عرضهٔ آرتئون پلاگینهیبریدی در اروپا با بُرد الکتریکی 60 کیلومتر
نسخهٔ پلاگینهیبریدی فولکسواگن آرتئون مدل 2021 در دو مدل معمولی و شوتینگ بریک با بُرد تمام الکتریکی کافی برای ترددهای روزانه در اروپا عرضه شده است. این نسخه که eHybrid نام دارد، به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 218 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. به لطف این نیرو، آرتئون ظرف 7.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت 222 کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
بُرد تمام الکتریکی آرتئون eHybrid در نسخهٔ معمولی 59 کیلومتر و در نسخهٔ شوتینگ بریک 57 کیلومتر اعلام شده است. در این حالت، حداکثر سرعت هردو نسخه 130 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. با توجه به مطالعهای که نشان میدهد 95 درصد از کل ترددهای خودرویی روزانه در آلمان کمتر از 50 کیلومتر است، فولکسواگن انتظار دارد اکثر ترددها با آرتئون پلاگینهیبریدی در بازار داخلی فقط با استفاده از نیروی الکتریسیته انجام گیرد. همچنین به گفتهٔ این شرکت، بُرد کلی این خودرو با باطریهای کاملاً شارژ و باک سوخت پُر به بیش از 900 کیلومتر میرسد.
آرتئون eHybrid در دو تیپ الگانس و R-Line به بازار عرضه میشود که هردو به رینگهای 18 اینچی اختصاصی خود، چراغهای جلوی LED با دستیار چراغ، چراغهای عقب LED با راهنماهای پویا و طراحی سپر جلو منحصربهفرد مجهز هستند.
کابین آرتئون پلاگینهیبریدی نیز از تودوزی آلکانترا و چرمی به همراهتریم چوبی در تیپ الگانس و تریم فلزی در تیپ R-Line برخوردار است. در اینجا غربیلک فرمان چرمی هم بهصورت استاندارد ارائه میشود که به کنترلهای لمسی مجهز است. این کنترلها را برای اولین بار در ID.3 و گلف جدید دیدیم. گرمکن صندلیهای جلو، دستیار پارک جلو و عقب، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم بخشی از تجهیزات استاندارد این ماشین هستند.
قیمت فولکسواگن آرتئون eHybrid مدل 2021 در بازار خانگی آلمانی از 51 هزار یورو در نسخهٔ معمولی و 51,900 یورو در نسخهٔ شوتینگ بریک آغاز میشود.