فولکس واگن لاماندو L، یک جتای بزرگتر، بهتر و شیکتر!
به احتمال زیاد ساکنان قاره اروپا و آمریکای شمالی اسم فولکسواگن لاماندو L را نشنیدهاند. این خودروی سدان-لیفت بک اخیراً توسط جوینت ونچر فولکسواگن و سایک در چین رونمایی شده است. لاماندو L خودرویی جمعوجور و کاملاً شیک بوده و فقط در دسترس مشتریان چینی خواهد بود. ما انتظار نداریم این خودرو را خارج از این کشور ببینیم هرچند این به معنی عدم بررسی لاماندو L نخواهد بود. ویلز بوی اخیراً خودروی موردبحث را بررسی کرده و به برخی موارد برجسته آن پرداخته است. لاماندو L قطعاً یکی از زیباترین محصولات فولکسواگن در سالهای اخیر به شمار میرود و در اولین بخش ویدئو شاهد بررسی طراحی آن هستیم.
چندین موضوع قابلذکر هستند اما ما روی پروفایل جانبی لاماندو L تمرکز خواهیم کرد. در این بخش میتوانیم محصول جذاب فولکسواگن را آرتئون بزرگتر بدانیم و یکی از موارد که بسیار باب میل ماست دربهای بدون ستون آن است. نمای جلو نیز پذیرای چراغهای نرم و شیک شده و در بخش عقب هم یک جفت چراغ LED با شباهتی عجیب به محصولات پژو دیده میشوند. نوارهای LED نیز در جلو و عقب چراغها را به یکدیگر متصل میکنند.
طراحی ظاهری لاماندو L شاید با ساختههای اخیر فولکسواگن تفاوت داشته باشد اما کابین اینطور نیست. اگر گلف جدید را دیده باشید فورا حس آشنایی را تجربه خواهید کرد چراکه طراحی دو نمایشگر در داشبورد و دکمههای خازنی روی فرمان ما را به یاد هاچبک دوستداشتنی ژرمنها میاندازند. ویلز بوی میگوید کیفیت متریال بکار رفته در کابین خیلی بالا نیست اما بهتر از حد انتظار به نظر میرسد.
لاماندو L از پلتفرم MQB Evo که در نسل اخیر گلف، اشکودا اوکتاویا، آئودی A3 و سئات لئون بکار رفته استفاده میکند. این خودرو طویلتر از نسخه پیشین بوده و این موضوع در صندلیهای عقب مشهود است جایی که فضای پای زیادی برای سرنشینان وجود دارد. دو ورودی هوا و دو درگاه USB نیز باعث میشوند ردیف دوم صندلیها فضای خوبی باشد. البته زیر کاپوت سورپرایزی وجود ندارد. نیروبخش این خودرو پیشرانه 1.4 لیتری توربو خواهد بود که قدرت 150 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتون متری تولید میکند. نیروی یاد شده هم از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو فرستاده میشود. لاماندو L شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 8.9 ثانیهای دارد.