معرفی فولکس‌واگن ID. لایف کانسپت در نمایشگاه مونیخ

سه‌شنبه 16 شهریور 1400 - 04:20
مطالعه 8 دقیقه
vw-id.-life-concept-exterior
خودروی e-up! تلاش نه چندان موفق فولکس‌واگن برای حضور در کلاس خودروهای الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت بود و برای اینکه بتوانید به یک خودروی الکتریکی...
تبلیغات

خودروی e-up! تلاش نه چندان موفق فولکس‌واگن برای حضور در کلاس خودروهای الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت بود و برای اینکه بتوانید به یک خودروی الکتریکی ویژه با قیمتی مناسب از این برند دست پیدا کنید باید چند سالی را منتظر بمانید. دلیل آن‌هم معرفی کانسپت جدید ID. لایف در نمایشگاه خودروی مونیخ بوده، خودرویی که نسخه تولیدی‌اش تا سال 2025 پدیدار نخواهد شد. نسخه تولیدی این خودرو قرار است در جایگاهی پایین‌تر از هاچبک الکتریکی و کامپکت ID.3 قرار گیرد.

برخلاف برادر بزرگ‌تر که نیرو را به چرخ های عقب می‌فرستد، این کانسپت الکتریکی از نوع دیفرانسیل جلو بوده و در بطن آن نسخه کوتاه شده از همان پلتفرم خاص MEB فولکس‌واگن بکار رفته است. پیشرانه الکتریکی این خودرو قدرت قابل‌احترام 231 اسب بخاری و گشتاور 290 نیوتون متری تولید کرده و سبب ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 6.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعتی می‌شود.

ID. لایف از باتری 57 کیلووات ساعتی سود برده و شعاع حرکتی حدود 400 کیلومتری دارد. این خودرو از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و بنابراین تنها در عرض 10 دقیقه می‌توان به شعاع حرکتی 163 کیلومتری دست پیدا کرد. از آنجایی که 4 سال تا حضور این خودرو روی خط تولید باقی مانده بنابراین مشتاقیم ببینیم این جزئیات فنی در زمان تولید چه تغییراتی خواهند داشت.

از آنجایی که شاسی بلندها حرف اول را در صنعت خودرو می‌زنند بنابراین فولکس‌واگن نیز ID. لایف را به عنوان یک خودروی شهری با شخصیت کراس اوور معرفی کرده است. این خودرو ارتفاع 190 میلی‌متری از سطح زمین داشته و زاویه حمله و فرار آن به ترتیب 26 و 37 درجه می‌باشد. از آنجایی که ID. لایف بر اساس یک پلتفرم خاص خودروهای الکتریکی توسعه یافته بنابراین فضای کابین و بار قابل‌توجهی دارد و این در حالی است که طول/عرض/ارتفاع این خودرو تنها 4091/1845/1599 میلی‌متر می‌باشد.

با اینکه خودروی موردبحث به‌طور قابل‌توجهی کوتاه‌تر از نسل هشتم گلف است اما فاصله بین محوری 2650 میلی‌متری آن اندکی بیشتر از گلف می‌باشد. فاصله مناسب بین اکسل‌ها باعث شده این کانسپت الکتریکی فضای پای زیادی در عقب داشته و با فضای بار 1285 لیتری (پس از خوابیده شدن صندلی‌های عقب) خود بدرخشد.

فضای بار در حالت استاندارد ظرفیت 225 لیتری داشته و فضای 108 لیتری نیز کف این بخش در نظر گرفته شده است. مهندسان فولکس همچنین فضای بار 68 لیتری را در بخش جلو در نظر گرفته‌اند و یک فضای 8 لیتری نیز برای قرار دادن کابل‌های شارژ وجود دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو پاکت درب است که به عنوان فضای قرارگیری گوشی‌های هوشمند برای شارژ عمل می‌کند.

ID. لایف کانسپتی است که بجای آینه‌های سنتی از دوربین‌ها استفاده کرده و آینه وسط نیز جای خود را به یک دوربین داده که تصاویر را روی نمایشگر 9 اینچی به نمایش می‌گذارد. ژرمن‌ها یک نمایشگر تاشدنی را نیز برای کنسول بازی در نظر گرفته‌اند که البته در نسخه تولیدی خبری از آن نخواهد بود.

فولکس‌واگن ID. لایف که در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآمده سال 2025 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و قیمت پایه 20 هزار یورویی خواهد داشت. نسخه فول این خودرو با قیمت 25 هزار یورویی عرضه خواهد شد. در مقام مقایسه باید دانست ارزان‌ترین نسخه ID.3 در آلمان قیمت پایه 35460 یورویی دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.