فولکسواگن رسوایی دیزل گیت را پشت سر گذاشته است
حدود 3 سال از زمان اذعان فولکسواگن به تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی میگذرد، اتفاقی که نهایتاً باعث شد یکی از گرانترین رسواییهای تاریخ صنعت خودرو رقم بخورد.
البته فولکسواگن حالا از گذشتهی خود فاصله گرفته و مدیرعامل این گروه خودروسازی آقای هربرت دایس ادعا کرده این گروه تقریباً رسوایی دیزل گیت را پشت سر گذاشته است. بخشی از پشت سر گذاشته شدن این اتفاق به استراتژی الکتریکی فولکسواگن مربوط میشود، هرچند این خودروساز مبلغ سنگین 30 میلیارد دلاری برای درست کردن اوضاع هزینه کرده است.
دایس در مصاحبهی خود گفته است:
اساساً ما حدود 90 درصد خودروها در سراسر دنیا را بازخرید و تعمیر کردهایم. فکر میکنم اکثر کارها انجام شده است. البته ما هنوز هم برخی مشکلات قانونی در سراسر جهان از جمله آلمان داریم و حل همهچیز چند سال طول خواهد کشید. ما مشکلات آئودی را در ماه اکتبر حل کردیم. البته همانگونه که اشاره کردم برخی مشکلات وجود دارد اما از نظر فنی ما به اکثر مشکلات فائق آمدهایم.
البته مشکلات قانونی فولکسواگن در آلمان به اندازهی مشکلاتش در آمریکا حاد نیست، جایی که این خودروساز با اتهامات مختلفی روبرو شده است.
مدیرعامل فولکس ادامه داده است:
حل مشکلات در اروپا نسبتاً آسان بوده و شامل بهروزرسانی نرمافزاری حدود 10 میلیون خودرو بوده است.
دایس همچنین اعلام کرده وضعیت فولکس در آمریکا بسیار حساستر از سایر نقاط جهان است. او گفته قوانین آلایندگی آمریکا بسیار سختگیرانهتر از سایر نقاط جهان است.
مدیر اسبق ب ام و همچنین ادعا کرده خودروهای دیزلی همچنان در آینده فولکس نقش خواهند داشت چراکه مناسب فواصل طولانی و خودروهای بزرگتر هستند.
این خودروساز همچنان به ساخت خودروهای دیزلی ادامه خواهد داد چراکه در بسیاری از کشورها هنوز انرژیهای تجدید پذیر در دسترس نیستند. دایس در نهایت میگوید:
احتمالاً پیشرانه دیزلی هنوز هم بهترین گزینه برای حملونقل پاکتر است.