این خودروسازان و کسب سهم از بازار منطقی خواهد بود.