تست سرعت و شتاب فولکس واگن گلف 5 سیلندر در اتوبان
نسل پنجم گلف در ابتدا به پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری با 150 اسب بخار قدرت مجهز بود. این خودرو در عرض 9 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسید و حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت را ثبت میکرد؛ اما خودرویی که مشاهده خواهید کرد اگرچه به پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری توربو مجهز است اما قدرت بسیار بیشتری دارد. به نظر شما این گلف 5 سیلندر در اتوبان چه عملکردی خواهد داشت؟
قلب تپنده گلف موردبحث از آئودی RS3 قرض گرفته شده و 420 اسب بخار قدرت دارد که تقریباً سه برابر قدرت نسخه اولیه خودروست. این قدرت قابلتوجه کاملاً در سواری گلف مشهود است چراکه خودرو سریعاً بر سرعت خود میافزاید و به راحتی سرعت بالای 230 کیلومتر در ساعت را ثبت میکند. البته تنها تغییر خودرو به پیشرانه آن مربوط نمیشود زیرا شاهد تولید صدایی گیراتر و جذابتر هستیم. اگرچه پشت آمپرها نشان میدهند ردلاین فولکس واگن گلف 5 سیلندر به حدود 6 هزار دور در دقیقه میرسد اما تعویض دندههای خودرو در دور 6800 انجام میشود.
گلف GTI یاد شده در اتوبان سرعت بالایی دارد و خودروهای دیگر حاضر در اتوبان با حرکت به لاین سمت راست فضا را برای تاختوتاز آن فراهم میکنند. در نهایت خودرو به سرعت 242 کیلومتر در ساعت میرسد و ظاهراً پیشرانه 5 سیلندر هنوز به دنبال افزایش سرعت است. این نیروگاه آهنین در آئودی RS3 فعلی 407 اسب بخار قدرت تولید میکند و حداکثر سرعت خودرو را به 300 کیلومتر در ساعت میرسد. نمیدانیم آیا این گلف GTI میتواند سرعت بیشتری را نیز ثبت کند یا نه اما از یکچیز مطمئن هستیم و آن اینکه گلف نسل 5 تواناییهای زیادی در اتوبان دارد.
بیشتر بخوانید: مشخصات فولکس واگن گلف پرو وارداتی
ژرمنها نسل پنجم این خودرو را بین سالهای 2005 تا 2009 تولید کردند هرچند در آمریکا به نام آن به ربیت تغییر یافت تا خاطره مدلهای پیشین زنده شده و فروش بالاتری را ثبت کند. اولین نسل گلف در آمریکا با نام ربیت شناخته میشود و مدل GTI بود که کلاس هاچبک های اسپرت را افتتاح کرد. به لطف محبوبیت بالا سایر برندها همچون هوندا، تویوتا و فورد نیز نسخههای اسپرت از خودروهای اقتصادی خود را تولید کردند تا بتوانند بخشی از بازار ربیت را به خود اختصاص دهند.