افزایش چهلدرصدی سود عملیاتی گروه فولکسواگن
در سهماههٔ نخست سال جاری، سود عملیاتی گروه فولکسواگن با افزایش 40 درصدی از 3.13 میلیارد یورو در سال گذشته به 4.37 میلیارد یورو رسید. با وجود کاهش فروشی که این گروه خودروسازی داشته است اما این سود بالا درنتیجهٔ سیاستهای کاهش هزینهها به دست آمده است. درآمد گروه فولکسواگن نیز با رشدی 10.3 درصدی به 56.2 میلیارد دلار رسیده است.
ماتیاس مولر، مدیرعامل گروه فولکسواگن دراینباره گفته است:
تلاشها و هزینههای ما برای بهبود کارایی و بهرهوری در کل زیرمجموعههای فولکسواگن موفقیتآمیز بوده است. این نتایج قوی که امروز به دست آوردهایم، ما را تشویق کرده و عزم ما را برای ادامهٔ مسیری که انتخاب کردهایم، یعنی استراتژی 2025 تقویت میکند.
این در حالی است که سود عملیاتی برند فولکسواگن نیز به لطف عواملی چون تجدید کلی ساختار، نرخ سهام مثبت و... رو به افزایش است و از 73 میلیون یورو به 869 میلیون یورو در سال جاری رسیده است. در سوی دیگر اما سود آئودی اندکی کاهش یافته و از بیش از 1.3 میلیارد دلار سال گذشته به 1.2 میلیارد دلار رسیده است درحالیکه عملکرد عالی اشکودا همچنان ادامه دارد بهگونهای که سود آن با 31.8 درصد افزایش به 415 میلیون یورو رسیده است؛ اما کاهش سود آئودی شامل لامبورگینی و دوکاتی هم شده است.
سئات نیز کمی افزایش سود داشته و از 54 میلیون یورو سال گذشته به 56 میلیون یورو رسیده است درحالیکه پورشه هم وضعیت قدرتمند خود را حفظ کرده و سود امسال آن از 855 میلیون یورو در مدت مشابه سال گذشته امسال به 932 میلیون یورو رسیده است؛ اما بنتلی در این مدت زیان عملیاتی را تجربه کرده است چراکه از 54 میلیون یورو سال گذشته به 30 میلیون یورو رسیده است.