لوگوی جدید R فولکسواگن برای محصولات پرفورمنس
حدود یک ماه پیش بود که فولکس از لوگوی جدید خود که روی محصولات آتی قرار خواهد گرفت رونمایی کرد؛ اما لوگوها و نشانهای دیگر این شرکت نیز تغییر کرده که جذابترین آنها لوگوی R میباشد. هدف فولکس از اصلاح این لوگو اشاره به استارتی تازه برای محصولات پرفورمنس خود میباشد. بنا به گفتهی این خودروساز آلمانی، لوگوی جدید R شرکت مدرنتر، متمایزتر و خاصتر از لوگوی حاضر در خودروهایی همچون گلف R، شیروکو R، پاسات R36 و یا توارگ R50 میباشد.
فولکسواگن دربارهی لوگوی R جدید خود گرفته است:
لوگوی جدید کمپانی با خط تازه و آرایش افقی واضحی که انحناهای دینامیک دارد شناخته میشود. همچنین خط مورب بکار رفته به عنوان کنتراست عمل کرده و بنابراین گیرایی کلی برند را نشان میدهد. این لوگو احساس قویتری را منتقل کرده و تعهد فولکسواگن به پرفورمنس و خاص بودن را نشان داده است.
این شرکت فعلاً دو مدل R نشان در سبد محصولات جهانی خود دارد که یکی گلف R و دیگری T-Roc R میباشد. گلف که در چند ماه آینده وارد نسل جدید خود میشود و T-Roc R هم تازهوارد خانوادهی خود خواهد بود. این کراس اوور کامپکت و اسپورت که در آمریکا حضور نخواهد داشت باید به رقابت با محصولاتی همچون آئودی SQ2 و ب ام و X2 M35i برود. کراس اوور اسپورت فولکس قدرت 300 اسبی داشته و از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه برخوردار است.
البته خبرهای تائید نشدهای دربارهی گسترده خانوادهی R فولکسواگن و تولید مدلهای آرتئون R و حتی توارگ R به گوش میرسد اما احتمال تولید چنین محصولاتی خیلی بالا نیست. باور بر این است که آرتئون R از پیشرانهای با قدرت بیشتر از 400 اسب بخار عرضه خواهد شد اما هنوز چیزی تائید نشده است.
اما فولکسواگن تغییراتی را نیز در لوگوی R-Line خود اعمال کرده است. این لوگو اولین بار روی اطلس کراس اسپورت R-Line در اروپا به کار میرود. پیشنمایش این خودرو در سال 2018 صورت گرفته و اطلس کراس اسپورت اساساً نسخهی کوتاهتر از اطلس استاندارد است که خط سقف کمی خمیدهتر داشته و گنجایش آن تنها 5 نفر است.