فولکس‌واگن ID.4 با ID تیگوآن برقی جایگزین می‌شود

یک‌شنبه 23 شهریور 1404 - 17:19
مطالعه 2 دقیقه
فولکس‌واگن ID تیگوآن
فولکس‌واگن با یک به‌روزرسانی بزرگ، شاسی‌بلند برقی ID.4 را به ID تیگوآن تغییر نام می‌دهد که با طراحی، پلتفرم و باتری‌های جدید همراه خواهد بود.
تبلیغات

فولکس‌واگن تأیید کرده است که شاسی‌بلند برقی ID.4 سال آینده میلادی با یک به‌روزرسانی چنان گسترده و بنیادین روبرو خواهد شد که هویتی کاملاً جدید پیدا می‌کند. این تحول آن‌قدر چشمگیر است که این خودرو با نام آشنای ID تیگوآن دوباره متولد خواهد شد آن‌هم درحالی‌که ID.4 تنها چهار سال در بازار حضور داشته است. توماس شفر، مدیرعامل خودروهای سواری فولکس‌واگن، در نمایشگاه خودروی مونیخ با اشاره به اهمیت این مدل گفت:

ID.4 پرفروش‌ترین خودروی برقی ما است و باید در این جایگاه باقی بماند.

او تأکید کرد که این خودرو باید با زبان طراحی جدید فولکس‌واگن به‌روز شود و در ادامه توضیح داد:

نسل جدید ID.4 از پلتفرم MEB+ همراه با باتری و سلول‌های جدید بهره خواهد برد؛ فناوری LFP و تمام نوآوری‌های دیگر در راه هستند. این یک جهش عظیم نسبت به خودروی امروزی خواهد بود.

در همین حال، آندریاس مینت، طراح ارشد فولکس‌واگن، در مصاحبه‌ای دیگر بر اهمیت نام‌های کلاسیک تأکید کرد و گفت:

این نام‌ها بسیار انسانی هستند؛ می‌توان به آن‌ها شخصیت داد و این همان عنصر انسانی است که ما در فولکس‌واگن به دنبال آن هستیم.

 با تغییر نام به ID تیگوآن، انتظار می‌رود که ظاهر خارجی خودرو کاملاً دگرگون شود. هرچند ابعاد کلی خودرو ثابت باقی می‌ماند، اما تیم طراحی تلاش می‌کند تا شباهت‌های بیشتری بین نسخه برقی و نسخه بنزینی و هیبریدی تیگوان ایجاد کند. این به معنای نمای جلوی مشابه با نوار LED، امضای جدید دی‌لایت‌ها و احتمالاً لوگوی نورانی فولکس‌واگن است. تغییرات به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا یک منبع داخلی در فولکس‌واگن گفته است که فضای داخلی نیز کاملاً متفاوت خواهد بود. به نظر می‌رسد این شرکت از اشتباهات گذشته، مانند استفاده از کنترلرهای لمسی در گلف نسل هشتم، درس گرفته و احتمالاً شاهد بازگشت دکمه‌های فیزیکی بیشتر برای فرمان و سیستم تهویه خواهیم بود. مینت نیز اظهار داشته که کیفیت کابین یکی از اولویت‌های اصلی است و قول استفاده از مواد نرم و باکیفیت‌تر را در مدل‌های آینده داد.

این شاسی‌بلند برقی جدید، روی پلتفرم ارتقاءیافته MEB+ ساخته خواهد شد. حرکت به سمت فناوری باتری‌های LFP (لیتیوم آهن فسفات) به گفته شفر یک گام بزرگ در جهت کاهش هزینه‌ها است که می‌تواند به کاهش قیمت نهایی خودروهای برقی این شرکت کمک کند. فولکس‌واگن برای جبران چگالی انرژی پایین‌تر باتری‌های LFP نسبت به باتری‌های NMC (نیکل منگنز کبالت)، از طراحی جدیدی به نام سلول به پک استفاده می‌کند تا سلول‌های بیشتری را در پک باتری جای دهد. پیش‌بینی می‌شود نسخه‌های پایه با باتری LFP بردی در حدود ۴۰۰ کیلومتر داشته باشند، درحالی‌که مدل‌های گران‌تر با باتری‌های NMC می‌توانند به بردی بین ۵۶۰ تا ۶۴۰ کیلومتر دست یابند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.