معرفی فولکس‌واگن EVX، شاسی‌بلند دودر برقی با طراحی ایتال‌دیزاین

شنبه 22 شهریور 1404 - 09:00
مطالعه 2 دقیقه
فولکس‌واگن EVX کانسپت ایتال‌دیزاین
کانسپت برقی و جسورانهٔ فولکس‌واگن EVX، یک شاسی‌بلند برقی کوپه دودر است که می‌تواند هیجان را به دنیای این سگمنت خودرویی تزریق کند.
تبلیغات

فولکس‌واگن با رونمایی از کانسپت جدید خود با نام EVX، مرزهای خیال‌پردازی در دنیای خودرو را جابجا کرده است. این خودروی مفهومی که به‌عنوان یک کوپه کراس‌اوور دودر و آینده‌نگر معرفی شده، با خطوط تیز، چهره‌ای تهاجمی و ابعادی منحصربه‌فرد، توجهات را در نمایشگاه مونیخ به خود جلب کرده است هرچند که با وجود طراحی خیره‌کننده، احتمال تولید انبوه آن نزدیک به صفر است.

این کانسپت توسط استودیوی طراحی مشهور ایتال‌دیزاین طراحی شده که متعلق به گروه فولکس‌واگن است. EVX بر پایهٔ پلتفرم MEB+ گروه فولکس‌واگن ساخته شده و به نظر می‌رسد طراحان برای خلق آن آزادی عمل کاملی داشته‌اند، چراکه هیچ شباهتی به محصولات فعلی این شرکت ندارد و کاملاً از قالب‌های رایج فاصله گرفته است. در نگاه اول، آنچه EVX را از انبوه کراس‌اوورهای بازار متمایز می‌کند، وفاداری آن به معنای واقعی کوپه است. برخلاف اکثر خودروهایی که تنها با شیب‌دار کردن سقف، برچسب کوپه را یدک می‌کشند، EVX واقعاً یک خودروی دودر است.

نمای جلوی خودرو بدون جلوپنجره و با دو ورودی هوای مثلثی شکل و چراغ‌های LED تیز و خشمگین، شخصیتی جسور به آن بخشیده است. در نمای جانبی، آینه‌های دوربینی، رینگ‌های دورنگ و گلگیرهای عضلانی عقب، این حس پویایی را تقویت می‌کنند. این خودرو با طول ۴,۲۳۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۲۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱,۴۹۰ میلی‌متر، ابعادی جمع‌وجور اما باابهت دارد. این ابعاد، در کنار طراحی خاص، ترکیبی از یک هاچ‌بک اسپرت و یک شاسی‌بلند کوچک را تداعی می‌کند.

در حال حاضر، فولکس‌واگن EVX تنها در دنیای دیجیتال و به‌صورت مجازی در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآمده است و بنابراین، اگرچه تولید چنین محصولی می‌تواند فرمول تکراری کراس‌اوورهای امروزی را متحول کند اما به نظر می‌رسد این طرح جسورانه فعلاً در حد یک آزمایش طراحی باقی خواهد ماند. بااین‌حال، EVX به‌خوبی نشان می‌دهد که آیندهٔ خودروهای برقی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیزتر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.