فورد رنجر و فولکس آماروک الکتریکی تولید می‌شوند؟

چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
Ford-Ranger-2023-1600-0c
فورد در نوامبر 2021 از نسل جدید رنجر برای بازارهای جهانی رونمایی کرد اما به تولید مدل پلاگین هیبریدی این وانت پیکاپ اشاره‌ای نداشت. ما به‌صورت...
تبلیغات

فورد در نوامبر 2021 از نسل جدید رنجر برای بازارهای جهانی رونمایی کرد اما به تولید مدل پلاگین هیبریدی این وانت پیکاپ اشاره‌ای نداشت. ما به‌صورت رسمی می‌دانیم که رنجر پلاگین هیبریدی در سال 2023 تولید خواهد شد؛ اما آماروک که از پلتفرم مشترک T6 بهبود یافته استفاده می‌کند مسیر مشابهی را طی نخواهد کرد زیرا فولکس‌واگن معتقد است شعاع حرکتی الکتریکی چنین خودرویی کافی نیست. این وانت آلمانی فعلاً به پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر تکیه خواهد داشت و نسخه پرچم‌دار از نوع 6 سیلندر دیزلی خواهد بود.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره فولکس‌واگن در مصاحبه با اتوکار گفته است:

ما به دنبال تولید نسخه تمام الکتریکی هستیم. این مدل هنوز در مراحل اولیه قرار دارد اما می‌خواهیم تولید چنین محصولی را در طول دوران تولید آماروک در نظر بگیریم

با توجه به زمان‌بندی تولید نسل جدید این وانت، مدل الکتریکی آماروک قبل از پایان دهه جاری میلادی تولید خواهد شد. نسخه‌های استاندارد این وانت جدید از اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد و احتمالاً 12 سال در خط تولید خواهند بود و بنابراین انتظار نسل بعدی تا قبل از سال 2030 را نباید کشید. حالت منطقی این است که فولکس‌واگن نسخه تمام الکتریکی آماروک را پیش از سال 2030 عرضه کند زیرا عرضه یک محصول جدید برای دو یا سه سال توجیه‌پذیر نخواهد بود.

نماینده فولکس‌واگن مطمئن است شاسی آماروک 2023 که بر اساس فورد توسعه یافته است می‌تواند از باتری و پیشرانه الکتریکی حمایت کند. او می‌گوید:

ما فکر می‌کنیم این کار ممکن است. واضح است که باید برخی عناصر را اصلاح کنیم اما به‌طور جدی در حال بررسی تولید نسخه الکتریکی آماروک هستیم

اتوکار می‌گوید نسخه‌های الکتریکی رنجر و آماروک می‌توانند توسط فورد و در میشیگان تولید شوند اما فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است. این مجله بریتانیایی اظهار می‌دارد آماروک بدون آلایندگی در سال 2025 از راه خواهد رسید.

با اجرایی شدن قوانین آلایندگی یورو 7 در آینده نزدیک، آماروک الکتریکی قطعاً به کاهش آلایندگی ناوگان تجاری فولکس‌واگن و جلوگیری از جریمه‌های سنگین کمک خواهد کرد. این موضوع به ویژه زمانی صدق می‌کند که بدانیم نسخه پلاگین هیبریدی آماروک تولی نخواهد شد بنابراین فروش این خودرو در کشورهای اروپایی با نسخه اروپایی منطقی خواهد بود. همچنین مالیات‌های جاده‌ای مبتنی بر آلایندگی نیز در کشورهای اروپایی بیشتری عملیاتی می‌شوند و می‌توانند باعث جریمه خودروهای درون‌سوز شوند. به همین خاطر تولید آماروک الکتریکی بیش از پیش ضروری جلوه می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.