فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن پولو سدان برای بازار روسیه، یک اشکودا با نشان VW

هنگامی‌که اواخر سال ۲۰۱۷ فولکس‌واگن از نسخهٔ سدان پولو با نام ویرتوس در آمریکای لاتین رونمایی کرد، انتظار می‌رفت این خودرو بعداً در بازارهای دیگر دنیا مثل روسیه هم عرضه شود اما به نظر می‌رسد به عقیدهٔ فولکس‌واگن، پلت‌فرم MQB A0 برای این کشور و دیگر کشورهای متعلق به شوروی سابق خیلی گران است. به همین دلیل، سازندهٔ آلمانی بجای اینکه ویرتوس را در روسیه عرضه کند، تصمیم گرفته نسخهٔ ری‌بج شده‌ای از اشکودا راپید را با نام پولو سدان راهی بازار این کشور نماید.

با توجه به اینکه راپید یک خودروی لیفت‌بک پنج‌در است، اطلاق نام فولکس‌واگن پولو سدان به این خودرو کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا این ماشین نه فولکس‌واگن است، نه پولو است و نه سدان است! درهرحال فولکس‌واگن علاوه بر ری‌بج کردن این خودرو و نصب لوگوی خود روی آن، تغییراتی را هم در ظاهر راپید ایجاد کرده است. به همین دلیل پولو سدان مخصوص بازار روسیه، با چراغ‌های جلو و جلوپنجرهٔ متفاوت، چهره‌ای جتا مانند به خود گرفته است. در بخش عقبی این سدان ساب‌کامپکت نیز با چراغ‌های باریک LED، نمای مشابه دیگر ساخته‌های فولکس‌واگن به چشم می‌خورد.

اما علیرغم این تغییرات، واضح است که این خودرو در اصل یک اشکودا راپید است و پروفیل جانبی آن کاملاً این موضوع را نشان می‌دهد. همچنین در کابین پولو سدان نیز می‌توان این موضوع را احساس کرد زیرا این سدان جدید فولکس‌واگن داشبورد کاملاً مشابه برادر اشکودایی خود دارد. در اینجا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از طریق نمایشگرهای ۶.۵ یا ۸.۲۵ اینچی ارائه می‌شود و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

پولو سدان در روسیه به سه پیشرانهٔ بنزینی مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با دو سطح قدرت ۹۰ یا ۱۱۰ اسب بخار است درحالی‌که پیشرانهٔ بعدی یک واحد ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۲۵ اسب بخار قدرت است. انتقال نیروی هردو نسخهٔ موتور ۱.۶ لیتری به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما برای نسخهٔ ۱۱۰ اسب بخاری یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش است. موتور توربوشارژ اما صرفاً با یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه ارائه می‌شود.

پولو سدان جدید با ۴,۴۸۳ میلی‌متر طول، از نسخهٔ قبلی که در روسیه عرضه می‌شد ۹۳ میلی‌متر کشیده‌تر است و ۴۹ میلی‌متر فاصلهٔ محوری بیشتری هم دارد؛ اما موضوع موجب افزایش فضای سرنشینان عقب و ارائهٔ یک صندوق بار بزرگ ۵۵۰ لیتری شده که ۹۰ لیتر بزرگ‌تر از قبل است. پولو سدان در چهار تیپ مختلف در بازار روسیه عرضه خواهد شد. این ماشین مثل اشکودا راپید در کارخانهٔ گروه فولکس‌واگن در روسیه تولید خواهد شد و فروش آن از تابستان آغاز می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. نیما

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (336 ديدگاه)

    ای خیلی ماشین خوبیه
    کاش ایرانم بیاد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا