درگ هاچ‌بک‌های داغ، گلف GTI، سیویک تایپ R و مگان RS تروفی

سه‌شنبه 1 تیر 1400 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
VW-Honda-Renault-1
فولکس‌واگن، هوندا و رنو هرکدام هاچ‌بک‌های داغ محرک جلوی جذابی را به بازار عرضه می‌کنند که از یک سو خودروهایی خانوادگی هستند و از سوی دیگر...
تبلیغات

فولکس‌واگن، هوندا و رنو هرکدام هاچ‌بک‌های داغ محرک جلوی جذابی را به بازار عرضه می‌کنند که از یک سو خودروهایی خانوادگی هستند و از سوی دیگر می‌توانند در پیست‌ها هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند؛ اما از بین این خودروها، کدام‌یک در مسابقهٔ درگ بهترین است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو گلف GTI کلاب‌اسپرت، سیویک تایپ R و مگان RS تروفی را به پیست مشهور خود آورده است.

سیویک تایپ R در سال 2017 معرفی شده و قدیمی‌ترین خودروی این درگ محسوب می‌شود؛ اما نباید فریب سن بالای این سامورایی را خورد زیرا این یک خودروی پیست بسیار جدی است که زمانی رکورددار پیست نوربرگ‌رینگ بوده و همچنان یک سلاح قدرتمند برای پیست محسوب می‌شود. در سینهٔ این خودرو یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که 320 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که نیرو را از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های جلو می‌رساند.

از سوی دیگر، فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت که امسال معرفی شد جدیدترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. این هاچ‌بک آلمانی هم مثل رقیب ژاپنی از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور در کنار یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، دیفرانسیل لغزش محدود، تعلیق اصلاح‌شده و ترمزهای بزرگ‌تر قرار گرفته است تا توانمندترین گلف GTI تاریخ خلق شود.

و نهایتاً به مگان RS تروفی می‌رسیم که کوچک‌ترین موتور را با تنها 1.8 لیتر حجم دارد؛ اما نباید فریب حجم پایین این موتور را خورد زیرا پیشرانهٔ رنو 300 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که هم‌سطح رقبای 2 لیتری خود است. انتقال نیرو در این هاچ‌بک داغ فرانسوی هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. خب با توجه به این اعداد و ارقام، فکر می‌کنید کدام‌یک از این هاچ‌بک سریع‌تر از بقیه باشد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

کپی لینک

مشخصات فنی

هوندا سیویک R

گلف R کلاب‌اسپرت

مگان RS تروفی

پیشرانه

2 لیتری I4 توربو

2 لیتری I4 توربو

1.8 لیتری I4 توربو

قدرت

320 اسب بخار

300 اسب بخار

300 اسب بخار

گشتاور

400 نیوتن متر

400 نیوتن متر

420 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

7 سرعته دوکلاچه

6 سرعته دوکلاچه

محور محرک

جلو

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

1358 کیلوگرم

1461 کیلوگرم

1368 کیلوگرم

قیمت

40,000 پوند

37,000 پوند

36,000 پوند

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.