فولکسواگن بهدنبال فروش 3 میلیون خودروی الکتریکی
پس از رسوایی مرگبار دیزل گیت، این خودروساز آلمانی در حال تمرکز روی آیندهای روشنتر و اقتصادیتر است. بنا به گفتهی این شرکت، فولکس میخواهد تا سال 2025 به دستهای از اهداف خود که به تازگی ترسیم کرده دست یابد.
استراتژی جدید این شرکت شامل معرفی بیش از 30 خودروی الکتریکی خالص در 10 سال آینده است و با به هم پیوستن برخی کارخانهها این شرکت میتواند تا سال 2025 بین 2 تا 3 میلیون خودروی الکتریکی تولید کند.
فولکس تخمین میزند که خودروهای الکتریکی میتوانند در حدود یکچهارم بازار جهانی خودروهای مسافری را در دست بگیرند که برابر با 20 تا 25 درصد فروش جهانی مورد انتظار در آن زمان است و این همان دلیلی است که ظاهراً فولکس را ترغیب ساخته تا میلیاردها یورو را برای ساخت کارخانهی باتری سرمایهگذاری کند.
با توجه به دارایی فولکسواگن، این شرکت برنامههای مخصوصی برای هر برند و جزئیات جدید کارخانههای ساخت خودروی الکتریکی را اعلام خواهد کرد.