در نمای ظاهری این نسخه از کیت بدنه ای مشابه گلف GTI برخوردار است . مهمترین وجه تمایز نسخه هیبریدی در نمای ظاهری نوارهایی به رنگ آبی هستند . پورت شارژ این خودرو در پشت آرم فولکس واگن که در مرکز جلو پنجره قرار دارد ، واقع شده است . رینگ های 16 اینچی به طور استاندارد برروی این نسخه سوار هستند ، اما بنا به سفارش مشتری رینگ های 17 و 18 اینچی نیز می توانند جایگزین شوند .
در نمای داخل همچون نمای ظاهری ، رنگ آبی تاکیدی بر هیبریدی بودن خودروست . سیستم رسانه ای که دروازه ورود به آن یک صفحه نمایش 6.5 اینچی است ، از مهمترین امکانات کابین به شمار می رود . در پشت فرمان هم نمایش دهنده کوچکی به منظور نمایش مقدار انرژی باقی مانده قرار دارد .
یک موتور 1.4 لیتری TSI مجهز به توربوشارژر با قدرت 102 اسب بخار در ترکیب با یک موتور الکتریکی 8.8 کیلوواتی ، وظیفه تامین نیروی محرکه گلف GTE را بر عهده دارند . قدرت و گشتاور تولید شده توسط این ترکیب ، به ترتیب 204 اسب بخار و 350 نیوتن متر خواهد بود .
شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیه ای ، حداکثر سرعت 222 کیلومتر بر ساعت و پیمایش مسافت 50 کیلومتر در صورت استفاده از موتور الکتریکی به تنهایی ، از دیگر مشخصه های فنی این مدل است . مدت زمان شارژ باتری بوسیله پریز برق خانگی ، به طور تقریبی 3.5 ساعت خواهد بود .