فولکس بدون ایران‌خودرو یا سایپا

سه‌شنبه 27 بهمن 1394 - 12:22
مطالعه 2 دقیقه
toyota engine 2 litre
فولکس‌واگن دریافته که مشارکت با دو غول خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا نمی‌تواند راهکاری مطلوب باشد. این را می‌شد از تجربیات رنو نیز...

فولکس‌واگن دریافته که مشارکت با دو غول خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا نمی‌تواند راهکاری مطلوب باشد. این را می‌شد از تجربیات رنو نیز دریافت نمود. در عین حال این شرکت‌های دولتی تنها از مشارکت، به دنبال بُعد تبلیغی آن هستند و با وارد نمودن خودروهای گران قیمت و در تعداد معدود، می‌خواهند به سلطه خودروهای پرفروش و قدیمی خود استمرار بخشند. طبیعی است که چنین روندی برای شرکت‌های خارجی که دنبال بازار بزرگ ایران هستند نمی‌تواند قابل قبول باشد.

از سویی ایران‌خودرو با پژو و فیات به توافق رسیده و تمایلی برای مشارکت با فولکس نیز ندارد. همین موضوعات باعث شده تا این دو شرکت برای از سر واکردن فولکس، ماجرای رسوایی آلایندگی موسم به دیزل گیت را به‌پیش بکشند و صلاحیت فولکس را بدین ترتیب زیر سؤال ببرند. در هر صورت به نوعی از عدم مشارکت فولکس با این دو شرکت بزرگ دولتی باید خوشحال نیز بود.

اما نگاه فولکس‌واگن به دو گزینه دیگر معطوف شده که یکی گروه صنعتی ماموت و دیگری کرمان موتور می‌باشند. این احتمال نیز وجود دارد که فولکس در ساخت خودروهای تجاری و کشنده‌های مان و اسکانیا از ماموت استفاده نموده و بخش خودروهای سواری را با مشارکت کرمان موتور به پیش ببرد.

جدا از موضوع همکاری، بحث مهم‌تر انتخاب محصولاتی است که با بازار ایران متناسب بوده و بتواند در دسترس تعداد بیشتری از خریداران خودرو در این بازار کم تنوع قرار گیرد. فولکس واگن اخیراً محصولات متنوع و به‌روزی را برای بازارهای هندوستان و چین فراهم ساخته که با قیمت‌های مناسب توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی نیز کسب کنند. بنابراین این پتانسیل نیز در بازار ایران برای چنین خودروهایی قابل پیش‌بینی است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.