معرفی قوی‌ترین فولکس‌واگن گلف GTI تاریخ با 320 اسب بخار

شنبه 31 خرداد 1404 - 09:15
مطالعه 6 دقیقه
vw-golf-gti-edition-50-2025
فولکس‌واگن گلف GTI ادیشن 50 با 320 اسب بخار، سریع‌ترین و قدرتمندترین GTI تاریخ است. این هاچ‌بک دیفرانسیل جلو عملکردی نزدیک به گلف R خواهد داشت.
تبلیغات

گلف GTI ادیشن 50، سریع‌ترین خودروی فولکس‌واگن در پیست نوربرگ‌رینگ، حالا عنوان قدرتمندترین خودروی منقش به نشان GTI را هم به خود اختصاص داده است. این مدل ویژه هرچند همچنان محرک جلو است اما برای اولین بار از مرز 300 اسب بخار عبور کرده و با قدرت 320 اسب بخار، تنها 13 اسب بخار کمتر از گلف R چهارچرخ محرک ارائه می‌دهد. این خودرو که از مدل 300 اسب بخاری کلاب‌اسپرت هم قوی‌تر است، در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.

گلف GTI ادیشن 50 از موتور توربوشارژ 2 لیتری EA888 evo4 بهره می‌برد که علاوه بر 320 اسب بخار قدرت، گشتاور یکسانی با گلف R یعنی 420 نیوتن متر تولید می‌کند. برخلاف مدل‌های پیشین، از گیربکس دستی شش سرعته در این نسخه خبری نیست و تنها با گیربکس دوکلاچه هفت سرعته عرضه می‌شود. این ترکیب، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در 5.5 ثانیه ممکن می‌سازد که 0.1 ثانیه سریع‌تر از کلاب‌اسپرت است. همچنین، رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در 16.8 ثانیه انجام می‌شود که 1.6 ثانیه سریع‌تر از نسخه قبلی است. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی به 270 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

گلف GTI ادیشن 50 فراتر از موتور قوی‌تر، ویژگی‌های دیگری نیز دارد. در صورت انتخاب پکیج GTI پرفورمنس، ارتفاع خودرو نسبت به گلف استاندارد 20 میلی‌متر کاهش می‌یابد. برای جذاب‌تر کردن این پکیج، وزن خودرو به لطف رینگ‌های 19 اینچی فورج‌کاری‌شده و سیستم اگزوز تیتانیومی حدود 30 کیلوگرم کاهش خواهد یافت. این پکیج همچنین شامل لاستیک‌های نیمه‌اسلیک بریجستون پوتنزا ریس است که در ثبت زمان 7 دقیقه و 41.27 ثانیه در پیست نوربرگ‌رینگ استفاده شدند. ارتقاهای دیگر شامل نرم‌افزار بازنگری‌شده برای فرمان‌پذیری و کنترل شاسی تطبیقی استاندارد است.

از نظر ظاهری، گلف GTI ادیشن 50 تفاوت بزرگی با نسخهٔ معمولی ندارد. علاوه بر رینگ‌های جدید با تزئینات قرمز، لوگوی ویژه‌ای روی لبه‌های اسپویلر عقب قرار دارد. فولکس‌واگن سقف و آینه‌های جانبی را مشکی رنگ‌آمیزی کرده و تزئینات تیره‌ای اطراف سر اگزوز اضافه کرده است. نوار کناری که از مشکی به قرمز تورنادو محو می‌شود نیز تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی این نسخه است. رنگ‌های بدنه شامل خاکستری، سفید، مشکی و سبز خزه‌ای تیره انحصاری می‌شود.

تغییرات کابین اندک است و شامل کمربندهای ایمنی قرمز، دستگیره‌های درب آلومینیومی شده تیره و لوگوهای GTI 50 روی قسمت‌هایی مثل سوئیچ می‌شود. صندلی‌ها با الگوی شطرنجی آشنا، تزئینات جیر مصنوعی و نوار سبز تزئین شده‌اند. با وجود جایگاه برتر این GTI، آپشن‌هایی مانند نمایشگر هدآپ همچنان هزینه اضافی دارند. فولکس‌واگن هنوز قیمت این نسخه را اعلام نکرده اما مطمئناً گران‌تر از GTI کلاب‌اسپرت خواهد بود که در آلمان از 54,330 یورو شروع می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.