معرفی فولکس واگن گلف 1979 با پیشرانه پرقدرت گلف R32!
مالک این خودرو اهل آفریقای جنوبی است و از نتیجه نهایی کار خود رضایت کامل دارد. او گلف 1979 را در سال 2014 خریداری کرد اما فرایند تعویض پیشرانه خودرو امسال انجام شد. گلف موردبحث قبلاً آبی رنگ بود اما هماکنون پذیرای رنگ زرد و نارنجی شده است. مالک خودرو نام گلف خود را اسکوبار انتخاب کرده است. به نظر میرسد ارتقای چنین خودرویی در آفریقای جنوبی با چالشهای زیادی همراه باشد زیرا بسیاری از قطعات میبایست از خارج کشور وارد شوند. برای مثال بخش جلوی خودرو که با مشخصات مدلهای اروپایی همخوانی دارد از سایر کشورها سفارش داده شده و همین موضوع درباره غربیلک فرمان، رینگها، پنجرهها و پوشش پیشرانه نیز صدق میکند. از نظر فنی نیز تغییرات زیادی وجود دارد.
فولکس واگن گلف 1979 از سیستم تعلیق بادی استفاده میکند و همچنین در بخش پیشرانه نیز برخی سیمکشیها و بوستر ترمز حذف شدهاند تا قلب تپنده خودرو ظاهر تمیزتری داشته باشد. البته شاید نبود ترمز روی قابلیت راندن خودرو تأثیر گذاشته باشد. جدای از بخش ظاهری و فنی، کابین نیز به صندلیهای ریکارو با پوشش ناپا و آلکانترا مجهز شده و متریال جاذب صدای زیاد نیز باعث کاهش میزان صدای ورودی شدهاند. یکی دیگر از ویژگیهای شاخص این گلف کلاسیک رول کیج و همچنین دستگیرههای درب پورشه است.
اما مهمترین بخش گلف 1979 پیشرانه R32 است. ژرمنها R32 را به عنوان خودروی مدل 2004 در آمریکا معرفی کردند. نام این خودرو از روی پیشرانه VR6 با حجم 3.2 لیتر انتخاب شده است. قدرت نیروگاه یاد شده به 240 اسب بخار و گشتاور آن به 320 نیوتون متر میرسد. این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک راهی تمامی چرخها میشد. در آن زمان R32 قویترین گلف تاریخ به شمار میرفت و تنها گیربکس در دسترس نیز از نوع 6 سرعته دستی بود. البته در سایر بازارها امکان انتخاب گیربکس دوکلاچه نیز وجود داشت. شایان ذکر است تنها 5 هزار دستگاه از گلف R32 راهی بازار آمریکا شدند. گلف R32 به عنوان مدل 2008 نیز راهی بازار آمریکا شد هرچند این بار در قامت گلف نسل پنجم خودنمایی میکرد و پیشرانه 6 سیلندر آن 250 اسب بخار قدرت و 320 نیوتون متر گشتاور داشت. خریداران این نسخه از R32 فقط امکان انتخاب گیربکس 6 سرعته دوکلاچه را داشتند هرچند هنوز هم نیروی پیشرانه به تمامی چرخها منتقل میشد.