تست گوزن ضعیف فولکسواگن پاسات اروپایی
تست گوزن! نامی جذاب برای بررسی واکنش خودرو به مانورهای اضطراری... روشهای گوناگونی برای مشاهده دینامیک واقعی یک خودرو توسط خودروسازان و شرکتهای مستقل وجود دارد اما تست گوزن که به خاطر ریشههای اسکاندیناویایی خود مشهور شده جزو مهمترین تستها در این زمینه است. این تست بهمنزله شبیهسازی روبرو شدن خودرو با یک مانع و البته بهصورت ناگهانی است. راننده پس از رد کردن مانع باید سریعاً به لاین خود و وضعیت طبیعی بازگردد که چنین اعمالی در تست گوزن بررسی میشود؛ اما به نظر میرسد نسخه اروپایی فولکسواگن پاسات استیشن اصلاً نتوانسته در این تست بدرخشد.
در ویدئوی جدید منتشر شده پاسات استیشن 2019 تست شده است. این خودرو در آمریکای شمالی عرضه نمیشود. مدل حاضر در تست از پیشرانه 2 لیتری با قدرت 188 اسبی استفاده میکند. راننده با سرعت 77 کیلومتر در ساعت وارد مسیر شده و البته از نوع واکنش خودرو خبری ندارد. عقب خودرو در دومین حرکت بطور خطرناک و شدیدی حرکت کرده و این حرکت به حدی غیرمنتظره بوده که راننده در برگرداندن خودرو به حالت طبیعی به مشکل خورده و با مخروط برخورد میکند.
با کاهش سرعت به 73 کیلومتر در ساعت پاسات و راننده میتوانند طور موفقیتآمیزی تغییر جهت ناگهانی را بدون برخورد با مخروطها پشت سر بگذارند. البته این کار هم خیلی راحت انجام نشده زیرا بخش پشتی پاسات هنوز هم بازی کرده و راننده به وضوح آمادهی واکنش نشان دادن شده است. البته صادقانه باید گفت اکثر خودروها در تست گوزن به تقلا میافتند اما تمایل زیاد پاسات به بیش فرمانی پررنگتر از آن چیزی است که تاکنون دیدهایم؛ و تا جایی که میدانیم، این استیشن با کنترل پایداری روشن وارد تست شده است.
البته خبر نسبتاً خوب اینکه نسخه استیشن پاسات دارای برخی ویژگیهای رانندگی برای رانندگان مشتاق است. بازی کردن دم خودرو در جادههای اسکاندیناوی کاملاً آسان است اما این خودرو در تست اسلالوم استاندارد پایداری خود را به خوبی حفظ میکند؛ اما روبرو شدن ناگهانی رانندگان متوسط با یک مانع میتواند پاسات و خود فرد را دچار مشکل کند.