خودنمایی شاسیبلندهای جدید فولکس در گوانگژو
خودروسازان بیوقفه به دنبال جلب نظر مشتریان چینی بوده و فولکسواگن آلمان نیز از این قضیه مستثنا نیست. جدای از نسخههای طویلتر مدلهای فعلی، این خودروساز آلمانی تعدادی از محصولات مخصوص بازار چین را در سالهای اخیر عرضه کرده است. از جملهی این خودروها میتوان به سدان لوکس فیدئون، لاویدا، لاماندو و... اشاره کرد.
اما اخیراً استراتژی فولکسواگن در چین معطوف شاسی بلندها بوده است. قبلاً طراحی متمایز T-Cross برای بازار چین را دیدهایم و هماکنون نیز این شرکت در حال عرضهی دو شاسیبلند جدید مختص این کشور میباشد.
فولکسواگن بهصورت رسمی از شاسی بلندهای جدید تایرون و تارو در نمایشگاه گوانگژو پردهبرداری کرده است. این خودروهای جدید که اوایل سال جاری در پکن پیشنمایش شده بودند سبد شاسی بلندهای فولکس را به 6 خودرو خواهند رساند. 4 شاسیبلند دیگر این برند در چین عبارتاند از T-Roc، تیگوان، ترامونت و توارگ.
تایرون که توسط جوینت ونچر فاو فولکسواگن ساخته میشود بر پایه پلتفرم MQB بنا شده و به دنبال خریداران شاسی بلندهای سطح میانی به بالای چین است. نام این خودرو ترکیبی از واژههای تایگر و آیرون بوده و فولکس ادعا میکند انعکاس این واژهها را میتوان در طراحی قدرتمندش مشاهده کرد.
این خودرو که از تیگوان مشتق شده طولی حدود 4.6 متری داشته و در فاصلهی بین تیگوان و تیگوان L قرار میگیرد. البته تایرون یک جایگزین کوچکتر برای توارگ، نه تنها از نظر ابعاد بلکه از نظر طراحی نیز میباشد. اگر شباهتهایی بین دو خودرو میبینید به خاطر پیشنمایش کانسپت میان سایز ادونسد در مارس 2018 میباشد.
اما فولکسواگن تارو توسط جوینت ونچر سایک فولکسواگن ساخته خواهد شد و از آن به عنوان یک شاسیبلند خانوادگی قوی نام برده شده است. تارو نیز از معماری MQB سود برده و ابعاد آن باعث میشود در جایگاهی بین T-Roc و تیگوان قرار گیرد.
این خودروی جمعوجور طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4453/1841/1632 میلیمتری داشته و فاصله بین محوری و گنجایش محفظه بارش نیز به ترتیب 2680 میلیمتر و 455 لیتر میباشد. البته فضای بار با خواباندن صندلیها به 1542 لیتر افزایش مییابد.
سه شاسیبلند دیگر فولکسواگن شامل T-Cross، تایرون و تارو از سال آینده وارد بازار چین میشوند. این برند در سال 2020 حداقل 12 شاسیبلند را در بزرگترین بازار خودروی جهان به فروش خواهد رساند.