سرانجام فولکسواگن آرتئون به ایالاتمتحده رسید
فولکسواگن در نمایشگاه ژنو سال گذشته سدان کوپهٔ جدید آرتئون را برای اولین بار رونمایی کرد. این خودرو که در اصل جایگزینی برای مدل CC است، در ابتدا در بازارهای اروپایی عرضه گردید و وعده داده شد که در سال 2018 در ایالاتمتحده هم ارائه خواهد شد. حال سازندهٔ آلمانی به وعدهٔ خود عمل کرده و سرانجام آرتئون را در نمایشگاه شیکاگوی امسال برای اولین بار برای آمریکاییها به نمایش درآورده است. فروش این خودرو از سهماههٔ دوم سال جاری در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.
آرتئون یک سدان متوسط با استایلی کوپه مانند است که بر روی پلتفرم MQB فولکسواگن مشترک با خودروهایی چون تیگوآن، گلف و نسل جدید جتا ساخته شده است. هرچند آرتئون در بازار اروپا با پیشرانههای مختلفی عرضه میگردد، اما در بازار ایالاتمتحده تنها با یک موتور ارائه میشود که قویترین پیشرانهٔ آن است. این یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 270 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion هم برای آن وجود دارد.
جانشین CC همچنین به لیستی طولانی از تجهیزات استاندارد هم مجهز شده که شامل مواردی چون ورود بدون کلید، کنترل تهویهٔ سه منطقهای، چراغهای جلوی تمام LED، کمکفنرهای تطبیقی، دوربین دید عقب، هشدار برخورد جلو، سیستم نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک عقب میشود. در داخل نیز صندلیهای چرمی با گرمکن (برای صندلیهای جلو)، نمایشگر هشت اینچی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی بهصورت استاندارد ارائه میشود درحالیکه آپشنهای آن شامل صفحه آمپر دیجیتالی، چرم ناپا، گرمکن صندلیهای عقب، سانروف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، ماساژور صندلیهای جلو، دوربین دید 360 درجه و سیستم پارک خودکار میشود.
فاصلهٔ محوری آرتئون حدود 12 سانتیمتر نسبت به مدل CC افزایش پیدا کرده و از 2.71 متر به 2.84 متر رسیده و همچنین طول و عرض آن نیز بیشتر شده که این امر موجب افزایش فضای داخلی خودرو شده است. رینگهای استاندارد این سدان خوش استایل آلمانی نیز از نوع 18 اینچی هستند درحالیکه نمونههای 19 اینچی هم برای آن قابل سفارش است. آرتئون در سه تیپ مختلف شامل SE، SEL و SEL پریمیوم با گارانتی ششساله یا 116 هزار کیلومتری در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد ولی قیمت آن هنوز اعلام نشده است. بااینحال انتظار میرود این ماشین با قیمتی در حدود 35 هزار دلار در آمریکا عرضه گردد.
به گفتهٔ آقای «Hinrich Woebcken»، مدیرعامل فولکسواگن آمریکای شمالی، آرتئون ممکن است لزوماً پرفروشترین خودرو در ایالاتمتحده نباشد اما این ماشین نقش مهمی را برای فولکسواگن ایفا خواهد کرد. آرتئون در سبد محصولات این شرکت آلمانی بالاتر از سدان پاسات قرار گرفته و پرچمدار فولکسواگن محسوب میشود؛ اما باوجوداینکه آرتئون از لحاظ موقعیت بالاتر از سدان سنتی پاسات قرار میگیرد اما Woebcken وعده داده است که چندان گرانتر از پاسات نخواهد بود و قیمتی بسیار مشابه به دیگر سدانهای میان سایز فول آپشن خواهد داشت.