احتمال فروش برخی برندهای گروه فولکسواگن
آیا تاکنون تحت تأثیر میزان برندهایی که زیر چتر حمایتی فولکسواگن قرار دارند قرار گرفتهاید؟! علاوه بر برند مرکزی فولکسواگن باید به آئودی ارباب، پورشهی اسپورت، بنتلی لوکس، اشکودای بی حاشیه، سئات جوان، لامبورگینی خشمگین و بوگاتی هایپرکار ساز اشاره کنیم. همچنین فولکسواگن مالک دوکاتی، اسکانیا و مان بوده و البته محصولات تجاری این گروه نیز اعضای دیگر خانواده محسوب میشوند.
در کل 12 برند تشکیل دهنده گروه خودروسازی فولکس واگن هستند اما این گروه در واقع بزرگتر از آن چیزی است که فکر میکنیم. فولکس همچنین مالک کمپانیهایی همچون مان دیزل و رِنک AG نیز میباشد. به منظور فهم بهتر از میزان بزرگی این گروه خودروسازی باید بگوییم ژرمنها 120 سایت تولیدی در سراسر جهان دارند.
احتمالاً برنامههایی برای کمتر کردن پیچیدگی این گروه خودروسازی وجود دارد زیرا مدیرعامل جدید فولکس آقای هربرت دایس در زمان اولین کنفرانس خبری خود گفته تمامی برندها را تک به تک بررسی خواهد کرد و شاید به این نتیجه برسد که برخی از آنها باید به فروش برسند.
دایس در کنفرانس خبری خود به هیچ نامی اشاره نکرده اما به نظر نمیرسد برندهای خودروسازی این شرکت با مادر خود خداحافظی کنند زیرا حتی سئات مشکلدار نیز هماکنون سودآور میباشد. اشکودا که گاو شیرده فولکس واگن بوده و برندهای خاص نیز اساساً پول را پرینت میکنند!
شاید برخیها بگویند دوکاتی در خطر فروش قرار دارد مخصوصاً اینکه سال قبل تقریباً با بهای 1.8 میلیارد دلاری فروخته شده بود؛ اما با تمامی این تفاسیر نمیتوان به قطعیت گفت دایس چه برنامهای دارد. انتظار میرود او به عنوان مدیرعامل آئودی نیز معرفی شود.
گروه خودروسازی فولکس واگن برنامههایی برای بازسازی خود و تقسیمبندی برندهای خودروسازی در بخشهایی همچون ولوم، پریمیوم و سوپر پریمیوم داشته و همچنین بخش کامیون و اتوبوس آن نیز تحولاتی را تجربه خواهند کرد.