فولکس واگن

رؤیت فولکس‌واگن آرتئون R بدون پوشش در نوربرگ‌رینگ

میدانیم که فولکس‌واگن چند وقتی است در حال کار روی توسعهٔ نسخهٔ اسپرت و قدرتمند کوپهٔ چهاردر آرتئون R است. حال پروتوتایپی از این خودرو در پیست نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش دیده شده است. طبیعتاً عکاسان جاسوس هم در آنجا حاضر بوده و آرتئون R را با دوربین‌های خود شکار کرده‌اند. در این تصاویر به نظر می‌رسد سدان پرچم‌دار اسپرت فولکس‌واگن در اولین حضور خود در نوربرگ‌رینگ تمام پوشش‌های استتاری خود را از دست داده اما درواقع این‌طور نیست زیرا با نگاهی دقیق‌تر می‌توان به جزئیاتی غیرواقعی و گمراه‌کننده در جلوی خودرو پی برد.

این پوشش‌ها بدین منظور کار شده‌اند تا هم طراحی نهایی آرتئون R را پنهان کنند هم چهرهٔ فیس‌لیفت آرتئون را زیرا نسخهٔ پرفورمنس این خودرو به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای آن معرفی خواهد شد. درهرحال کاملاً مشخص است که آرتئون R از سپرهای اسپرت با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در جلو و یک دیفیوزر در عقب برخوردار است. دیگر ویژگی‌های ظاهری این سدان اسپرت آلمانی برای تمایز آن از نسخه‌های معمولی هم شامل اسپویلر عقب، چهار سر اگزوز مربعی، کاهش ارتفاع و رینگ‌های منحصربه‌فرد R فولکس‌واگن می‌شود که ترمزهای بزرگ‌تر با دیسک‌های سوراخ‌دار و کالیپرهای آبی‌رنگ را در پشت خود پنهان کرده‌اند.

از داخل آرتئون R فعلاً تصویری در دست نیست اما انتظار تغییرات چندان نسبت به نسخهٔ معمولی نمی‌رود. گزارش‌ها در مورد پیشرانهٔ این خودرو هم متفاوت است زیرا برخی منابع ادعا کرده‌اند آرتئون R به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری VR6 توئین توربوی جدید با حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود درحالی‌که برخی دیگر به استفاده از موتور ۲ لیتری گلف R آینده با حدود ۳۳۰ اسب بخار قدرت اشاره داشته‌اند. به نظر می‌رسد احتمال استفاده از موتور کوچک‌تر بیشتر باشد زیرا از نظر اقتصادی برای فولکس‌واگن مناسب‌تر است.

صرف‌نظر از نوع پیشرانه، انتظار می‌رود آرتئون R به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion و گیربکس اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG مجهز باشد. فولکس‌واگن آرتئون R باید در سه‌ماههٔ پایانی امسال رونمایی شده و سپس نسخهٔ شوتینگ بریک آن‌هم در نیمهٔ اول سال آینده معرفی گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی ۹۱۱

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ساده و قشنگ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. بنیامین

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (202 ديدگاه)

    پشتش کپی بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      این سبک طراحی چراغ عقب رو فکر کنم اولین بار پورشه تو ۹۲۸ استفاده کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رامتین

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    موتور قبلیش 2 لیتری توربو 280 اسبی بوده، دلیل نداره موتور گلف را بگذارند که دقیقا همین موتور با بوست بیشتر و 330 اسبه. گیربکس هم که تغییر نکرده. خب یک تیون کار همون موتور 280اسبی را براحتی میتونه 330 اسب کنه. بنابراین من حس میکنم حتما از موتور 6سیلندر استفاده میشه. البته اگر موتور 2.5لیتری 5 سیلندر آئودی هم استفاده بشه عالیه. اون موتور هم دقیقا 400 اسب داره که تمایز خوبی میتونه پسوند R با حالت ساده ایجاد کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hadi

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    هر چند کمی دیر اما خیلی خوبه که نسخه سریع تر ازش ساخته شده…
    با طراحی شیک و تهاجمی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Zonda R

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    چه طراحی زیبایی داره از همون اول که رونمایی شد تا الان هر موقع میبیینمش تحسین میکنم زیبایی اون رو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا