فولکس‌واگن پــاسـات R-Line

یک‌شنبه 17 اردیبهشت 1391 - 17:08
مطالعه 2 دقیقه
Volkswagen Passat R-Line
فولکس‌واگن مدل‌های ویژه‌ای از پاسات را به نام R-Line مهیا کرده؛ قیمت پایه‌ای این مدل‌ها 30,225 یورو یا معادل تقریبی 40,000 دلار برای بازار آلمان...
تبلیغات

فولکس‌واگن مدل‌های ویژه‌ای از پاسات را به نام R-Line مهیا کرده؛ قیمت پایه‌ای این مدل‌ها 30,225 یورو یا معادل تقریبی 40,000 دلار برای بازار آلمان است . . .

اما قبل از هر چیز اجازه دهید تا اندکی پیرامون پاسات صحبت کنیم. آخرین فیس‌لیفت نسل هفتم فولکس‌واگن پاسات ابتدا در سال 2011 میلادی و در جریان نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. تغییراتی که در این خودرو صورت گرفته، ظاهر آن‌را بیشتر از هر زمان دیگری به سدان لوکس فولکس‌واگن یعنی فیتون نزدیک کرده بود.

برای مدل‌های جدید پاسات، ده پیشرانه مختلف با قدرت‌هایی در بازه 100 تا 300 اسب‌بخار درنظر گرفته شده است. اما یکی از جدیدترین این پیشرانه‌ها موتور 1.6 لیتری توربو دیزلی است که توانایی تولید 105 اسب‌بخار قدرت و در حدود 250 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

این پیشرانه جدید که پاسات تا به حال آنرا تجربه نکرده بود، با مصرف سوخت 4.2 لیتری و همچنین با میزان آلایندگی ناشی از تولید CO2 که 109 گرم در هر کیلومتر اعلام شده، یکی از اقتصادی‌ترین و کارآمدترین پیشرانه‌های فولکس واگن است. البته وجود سیستم start/stop که به تازگی بر روی همه موتورهای دیزلی پاسات نصب می‌شود نیز در این موفقیت بی‌تاثیر نبوده است.

اما به سراغ پاسات R-Line برویم که سفارش نسخه‌های تولید محدود آن از هم‌اکنون آغاز شده؛ R-Line دارای سپرهای نسبتا جدید، رکاب‌های جانبی و هچنین یک دیفیوزر (البته اگر بتوان نام آنرا دیفیوزر گذاشت!) با رنگ مشکی براق در عقب است.

اسپویلر کوچکی که در انتهای درب صندوق نصب شده و همرنگ بدنه خودرو بوده، کاهش 15 ملیمتری ارتفاع تعلیق و بهره‌گیری از رینگ‌های 17 اینچی با ظاهری اسپرت‌تر از دیگر مشخصه‌های R-Line خواهند بود. در نمای داخلی نیز استفاده از تریم نقره‌ای رنگ تیتانیومی، فرمان جدید خودرو که قوس پایینی آن حذف و تخت شده و در نهایت پدال‌های فولادی ضدزنگ از مهم‌ترین تغییرات است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.