رکورد فولکسواگن I.D. R پایکس پیک چگونه به دست آمد؟!
دستاندرکاران وبسایت موتور اسپورت یک فرصت بسیار ویژه برای همراهی با تیم موتور اسپورت فولکسواگن در مسابقات Pikes Peak داشتند. در آن زمان مشخص نبود که I.D. R پایکس پیک خواهد توانست رکورد جدیدی برای خودروهای الکتریکی ثبت کند.
تیم موتور اسپورت فولکسواگن پس از ترک مسابقات قهرمانی رالی جهانی در سال 2016 تصمیم به حضور در این مسابقات گرفت. مقامات این شرکت خواستار خودرویی الکتریکی بودند و پس از بررسیهای فراوان تیم مسابقه تصمیم گرفت تا به مسابقات بینالمللی Pikes Peak بازگردد. این مسابقات مشهور قبلاً صحنه ناکامی فولکس بوده زیرا مدل GTI با دو پیشرانه در سال 1987 نتوانست رکورد درخوری ثبت نماید. در همان سال والتر رول با یک دستگاه آئودی اسپورت کواترو S1 E2 برنده شد.
از نقطه نظر مهندسی، این مسابقات یک فرصت ویژه برای مهندسان است. تنها قوانین اصلی به امنیت راننده مربوط میشوند. قوانین خاصی برای آئرودینامیک و قوای محرکه وجود ندارد. تیم موتور اسپورت فولکسواگن برای ثبت رکورد کلی جدید با یک هیولای کاملاً متفاوت وارد میدان شده است.
رومین دوماس راننده این خودرو کاملاً خوشحال است. او در مصاحبهای کوتاه گفته که I.D. R Pikes Peak از جمله محبوبترین خودروهایی بوده که پشت فرمانش نشسته است. شایان ذکر است دوماس رانندهای با افتخارات فراوان در لمانز میباشد.
دوماس در 24 ژوئن توانست مسیر 20 کیلومتری مسابقه را با زمان 7 دقیقه و 57.148 ثانیه طی کند و به اولین فردی تبدیل شود که رکورد زیر 8 دقیقه را ثبت کرده است. سباستین لوب قبلاً پشت فرمان یک پژو 208 تیون شده زمان 8 دقیقه و 13.878 ثانیه را ثبت کرده بود. دوماس گفته میتواند زمان سریعتری را نیز ثبت کند.
او در نهایت میگوید:
من از این عملکرد راضی هستم اما اگر بخش میانی مسیر مسابقه خشک باشد میتوانم سریعتر هم برانم.