معرفی فولکس‌واگن پولو و گلف TGI گازسوز

یک‌شنبه 14 بهمن 1397 - 03:30
مطالعه 1 دقیقه
2019-vw-polo-tgi
شاید خودروهای هیبریدی و الکتریکی جزو اولویت‌های گروه فولکس‌واگن باشند اما پیشرانه‌ی احتراق داخلی هنوز هم بازار قابل‌توجهی خواهد داشت. برای افرادی...
تبلیغات

شاید خودروهای هیبریدی و الکتریکی جزو اولویت‌های گروه فولکس‌واگن باشند اما پیشرانه‌ی احتراق داخلی هنوز هم بازار قابل‌توجهی خواهد داشت. برای افرادی که نیازمند مصرف سوخت مشابه پیشرانه‌های دیزلی و البته معایب این پیشرانه‌ها هستند، فولکس خودروهای زیادی با پیشرانه‌های بنزینی را ارائه کرده که البته می‌توانند با گاز طبیعی هم کار کنند.

پس از معرفی سئات آرونا TGI و اشکودا اوکتاویا G-TEC به‌روز شده، برند فولکس‌واگن نیز از نسخه‌های به‌روز شده‌ی پولو TGI و گلف TGI رونمایی کرده است. سوپرمینی فولکس از پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری 90 اسب بخاری استفاده کرده و دارای باک گاز سومی است که باعث شده ظرفیت کلی سوخت گاز آن به 91.5 لیتر برسد. این هاچبک ساب کامپکت بر پایه‌ی استانداردهای جدید WLTP می‌تواند تا 368 کیلومتر را با سوخت گاز طبیعی طی کند.

اما گلف TGI هم از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.5 لیتری جدیدی استفاده می‌کند که برای هر 100 کیلومتر نیازمند 3.5 کیلوگرم گاز طبیعی است. این پیشرانه‌ی 130 اسب بخاری فرایند احتراق میلر را داشته و از توربو با هندسه‌ی متغیر توربین سود می‌برد که باعث می‌شود هوای بیشتر به سیلندرها وارد شود. در مقایسه با مدل قبلی، گلف TGI می‌تواند 80 کیلومتر بیشتر را با گاز طبیعی طی کند و البته آلایندگی آن تنها 95 گرم در هر کیلومتر است.

فولکس‌واگن گفته مزیت اصلی خرید این خودرو همخوانی آن با سوخت گاز طبیعی است. این خودرو نه تنها کم‌مصرف‌تر از خودرویی بنزینی با همین ابعاد است بلکه آلایندگی آن حدود 25 درصد هم کمتر است.

با نزدیک شدن به معرفی هشتمین نسل فولکس گلف، رونمایی از نسخه‌ی گازسوز به‌روز شده‌ی این خودرو می‌تواند آخرین بهبود هفتمین نسل محصول پرطرفدار ژرمن‌ها باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.