معرفی نسل جدید فولکس‌واگن ترامونت، پیش‌نمایش اطلس جدید برای آمریکا

سه‌شنبه 30 بهمن 1403 - 12:30
مطالعه 4 دقیقه
Volkswagen-Teramont-Pro-1
نسل جدید ترامونت هرچند در چین معرفی شده است ولی پیش‌نمایشی برای نسل بعدی فولکس‌واگن اطلس بازار آمریکا خواهد بود.
تبلیغات

جوینت ونچر فولکس‌واگن سایک در چین نسل جدید شاسی‌بلند ترامونت را معرفی کرده است. این خودرو که ترامونت پرو نام گرفته، به‌احتمال‌زیاد پیش‌نمایش نسل بعدی اطلس برای بازار آمریکا خواهد بود. ترامونت پرو طراحی ساده با جلوپنجره‌ای بسته دارد که توسط چراغ‌های بزرگی احاطه شده است. مجموعه‌ای از ورودی‌های هوای اسپرت نیز تکمیل‌کننده ویژگی‌های نمای جلوی این کراس‌اوور جدید آلمانی هستند.

در قسمت جانبی شاهد نمایی سیال با دستگیره‌های در مخفی هستیم که با خط شانهٔ برجسته همراه است. در عقب نیز چراغ‌های سراسری با گرافیک جذاب و دیفیوزری تهاجمی به همراه اسپویلر بزرگ روی سقف را می‌بینیم. ترامونت جدید کمی بزرگ‌تر از قبل شده و حالا 5,158 میلی‌متر طول، 1,991 میلی‌متر عرض و 1,788 میلی‌متر ارتفاع دارد که رشد 61 میلی‌متری طول نسبت به اطلس را نشان می‌دهد.

در داخل این خودرو هم شاهد صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ و نمایشگر سرنشین جلو هستیم. سانروف پانوراما، سیستم صوتی هارمن کاردون، نورپردازی داخلی 30 رنگ، پخش‌کنندهٔ عطر، زیر پایی برقی صندلی سرنشین جلو، شارژر بی‌سیم گوشی، کنترل سیستم تهویه از عقب و آفتاب‌گیر عقب هم ازجمله امکانات ترامونت پرو هستند. فولکس‌واگن برای شاسی‌بلند جدید خود سیستم نیمه خودران سطح دو پلاس را هم در نظر گرفته است.

زیر کاپوت نسل جدید این شاسی‌بلند بزرگ، همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی با نام EA888 قرار گرفته ولی این موتور به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای را تجربه کرده تا پاسخگویی بهتر و مصرف سوخت کمتری داشته باشد. این موتور به سیستم تزریق سوخت فشار بالا مجهز شده که بنزین را با فشار 500 بار تزریق می‌کند تا رانندگان را افزایش و مصرف سوخت و سروصدای موتور را کاهش دهد. تقویت میل‌لنگ، شاتون‌ها و پیستون‌ها، تجهیز به توربوشارژر هندسه متغیر، بهبود سیستم روان‌کاری و به‌روزرسانی منیفولد هوا و اینترکولر هم از دیگر تغییرات این موتور هستند.

به لطف این تغییرات، خروجی موتور حالا به 272 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور رسیده است که 51 اسب بخار و 50 نیوتن متر افزایش را نسبت به قبل نشان می‌دهد. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion به هردو محور منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، ترامونت پرو ظرف 7.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.