کانسپت جایگزین فولکسواگن فیتون در نمایشگاه ژنو آینده معرفی میشود
قرار بود در سال 2018 نسل دوم فولکسواگن فیتون معرفی گردد اما پس از رسوایی دیزلگیت برنامهٔ ساخت آن لغو شد. بدین ترتیب در ماه مارس سال گذشته، آخرین دستگاه از نسخهٔ اروپایی نسل اول فیتون که به رنگ مشکی ویژه رنگآمیزی شده بود، از خط تولید کارخانهٔ درسدن فولکسواگن خارج شد. بر روی این خودرو شماره پلاک 84,235 نصب شده بود که به معنای کل تولید فیتون در طول زمان تولید طولانی چهاردهسالهٔ آن بود. خودروهایی که اکثراً دستساز بودند.
البته این پایان کار فیتون نبود چراکه این سدان لوکس آلمانی همچنان در چین برای عرضه در بازار محلی این کشور تولید میشد؛ اما این روند مدت زیادی طول نکشید چراکه سال گذشته فولکسواگن سدان بزرگ و لوکس فیدئون را بهعنوان جایگزین فیتون در چین عرصه نمود. خودرویی که اساساً برادر بزرگتر پاسات محسوب میشود که لباسی لوکس و فانتزی به تن کرده است.
بنابراین هماکنون سدان جذاب آرتئون پرچمدار فولکسواگن در اروپا محسوب میشود اما این وضعیت طی چند سال آینده تغییر خواهد کرد زیرا گفته شده در نمایشگاه ژنو 2018 نسخهٔ کانسپت جایگزین فیتون رونمایی خواهد شد که پیشنمایشی از پرچمدار جدید فولکسواگن خواهد بود. البته همانطور که پیشازاین هم گفته شده بود، جایگزین فیتون برخلاف گذشته خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود و بنابراین نسخهٔ کانسپت آنهم به همین نوع قوای محرکه مجهز است.
این خودرو روی پلتفرم MEB گروه فولکسواگن ساخته خواهد شد که برای ساخت خودروهای الکتریکی این گروه توسعه پیدا کرده است. جایگزین فیتون به یک پکیج باطری مجهز خواهد بود که بُردی بیش از 600 کیلومتر را برای آن فراهم میکند. مدیر توسعهٔ فولکسواگن دکتر «Frank Welsche» در مصاحبهای با Motoring به نکاتی در مورد پرچمدار این شرکت اشاره کرده است:
«ما قطعاً بخش سدانهای بزرگ لوکس را ترک نخواهیم کرد و سدان پرچمدار ما در غالب یک نمونهٔ تمام الکتریکی بازخواهد گشت».
وی ادامه داده است که فولکسواگن قصد ندارد مدل فیدئون را با اینکه بزرگتر از پاسات و آرتئون است، بهعنوان پرچمدار جهانی خود در سراسر دنیا عرضه کند زیرا این شرکت معتقد است فیدئون فقط در چین که مردم خودروهایی با استایل کلاسیک را ترجیح میدهند مناسب است درحالیکه اروپاییها به خودروهای پیشرفته علاقه دارند. بااینحال بعید است نسخهٔ تولیدی سدان پرچمدار جدید ولفسبورگیها تا پیش از پایان دههٔ جاری راهی بازار گردد.