معرفی نسل جدید فولکس‌واگن لاماندو، سدان جذابی برای چینی‌ها

چهارشنبه 29 دی 1400 - 03:57
مطالعه 4 دقیقه
Volkwagen-Lamando-1
لاماندو در اصل نسخهٔ چینی جتا محسوب می‌شود که از طریق جوینت ونچر فولکس‌واگن سایک از سال 2014 در چین تولید می‌شود. حال سازندهٔ آلمانی نسل جدید این...
تبلیغات

لاماندو در اصل نسخهٔ چینی جتا محسوب می‌شود که از طریق جوینت ونچر فولکس‌واگن سایک از سال 2014 در چین تولید می‌شود. حال سازندهٔ آلمانی نسل جدید این سدان کامپکت را معرفی کرده است. لاماندوی جدید به خودروی جذاب‌تر و کاربردی‌تری تبدیل شده است زیرا حالا فرم لیفت‌بک شیکی پیدا کرده و چراغ‌های LED آن‌هم مدل‌های الکتریکی سری ID را به یاد می‌آورند.

نسل جدید لاماندو با 4,784 میلی‌متر طول، 1,831 میلی‌متر عرض و 1,469 میلی‌متر ارتفاع، به میزان قابل‌توجهی از نسل قبلی خود بزرگ‌تر شده و فاصله محوری آن‌هم با افزایشی 75 میلی‌متری به 2,731 میلی‌متر رسیده است ولی بااین‌حال هنوز هم ازهرجهت کوچک‌تر از آرتئون است. درحالی‌که نسل قبلی لاماندو روی پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن ساخته شده بود، نسل جدید بر پایه پلت‌فرم بروز شده MQB Evo شکل گرفته که در سال 2019 با نسل جدید گلف، اشکودا اکتاویا، آئودی A3 و سئات لئون معرفی شد.

این سدان لیفت‌بک که پنجره‌های بدون قابی دارد، روی رینگ‌های تا حداکثر 18 اینچی قرار می‌گیرد و جدیدترین محصول فولکس‌واگن است که در آن از نوارهای LED در جلو و عقب استفاده شده است. همچنین در این خودرو لوگوی فولکس‌واگن هم چراغ‌دار است که در جلو به رنگ سفید و در عقب قرمز خواهد بود. چراغ‌های عقب خودرو اما ممکن است کمی پژو 508 را به یاد بیاورند. بااین‌حال، به‌طورکلی نسل جدید لاماندو یکی از زیباترین خودروهایی است که در سال‌های اخیر از فولکس‌واگن دیده‌ایم.

با نگاه به کابین لاماندو، طراحی داشبورد حال و هوای گلف را به یاد می‌آورد هرچند که تغییراتی در دریچه‌های تهویه مرکزی ایجاد شده و تعداد دکمه‌های فیزیکی هم خیلی کم است. نسل جدید این سدان کامپکت با برخورداری از سیستم صوتی Beats، هدآپ دیسپلی، سانروف، صندلی‌های برقی جلو و کروز کنترل تطبیقی، به‌خوبی مجهز شده است. برای عقب خودرو هم دو دریچه تهویه، زیر آرنجی میانی با دو جا لیوانی و دو پورت USB در نظر گرفته شده است.

زیر کاپوت لاماندوی جدید همان پیشرانه آشنای 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو با 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، سدان جدید فولکس‌واگن ظرف 8.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که چندان سریع نیست اما شتاب کندی هم به‌حساب نمی‌آید. البته بعداً یک موتور قوی‌تر 2 لیتری هم برای این ماشین ارائه خواهد شد.

نسل جدید فولکس‌واگن لاماندو از بهار آینده در بازار چین عرضه خواهد شد درحالی‌که نسل قبلی هم همچنان قابل خریداری خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.