گلف GTI ادیشن ۵۰ با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۶.۱ ثانیه، سریعترین فولکسواگن تاریخ در نوربرگرینگ شد اما هنوز از هوندا سیویک تایپ R عقب است.
پسازاینکه شیائومی رکورد سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی در نوربرگرینگ را شکست، فولکسواگن نیز دلیلی برای جشن گرفتن دارد. گلف GTI ادیشن ۵۰ که هنوز رسماً رونمایی نشده، به سریعترین خودروی فولکسواگن در این پیست چالشبرانگیز آلمانی تبدیل شده است. این هاچبک دیفرانسیل جلو نوربرگرینگ را در ۷ دقیقه و ۴۶.۱۳ ثانیه طی کرد که بیش از یک ثانیه سریعتر از گلف R ادیشن ۲۰ بوده است. این خودرو همچنین بیش از سه ثانیه از نسل قبلی گلف GTI کلاباسپرت S سریعتر عمل کرد. این در حالی است که گلف GTI ادیشن ۵۰ رکورد خود را در مسیر طولانیتر ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگرینگ ثبت کرده است درحالیکه زمانهای قبلی در پیکربندی ۲۰.۶ کیلومتری ثبت شده بود که ۲۰ متری را شامل نمیشود. این مسیر کوتاهتر، بخش مستقیم نزدیک جایگاههای T13 در خط شروع و پایان قدیمی را حذف میکند.
اگرچه گلف GTI ادیشن ۵۰ اکنون پادشاه فولکسواگنها در نوربرگرینگ است اما همچنان با اختلاف ۱.۲۵ ثانیه از هوندا سیویک تایپ R عقب است. این هاچبک ژاپنی که به دلیل مقررات سختگیرانهتر آلایندگی در آستانه خروج از اروپا قرار دارد، همچنان سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو در جهنم سبز است. کمی بیش از دو سال پیش، سیویک تایپ R مسیر کامل ۲۰.۸ کیلومتری را در ۷ دقیقه و ۴۴.۸۸ ثانیه طی کرد. باید تا ۲۰ ژوئن منتظر بمانیم تا فولکسواگن سریعترین گلف GTI تاریخ خود را رسماً رونمایی کند. بااینحال، گفته شده رکورد موردبحث توسط یک خودروی آزمایشی نزدیک به نسخه تولیدی مجهز به پکیج سفارشی پرفورمنس ثبت شده است. این پکیج شامل رینگهای فورجکاری شده سبکتر، لاستیکهای نیمهاسلیک بریجستون پوتنزا ریس اختصاصی و برخی تنظیمات نامشخص شاسی است.
هنوز اطلاعاتی درباره ارتقای قدرت منتشر نشده است. برای مقایسه، گلف GTI استاندارد از موتور توربوشارژ ۲ لیتری خود ۲۶۵ اسب بخار تولید میکند. همین موتور چهار سیلندر گلف GTI کلاباسپرت به ۳۰۰ اسب بخار ارتقا یافته است. تصاویر داخل خودرو نشان میدهد که خودروی آزمایشی از گیربکس دوکلاچه استفاده کرده که جای تعجب ندارد زیرا فولکسواگن در فیسلیفت نسل هشتم گلف گیربکس دستی را از مدل GTI حذف کرد. گلف R نیز فقط با گیربکس دوکلاچه عرضه میشود، هرچند نسخههای معمولیتر هاچبک کامپکت در اروپا هنوز گیربکس دستی دارند.
PSA
۲۴ خرداد ۱۴۰۴بهترین هاچ بک ژرمن ها
PURIYA
۲۴ خرداد ۱۴۰۴گلف GTI ادیشن 50 لایک
هوندا سیویک تایپ r دیسلایک
خودم گلف چون از ماشین دف جلو خوشم نمیاد
Cehx
۲۴ خرداد ۱۴۰۴گلف مگه دف عقبه😂
PURIYA
۲۴ خرداد ۱۴۰۴گلف چهار چرخ محرکه
سطح سوادت خیلی بالائه داداش
Cehx
۲۴ خرداد ۱۴۰۴همه نسلاش که چهار چرخ متحرک نیست
Cehx
۲۴ خرداد ۱۴۰۴این هاچبک دیفرانسیل جلو نوربرگرینگ را در ۷ دقیقه و ۴۶.۱۳ ثانیه طی کرد که بیش از یک ثانیه سریعتر از گلف R ادیشن ۲۰ بوده است.
از تو بالاتره
PURIYA
۲۴ خرداد ۱۴۰۴یه جوری میگی از گلف تو بالا تره انگار من گلفو ساختم
نتیجه نوربرگ رینگم هیچ برام مهم نی
Cehx
۲۴ خرداد ۱۴۰۴سطح سوادتو میگم و همین ماشین تایمش تو نوربرگرینگ بیشتر گلف ار هست
اصلا متن مقاله رو کپی کردم
در هر صورت اول شما به سطح سواد من توهین کردی😂😂
2646.1
۲۴ خرداد ۱۴۰۴پوریا عزیز
گلف GTI دیفرانسل جلو است.
گلف R دو دیفرانسیل است.
۲۴ خرداد ۱۴۰۴چه فرقی به حال من و اون داره
2646.1
۲۴ خرداد ۱۴۰۴این دوست ما یه اشتباه کوچیک کرده، من تو این زمینه ازش بیشتر می دونستم و راهنمایی اش کردم.
این فاز بی اعتنایی به مال دنیا دیگه برای چیه؟
اگر به حالت فرقی نداره، نخون پست های پدال رو …
PURIYA
۲۴ خرداد ۱۴۰۴منم گلف R رو منظورم بود اینجا اشتباه شد
2646.1
۲۴ خرداد ۱۴۰۴پوریا جان
فدای سرت عزیزم.
حتی اگر یک درصد هم نمی دونستی، هیچ مشکلی نبود. من برای مچ گیری کامنت نزدم. منم یه عالمه مشکل دارم که از دوستانم یاد می گیرم.
AmooRoohee
۲۴ خرداد ۱۴۰۴این حرفت مصداق اینه که هیچوقت نذار حرف بعدیتو کسی پیشبینی کنه😂
PURIYA
۲۴ خرداد ۱۴۰۴بابا گلف r رو میگم😂😂
Cehx
۲۴ خرداد ۱۴۰۴تو خود کامنتا نوشتی گلف GTI
در هر صورت مسخره کردن سطح سواد دیگران کار درستی نیست
امیدوارم در زندگی موفق باشی
حمید
۲۴ خرداد ۱۴۰۴دارم پول جمع میکنم نسل ۱ اینو بخرم، شاهکار فولکس واگنه این گلف لعنتی
۲۴ خرداد ۱۴۰۴انشاالله نسل آخرش رو بخری
حمید
۲۴ خرداد ۱۴۰۴ممنونم دوست عزیز، انشاالله شما هم ماشینی که علاقه دارید خریداری کنید و ازش نهایت لذت رو ببرید، البته خیلی ها آرزوی زندگی شمارو دارن انسان باید قدردان پدر و مادر و شکرگزار خداوند باشد تا ثروت بیشتر به همراه برکت وارد زندگی شود.
AmooRoohee
۲۴ خرداد ۱۴۰۴ایشالله خفن ترین مدلشو بخری
رامتین
۲۴ خرداد ۱۴۰۴چرا از گلف R با توان 333 اسب استفاده نکرده؟